K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2015, 15:10   #11
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Når du bor hjemme forstår jeg slet ikke problemet.. det er jo naturligt at du betaler for kost/logi i det omfang, og bruger resten på tlf osv..

Var hun klar over at du boede hos dine forældre ?

Tænker at du har været udsat for en emsig skrankepave..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2015, 06:24   #12
Nat92
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2014
Indlæg: 13
Styrke: 11
Nat92 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Når du bor hjemme forstår jeg slet ikke problemet.. det er jo naturligt at du betaler for kost/logi i det omfang, og bruger resten på tlf osv..

Var hun klar over at du boede hos dine forældre ?

Tænker at du har været udsat for en emsig skrankepave..
Jep, jeg skrev i min ansøgning at jeg var hjemmeboende. Og skrev samtidig at jeg betalte 1500,- for at bo hjemme. Samtidig skrev jeg også at jeg søgte engangshjælp. Jeg sendte hende email omkring afslag på uddannelse, hvilket hun bad mig om efter hun spurgte om hvorfor der stod så lidt på min konto. Jeg havde jo håbet på at kunne starte i skole til august, så fra Juli til August til September, gik jeg og ventede på svar fra de skoler hvor jeg havde søgt.

Nå, men jeg har ikke fået en krone, selvom jeg ikke har nogen penge, hverken til at få genåbnet min telefon eller til at hjælpe mine forældre og vi har ikke en øre til mad resten af ugen. Mine forældre er enormt afhængige af at jeg hjælper, lige i øjeblikket. Min mor venter på svar fra sin erstatningssag, men der går 3 uger endnu, så det er lidt stramt for tiden.

Kan det passe at man skal have været til samtale før man få udbetalt noget, selv engangshjælp? Der står nemlig mange steder, at engangshjælpen kan udbetales når behandlingen af ansøgningen er igang.

Jeg skal ikke til samtale før d. 26, da de lavede en fejl. Jeg skulle have været til en samtale på selve jobcentret d. 24, men nu skal jeg over på det der hedder ungdomsgården...

Det skal lige siges, at den eneste grund til at jeg ikke har søgt før, er fordi jeg har været enormt syg og ikke har haft mulighed for at komme ned på kommunen. Jeg bor 5 km væk og har ikke min egen cykle, derudover køre der ikke nogen bus som gør det muligt for mig at nå det inden kommunen lukker. Det lyder enormt dumt, men sådan er det bare.
Nat92 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2015, 11:13   #13
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Der udbetales ikke engangshjælp før ansøgningen er færdigbehandlet, ellers skulle de jo til at hente penge hjem igen, ved afslag..

Det mest fornuftige er at møde op personligt med ansøgningen, så kan man være heldig at få den behandlet på stedet. Men de skal naturligvis behandle under alle omstændigheder, og så kan man anke ved afslag. Men det kan tage sin tid desværre.

Hvis du søger om kontanthjælp, skal du til et møde før du kan få noget udbetalt.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2015, 11:21   #14
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
så længe du ikke er mødt op, får du ingen kh, der skal personligt henvendelse til

man skal jo stå til rådighed for at få hjælp, og kan du ikke møde op, for at søge, kan du jo heller ikke passe et job
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2015, 12:30   #15
Nat92
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2014
Indlæg: 13
Styrke: 11
Nat92 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Der udbetales ikke engangshjælp før ansøgningen er færdigbehandlet, ellers skulle de jo til at hente penge hjem igen, ved afslag..

Det mest fornuftige er at møde op personligt med ansøgningen, så kan man være heldig at få den behandlet på stedet. Men de skal naturligvis behandle under alle omstændigheder, og så kan man anke ved afslag. Men det kan tage sin tid desværre.

Hvis du søger om kontanthjælp, skal du til et møde før du kan få noget udbetalt.
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
så længe du ikke er mødt op, får du ingen kh, der skal personligt henvendelse til

man skal jo stå til rådighed for at få hjælp, og kan du ikke møde op, for at søge, kan du jo heller ikke passe et job
Jeg er mødt op. Jeg tog over på kommunen den 18, fik besked på at møde op d. 24 til samtale, men det er nu ændret til d. 26, så jeg ved ikke lige hvad der foregår og jeg står jo uden en øre på lommen, hvilket jeg selvfølgelig selv er dels skyld i, men jeg kunne intet stille op før. Jeg kan umuligt nå til udbetaling d. 30, da det jo er weekend d. 27. Så, jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal stille op.
Nat92 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2015, 13:47   #16
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du kan først få når din sag er behandlet, og det sker ikke før mødet d. 26.

Har du tjekket om du skal hen og melde dig til på jobformidlingen også.. det kan være et krav for at få udbetalt.

Har du fået og udfyldt den skriftlige ansøgning om kontanthjælp.. der er også noget med bankudskrifter, men det er måske det du allerede har afleveret.

Udbetalingen kan ske ret hurtigt efter en godkendelse, så får du den allerede d. 26, kan de i princippet udbetale via kassen, hvis du står med en husleje der skal betales osv. Men i din situation, vil de nok skønne at dine forældre kan vente et par dage.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2015, 13:54   #17
Nat92
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2014
Indlæg: 13
Styrke: 11
Nat92 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Du kan først få når din sag er behandlet, og det sker ikke før mødet d. 26.

Har du tjekket om du skal hen og melde dig til på jobformidlingen også.. det kan være et krav for at få udbetalt.

Har du fået og udfyldt den skriftlige ansøgning om kontanthjælp.. der er også noget med bankudskrifter, men det er måske det du allerede har afleveret.

Udbetalingen kan ske ret hurtigt efter en godkendelse, så får du den allerede d. 26, kan de i princippet udbetale via kassen, hvis du står med en husleje der skal betales osv. Men i din situation, vil de nok skønne at dine forældre kan vente et par dage.
Jeg har afleveret alt og jeg mangler bare at komme til møde. Syntes bare det er lidt mærkeligt, at de ændre datoen og sådan, når de kan se at jeg ikke har noget som helst. Og at jeg også har indsendt bevis for hvorfor jeg ikke har søgt og at jeg ikke har haft noget siden juni.
Nat92 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension