K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-05-2008, 22:22   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
mugge det kunne jeg

jeg har sat dit indlæg ind i den gamle tråd for det er nemmere for folk at komme med et svar når de har hele historien foran sig...

Jeg kan godt forstå din frustration, og vender tilbage lige senere med hvad jeg ville gøre hvis jeg var dig

Og så håber jeg da at du ikke eksplodere helt her i det gode vejr, det er jo i sidste ende kun dig selv du skader og tro mig der er andet at gøre, men vender tilbage om nogle timer eller tre

MVH

Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 08-05-2008, 00:46   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Så er jeg tilbage...

mugge det lyder som noget rod alt sammen og kan godt forstå at du er irreteret men tæv ikke nogen endnu

hvis du mener at alle de papir der ligger der i din sag , peger på en førtidspension har du så tænkt på at søge efter en § 17 uanset om du får det eller ej, så har du mulighed for at anke sagen, og dermed få andre øjne til at se på den, under alle omstændigheder så kommer der til at ske noget i din sag, det kunne godt se ud som om at den bliver trukket i langdrag af din sagsbehandler enten fordi hun ikke har tid, eller fordi kommunen har overskredet et eller andet pensions budget

Sådan som jeg ser det har du alt at vinde og intet at tabe, du er i forvejen på kontanthjælp , du kommer ingen vegne med pæn tale og anmodninger om at komme igang med din sag osv..

hvis du søger en § 17 skal de behandle den inden 3 måneder og hvis de ikke kan det skal de begrunde det, og en begrundelse kan ikke være deres eget smøl, får du så afslag så er du stadig på kontanthjælp men der er sket noget i din sag , og der er nogen der er nød til at kigge på den ...

Så skulle jeg give dig et godt råd så var det at søge en § 17 du har alt at vinde og intet at tabe.

håber det var en ide du kan bruge, så sker der noget og er der noget du har brug for så råber du bare op herinde så skal vi nok hjælpe dig med div paragraffer og skrivelser og hvad der ellers kan være...

du skal bare huske at hvis du søger en §! 17 så gå på kommunen og aflever den og få en underskrift på at du har afleveret den så de ikke kommer til at glemme den ...

MVH

Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 08-05-2008, 10:42   #13
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Tak for at flytte tråden - det er mere overskueligt sådan.
Jeg har allerede søgt efter §18, så jeg ved ikke om jeg kan søge §17 også?
Men sagen er inde og køre nu - men det kan godt være at de trækker i langdrag, som du siger.
Vil overveje det med §17 - men sidste år dag jeg søgte, rådede den daværende (det er en ny nu) socialfidus mig til §18, da hun ike troede jeg ville få den igennem §17.
M.h.t mit vredesudbrud, så var jeg bare pissesur - men idag skinner solen og jeg skal ud i det gode vejr.
Prøver at ringe ind idag og høre hvor langt de er kommet. Vender tilbage senere.
Tak for svar - du få lige en

med venlig hilsen
mugge
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2008, 10:57   #14
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Nå min socialfidus var ikke til at træffe, men snakkede med en anden, som sagde at der ikke var berammet et møde endnu!! Og hun kunne heller ikke se i sagsakterne hvad det var for en paragraf jeg var under!!!
Så det ser ud til at de kører sagen i langdrag som du sagde. Jeg skulle ringe tilbage imorgen inden kl.10 om morgenen. Jeg vil så høre om §17 muligheden, men jeg kan ikke holde ud at vente endnu 3 mdr.
Hold kæft hvor er jeg dog træt af deres cirkus!
Sidste år blev jeg arbejdsprøvet på kofoedskole - og der var meldeningen klar: Jeg kan ikke arbejde - min psykiater (læge) har skrevet dem sin udtalelse som er den samme - jeg kan ikke arbejde - og nu får jeg bare standard svaret at min sag er "kompliceret" - hvor kompliceret kan det være? Der er 2 udtalelser, både fra en socialfidus fra Koefoed og en fra min psykiater, som kommunen kender ganske godt og respekterer.
Nå nu vil jeg ud på en cykeltur i det gode vejr og klare hjernen.
ØV altså!
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2008, 15:26   #15
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Sagen ligger på lægens bord nu og de siger det er en "hastesag" - hvad det så end betyder? Har kun haft telefonisk kontakt til en "assistent"(?) som ikke kunne oplyse hvor lang tid der nu gik, eller hvilken paragraf jeg har søgt ftp på. Ftp blev søgt for over et år siden erfarer jeg - de har arb.prøvet mig men konklusionen var varig nedsat arb evne eller slet ingen arb evne. Fik aktindsigt og det var en ordentlig moppedreng på nogle og firs sider - jeg tror der er fusket ret meget i min sag, og smøleri dækker vel over noget fordækt som jeg dog ikke kan læse af aktindsigten der er en samling computer udskrifter og notater.
Jeg ringer imorgen for at høre nærmere - nogle gode råd?

mvh
Mugge
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2008, 10:59   #16
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Socialfidusen var ikke til at træffe - øv! Prøver igen imorgen.
De må vel snart få spat af mig og mine konstante tlf-opkald

Lige et spørgsmål til forum -

Jeg skal spørge om paragraf nr. 17 eller 18?
Tidshorisont - hvor lang tid der går, nu hvor sagen er på læge-konsulentens bord.
Bede om en skriftlig redegørelse.

Noget mere I andre kan komme i tanker om??

Hygge
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2008, 10:28   #17
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Er fortvivlet - har ringet igen idag:
Det var en anden socialfidus end den jeg plejer at snakke med - typisk - som ikke vidste noget, men som var træt af at jeg ringer hele tiden, og så var hun ovenikøbet fræk og uforskammet.
Hun vidste ikke hvilken paragraf - eller matchgruppe og den slags tager jo sin tid - jeg er ikke verdens navle og der er andre i køen
**** hvor er jeg sur. Det handler bare for dem om at trække tiden ud!

Hvad fanden skal man dog gøre????

ØV!
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2008, 10:58   #18
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hej mugge
Prøv at se i den stak papirer Du fik ved aktindsigten om der er en "Arbejdsevnevurderingsjournal" Deri opsummeres vurderingen forud for indstilling til ftp af din sagsbehandler dvs ved § 18 ansøgning( hvis de gør nogenlunde ligesom i min kommune ), Hvis der ikke er noget lignende skulle Du måske søge om en fornyet aktindsigt, for at se om der er kommet noget nyt siden sidst, der er såvidt jeg ved ingen begrænsning på hvor tit Du kan søge aktindsigt. Det er måske lidt lettere for Dig at holde dig informeret på den måde, end hvis de reagere så negativt på tlf. opkald. Eller se om du kan forespørge på status pr. email, fordi netop med din lidelse kan det jo være svært at holde temperamentet nede, selv i situationer hvor det kan give bagslag overfor sagsbehandleren. Hvis han/hun er igang med en §18 indstilling er det jo på rette vej med ansøgningen, og det hjælper mest med en "samarbejdsaftale" om det, så hvis Du kunne aftale sagsbehandleren giver dig besked pr. email ved hver nået punkt, så kunne Du "nøjes" med at rykke pr. email engang imellem, måske 1 gang pr. 2 uger. Det er en langsom procedure for dem at komme igennem også normalt, så tålmodighed er nok lidt nødvendig.

Håber virkelig det går igennem for dig

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2008, 11:14   #19
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
mugge problemet er netop at du ringer , de kan sige og gøre hvad der passer dem og du kan ikke bevise noget som helst

efter hvad jeg kan se i dine indlæg så vil jeg skyde på at de er igang med at søge en § 18 til dig ...

Hvis jeg var dig så ville jeg søge aktindsigt med det samme, på den måde får du opklaret hvad de har om dig efter hvilke § du er indstillet efter og sikkert også hvor langt din sag er nået...


du kan også prøve at kontakte dem her

Er du voksen med ADHD

- og har du brug for hjælp til at navigere i de offentlige systemer?

* Er du i gang med at søge om hjælp hos det offentlige, eller vil du gerne søge om hjælp?
* Har du brug for bistand til at fremlægge din situation og din sag?
* Har du svært ved forstå din sagsbehandler?
* Mister du nemt overblikket over din sag?
* Har du brug for en bisidder?

Så kan ADHD-navigatøren måske hjælpe dig

ADHD-navigatøren er en frivillig, som hjælper dig med at navigere i de offentlige systemer og med at holde overblikket over sagen. ADHD-navigatøren kan hjælpe dig med at fremlægge din sag og fungere som bisidder ved møder med det offentlige.



ADHD-foreningen forventer:

* At du er interesseret i at modtage hjælp fra en frivillig
* At du er indstillet på at dele dine erfaringer med den frivillige og samarbejde med vedkommende
* At du fortsat tager ansvar for egen sag

Er du interesseret i at få hjælp fra en ADHD-navigatør, så kontakt konsulent Tine Hedegaard på tlf. 70 21 50 55 eller mail [email protected] Hun vil foretage en vurdering af, om en frivillig kan hjælpe dig i din situation og informere om, hvordan det foregår.


Hentet på siden ADHD på adressen www.adhd.dk

det kunne være en mulighed...

Du kan også sammen med en aktindsigterklæring vælge at skrive til sagsbehandleren skriv evt..
Citat:

Att: (sagsbehandleres navn)

Jeg kontaktede jer telefonisk den (skriv dato for samtale) dette gjorde jeg for at få lidt afklaring på min sag, og havde flere forskellige spørgsmål som det endnu engang ikke lykkedes at få opklaret...

Jeg fik yderlig et ret uforskammet og flabet svar om at jeg ikke er verdens navle og at der var andre end mig i verden..

Det er der ganske rigtigt, men det forandre stadig ikke det aspekt at min sag er rodet , eller som i selv udtaler det "kompliceret"

Jeg føler også selv det er et "kompliceret" forløb skabt af kommunen med halve beskeder uorden i sagerne og dårlig kommunikation.

Dette er ting som jeg med min sygdom har meget svært ved at rumme og acceptere, da det kan hyle mig helt ud af den.

Derfor får i nu denne skrivelse med et par helt klare spørgsmål som jeg forventer at få svar på, samt en aktindsigtserklæring sådan at jeg kan hente hjælp fra anden side til at overkue min situation inden det går helt galt for mig.

jeg forventer tillige at denne skrivelse lægges i min sag og meddeler at alt kommunikation bliver på skrift pr efterdags.

spørgsmålene er

1. Sidste meddeles fra jer var at min sag lå på lægekonsulentes bord som en
haste sag og jeg vil gerne bede om en tidshorisont for hvor længe der
kommer til at gå .

2. er jeg indstillet efter en § 18 eller en § 17

Helt klare og præsise svar på disse spørgsmål vil gøre at jeg kan få noget ro og samtidig vil en aktindsigt gøre at jeg kan henvende mig til anden side for hjælp til min sag.

Så jeg ser frem til at få aktindsigt inden for de lovbefalet 10 dage samt svar på mine to spørgsmål hurtigst muligt.

Med venlig hilsen

XXXXXXXXXXXXXX

PS dette brev er skrevet af andre for mig da jeg ikke længere kan overkue det hele.
mugge bare et forslag til hvordan du kan gøre det og aktindsigterklæringen kan du finde her http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html

MVH
Hejdien

Hov så lige at nerousmølf skriver at du har fået aktindsigt (hvor gammel er den) du kan sagtens bede om en ny aktindsigt for der kan være kommet nyt til siden...

og jeg giver nerousmølf ret i at det ville være en god ide med breve kontra telefon, og efter et par breve uden svar så er det oplagt at klage til borgmesteren over sagsbehandling ...
Det burde ikke være så svært for dem at svare på de spørgsmål du har til din sag ...

Det lyder ikke som om at din kommune gider at sætte sig særlig meget ind i hvad det er for en sygdom du lider af og hvad rod og uvished kan gøre ved dig .. dårligt hvis man spørger mig ...

send evt dette link med de kunne se ud til at trænge til det http://www.adhd.dk/index.php?option=...241&Itemid=163
information for sagsbehandlere om at samarbejde med voksne med ADHD
  Besvar med citat
Gammel 21-05-2008, 11:39   #20
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Hej Mugge. Nej, det er nedslående, når man bliver talt sådan til, blot fordi man interesserer sig for sin egen fremtid
Jeg vil også råde dig til at henvende dig skriftligt som de andre siger.

Håber, det hele løser sig snart.

gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
jer med ADHD / ADD KatrineB Alt det andet 2 13-09-2012 14:03
ADHD og hva så ? Erfurt Spørgsmål ang fleksjob 3 15-11-2011 16:14
ADHD KatrineB Dit og Dat 5 31-08-2010 11:23
ADHD Enteneller Alt det andet 5 13-03-2009 23:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension