K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-11-2009, 17:22   #21
steine
Hvor skulle jeg ellers være
 
steines avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: Holbæk Kommune, Vestsjælland
Alder: 54
Indlæg: 138
Styrke: 15
steine er ny på vejen
Ok lad os lige få lidt facts på det rene:
  1. Jeg er afhængig af min bil for at kunne komme til og fra arbejde, samt indkøb.
  2. Min gamle bil var en høj varevogn, som jeg fint kunne komme ind og ud af, og passe fleksjobbet uden problemer.
    (2-3 sygedage/halve år)
  3. Min nuværende bil, en personvogn, har medført nedgang i min effektive arbejdsindsats på over 25% + flere sygedage.
    (1-2 sygedage/måned)
  4. mit forsøg på at benytte offentlige transportmidler i 2 dage, resulterede i 2 sygedage pga. smerter.

  5. Vedr. vagtordningen, så er det udkald hvis der er udstyr der står af (en server, router eller køleanlæg) dette er sket i snit 1 gang / halve år.

Sagen som den er lige nu, er at de mener de ikke kan behandle sagen i Statsamtet overhovedet, da anken er registreret 2 dage for sent hos kommunen. (som sagt, anken lå i kommunens postkasse FØR fristens udløb)
Det er DET jeg over lige nu.

Som jeg umiddelbart kan se det, kan jeg:
  1. Indsende en klage over de har markeret anken registreret for sent.
  2. eller starte forfra og ansøge IGEN.

Nej jeg er almindelig (fleks)lønmodtager som mange andre herinde, ansat med kontrakt og skøre kollegaer.

Det er ikke en normal vagtordning som man ellers ser, altså med rådighedsvagt 24/7.
Jeg er udelukkende på tilkald hvis der sker større nedbrud, som lægger de vigtige systemer ned.
Og vagtordningen er ikke større, end at jeg kan afslå at komme hvis jeg har det for dårligt.


Tak for forslaget Popiae, vil tage en snak med min chef her i næste uge.
__________________
"Sikrest er når spares skal,
et spark til nedslidtes tryghed og fred"
Carl Scharnberg

Sidst redigeret af steine; 07-11-2009 kl. 17:25.
steine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2009, 23:15   #22
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tror faktisk at det vil være hurtigere at søge igen kontra at prøve at banke fornuft ind i dem ang tidsfrister det bliver kommunens ord mod dine ord og gæt hvem der vægter mest.....

Så klare ville sige søg igen .. brand ærgerligt
  Besvar med citat
Gammel 07-11-2009, 23:28   #23
steine
Hvor skulle jeg ellers være
 
steines avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: Holbæk Kommune, Vestsjælland
Alder: 54
Indlæg: 138
Styrke: 15
steine er ny på vejen
Bange for du har ret.

Vender den lige med min chef + kontakter min fagforening en gang for at se om de kan give et råd.

Ah well, det er bare typisk sådan noget.
__________________
"Sikrest er når spares skal,
et spark til nedslidtes tryghed og fred"
Carl Scharnberg
steine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2009, 03:24   #24
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Tror da også løsningen er at ansøge på ny.

Jeg kom i tvivl om dit job, mht. til det du skrev om rådighed, derfor skrev jeg:

"
Da jeg har 15km til arbejde, og pga. arbejdets art står til rådighed basalt set 24/7, er offentlige transportmidler udelukket (tog og bus kører ikke hele døgnet, og bliver jeg kaldt pga en alarm er der ikke tid til at vente på en taxa)
"

Det kan godt misforstås (eller rettere, jeg misforstod) .

Med den afstand du har til dit job, kan jeg godt forstå du søger en bil. Off. transport vil være en lang rejse, både ud og hjem .

På gode dage, vil du sikkert kunne bruge den off. transport (omend det er hårdt), men på dårlige dage, vil det blive et hel.... for dig og ikke give dig lyst til at ta' på job, da du så bruger mere tid på transport, end på job.

Som der bliver skrevet længere tilbage i debatten, synes jeg også det er en god ide, at drøfte din sag med din fagforening.

Held og lykke med det og jeg ønsker dig det bedste.

Palle

Sidst redigeret af Pophår; 08-11-2009 kl. 03:27.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Indstillet til et afslag til førtidspension. Bertha65 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 26-01-2013 18:58
følger af afslag på §17 ansøgning Teletrold Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 20-04-2012 15:18
kommunen har indstillet mig til pension- men jeg fik afslag kandelsdorff Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 31 08-03-2012 17:24
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
Distriktspsykiatrien lyver - Nu indstillet til afslag på fp Fido Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 27-10-2010 23:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension