K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-10-2012, 19:25   #1
christiane
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2011
Lokation: rudersdal
Indlæg: 19
Styrke: 13
christiane er ny på vejen
Sygedagpenge

Jeg har i 2009 fået afslag på førtidspension.Nu søger jeg igen efter paragraf 17.
Imidlertid har jeg fået sygedagpenge med forlængelse som stoppede i november 2010.Hvilket jeg klagede over flere gange uden held.I begyndelsen af 2012 fik jeg kontanthjælp i 3 måneder som også stoppede, da jeg er ejer af et 80 år gammelt sommerhus.Kommunen ville have jeg skulle sælge sommerhuset,hvilket er umuligt i disse tider.
Jeg har nu opbrugt alle mine opsparede penge og solgt det meste af mit indbo.
Jeg har intet fået af kommunen de sidste 6 måneder.
Da min søgning om førtidspension er ved at komme op snart,mener jeg at jeg kan sygedagpenge efter paragraf 27 kapital 7 hvor der står at man kan få sygedagpenge når der er påbegyndt en sag om førtidspension.Jeg er 60 1/2 år.
Er der nogle her på K10 som kan hjælpe mig?
Venlig hilsen
christiane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2012, 21:43   #2
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
7) Hvis du er ved at få stoppet dine sygedagpenge, så kan du søge en § 17 om førtidspension på det forliggende grundlag. Dette vil medføre at kommunen ikke må stoppe dine sygedagpenge før der er truffet en afgørelse om hvorvidt du berettiget til en førtidspension eller ej.

Denne regel gælder desværre kun i forbindelse med sygedagpengestop. Er man først på kontanthjælp - bliver man der - til man evt. får tildelt førtidspension.

Det lyder ikke rart, det du har været igennem. Vil du fortælle lidt mere om din sag?

Marianne
__________________
Er gift med en syg førtidspensionist - og kæmper fortsat med systemet for retfærdighed i hans sag.
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2012, 10:25   #3
christiane
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2011
Lokation: rudersdal
Indlæg: 19
Styrke: 13
christiane er ny på vejen
sygedagpenge når der søges førtidspension

Jeg søger førtidspension.Har fået sygedagpenge med forlængelse i 2011.Kontanthjælp i 3 mdr. som er stoppet da jeg ejer et sommerhus.Har nu brugt mine opsparede penge samt solgt ud af mit indbo.Står nu på bar bund.Jeg klagede i 2011 og 2012 over sygepengestoppet.Kan jeg få yderlige sygedagpenge når der nu er en sag om førtidspension i gang.Jeg er enlig og 60 1/2 år?
christiane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2012, 14:30   #4
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Det tror jeg ikke, du kan... Men hvis du har brugt dine opsparede penge, er du vel berettiget til kontanthjælp igen.
Tror der er andre herinde, der ved en del mere om dette, som nok kommer på banen
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2012, 15:35   #5
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Jeg tror ikke på kontanthjælp, der er jo et sommer hus, og sygedagpenge kan man jo ikke bare komme på igen....
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2012, 18:01   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er der sket noget afgørende i din sag, så du er mere sikker på en §17
har været uden offentlig hjælp rent økonomisk i over 2 år
har selv fået afslag tidligere på en §17, men er nu indstillet på en §18
men der er også sket rigtig meget i min sag, i mellem tiden

hvad er deres begrundelse for at de ikke vil indstille dig til pension
både nu og tidligere.
fordi det er meget få som får pension på en §17
men hvis der ikke er sket noget siden sidste du søgte og der ikke ligger nogle afgørende lægepapir, samt måske arbejdsprøvning
så vil du få et afslag igen
det er udelukkende din arbejdsevne som skal være vurderet til ubetydeligt og varigt. det er ikke afgørende på nogen måde hvor længe man har været på kontanthjælp eller ingen indtægt.

man kan godt have et sommerhus på kontanthjælp, hvis der ikke er noget friværdi og man ikke kan låne i banken
lidt svært og få et lån i banken uden en indtægt

Men nej du kan ikke få nogen sygdagpenge når først du er kommet ud af systemt
med mindre du alså kommer i arbejde mere end 9 måneder på fuldtid
men er nok ikke aktuelt

Sidst redigeret af MTVRV1; 25-10-2012 kl. 18:09.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2012, 18:23   #7
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Du bør søge kontanthjælp igen. Fleksjobber, ledig, sygemeldt og fyldt 60,5 år.
Du skal under 60,5 års reglen. Se folderen fleksjob 19 udgave der ligger under nyttige links.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2012, 18:52   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Altså når du er røget af sygedagpengene og kommet på kontanthjælp, så kan du ikke bare få sygedagpenge igen, MEN du skriver, at du jo har klaget over afgørelsen på stop af sygedagpenge. Din sag må vel være hos ankenævnet lige nu så....

Når din sag er blevet afgjort hos ankenævnet - og hvis du får medhold, SÅ kan det være, at du får sygedagpenge i tilbagevirkende kraft.... Så du må være tålmodig og vente på afgørelsen fra nævnet... Eller HAR du fået svar på din klage fra beskæftigelsesnævnet??
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp søges til forlængelse af sygedagpenge mm. Piamus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 17 10-10-2012 21:12
Hjælp! Erfaring søges vedrørende leddegigt - førtidspension FacingTrouble Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 26 04-05-2011 14:56
sygedagpenge stop / førtidspension ash Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 01-03-2011 23:46
Førtidspension, sygedagpenge m.m. belinda Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 33 19-04-2009 15:10
Sygedagpenge/førtidspension satser Mariepigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 20-04-2007 18:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension