K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-01-2012, 23:30   #11
Jette91
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2011
Indlæg: 68
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Jette91 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Det lyder hårdt, men... Nej... Der er nok ikke nogen forlængelses muligheder her.

der er en der omhandler operationer og lign. men det kræver at der nærmest er en garanti at du kommer 100% tilbage til det almindelige arbejdsmarked. de andre er kortsigtede forlængelses muligheder, som du diskvalificeres fra når lægen siger at der går et års tid...

Men fortæl en del mere om din situation, hvad mener lægerne ellers, hvor gammel er du, er du gift osv.

Du kan henvise til din anden tråd hvis det står der, før vi har de oplysninger kan vi ikke råde mere konkret.

Og som webmaster siger så orker de fleste ikke ikka at lede efter dine andre indlæg mest pg.a. at de selv er syge. Personligt orker jeg ikke da jeg pt. er i gang omkr. 18-19 timer i døgnet

Kan også lige svare på din anden besked jeg ikke havde set Jeg er født med klumpfod på venstre fod i svær grad sjældent de ser sådan et syn. Er 19 år og bor hjemme. Jeg faldt ned af en trappe for 1 år siden og efter der har min fod siddet helt forkert, går på ydersiden af foden og foden rotere kraftigt indad så jeg har smerter i foden, knæet og hoften. Lægen der skal operere mig har sagt at det er det sidste de kan gøre for mig og han forventer jeg vil have en meget bedre funksionsevne end jeg har nu, og vil kunne arbejde meget mere end jeg gør nu de skal ind og fjerne knogler i foden og forlænge alle senere i foden også skal jeg skinne på resten af livet og have specialsko. Men Lægen forventer et godt resultat men jeg vil først være på benene om et år da det er en lang proces jeg skal igennem.
Jette91 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 23:33   #12
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jette91 Se meddelelser
Kan også lige svare på din anden besked jeg ikke havde set Jeg er født med klumpfod på venstre fod i svær grad sjældent de ser sådan et syn. Er 19 år og bor hjemme. Jeg faldt ned af en trappe for 1 år siden og efter der har min fod siddet helt forkert, går på ydersiden af foden og foden rotere kraftigt indad så jeg har smerter i foden, knæet og hoften. Lægen der skal operere mig har sagt at det er det sidste de kan gøre for mig og han forventer jeg vil have en meget bedre funksionsevne end jeg har nu, og vil kunne arbejde meget mere end jeg gør nu de skal ind og fjerne knogler i foden og forlænge alle senere i foden også skal jeg skinne på resten af livet og have specialsko. Men Lægen forventer et godt resultat men jeg vil først være på benene om et år da det er en lang proces jeg skal igennem.
Problemet er her, mht. forlængelser, at din læge ikke vurderer at du kan komme på fuldtid Derfor er der ikke rigtig nogen forlængelses mulighed...

Man kunne argumentere at du skulle forlænges for at afklare din arbejdsevne, men da du ikke er opereret endnu, er den udelukket, for den forudsætter at men næsten 100% er afklaret i forhold til helbreddet...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 23:34   #13
Jette91
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2011
Indlæg: 68
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Jette91 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Med hensyn til aktindsigt så kan man bruge den der ligger under vores nyttige links http://www.k10.dk/showthread.php?t=3684

Lidt ned på siden vil du kunne se en afd der Skemaer til at printe ud...og der ligger formularen http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Det er bedst at selv aflevere den da du der kan bede om at få en kvittering med dato på...

Du skal have aktindsigten inden for 10 dage...og hvis kommunen ikke kan nå det...så skal de skrive til dig med en dato for hvornår du så kan få den...

Den partshøring du skal have...det er nok din ressourceprofil som du skal have tilsendt og se igennem for fejl og evt komme med rettelser til den...

EDIT..

I er dælme hurtige ;-)
Okay mange tak for dit svar, det vil jeg gøre i morgen allerede og ja skulle selv skrive en ressourceprofil også sende den til hende via mail også ville hun rette den til og siden har jeg ikke set noget til den var i december vi skrev den da jeg spurgte om det ikke skulle laves
Jette91 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 23:36   #14
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Så har din sagsbehandler da lidt travlt....
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 23:36   #15
Jette91
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2011
Indlæg: 68
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Jette91 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Problemet er her, mht. forlængelser, at din læge ikke vurderer at du kan komme på fuldtid Derfor er der ikke rigtig nogen forlængelses mulighed...

Man kunne argumentere at du skulle forlænges for at afklare din arbejdsevne, men da du ikke er opereret endnu, er den udelukket, for den forudsætter at men næsten 100% er afklaret i forhold til helbreddet...
Ja vidste næsten der ikke var så meget at gøre, men har ikke spurgt min læge om han forventer jeg kan komme op på fuldtid igen han sagde bare han forventede jeg ville få en bedre funksionsevne så skader vel ikke at spørger om han kan give en stor garanti for det Problemet er bare at jeg først skal derud i Feb. igen .. Men mange tak for dit svar
Jette91 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 23:39   #16
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Det var så lidt


husk at funktionsevne og arbejdsevne ikke er det samme
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 23:40   #17
Jette91
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2011
Indlæg: 68
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Jette91 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Så har din sagsbehandler da lidt travlt....
Vil jeg også mene, tror jeg vil prøve at ringe i morgen og spørger ind til ressourceprofilen og alt det hun mangler. For hun mener ikke man skal have en begrundelse på hvad grundlaget til de stopper ens sygedagpenge men kun at de har stoppet dem og jeg skal søge kontanthjælp. Men ved du hvornår jeg senest skal have den begrundelse omkring hvorfor de har valgt at stoppe dem og ikke forlænge?
Jette91 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 23:49   #18
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Du skal partshøres ca. 14 dage inden, senest... Og de skal tage stilling til din "videre færd" ved at bruge arbejdsevne metoden

Jeg ville også, uanset den lille chance der er, udforske denne forlængelses mulighed:

§ 27 stk. 3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2012, 00:47   #19
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg har lagt linket til dig før.... http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Hvis du kigger nederst på den side...så skal du lægge mærke til det der står i retsikkerhedsloven §7 a

Citat:
§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.

Kilde: https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=136389
Dette betyder at de skal i tilknytning til dit sygedagpengestop tage stilling til hvad der så skal ske med dig...

Et stop af sygedagpenge er en erhvervsrettet foranstaltning...men det kan du også se på den side...og der er endda et link til en afgørelse på det...

Kopier det evt og send det til dem...så de er opmærksomme på det...også det faktum at du kender dine rettigheder...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2012, 07:59   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jette91 Se meddelelser
& hvad står der i sådan en aktindsigt?
Så vidt jeg kan se mangler du lige svar på denne.

Når du får aktindsigt får du en kopi af alt hvad, der ligger i din sag på kommunen.
Der vil f.eks. være kopi af de lægepapirer kommunen ligger inde med, så her bør du tjekke, at der ligger alt hvad der på nogen måde kan være relevant.

Der vil også stå hvornår du har været til møder på kommunen, og her bør du tjekke, at din sagsbehandler har skrevet hvad i har aftalt, eller snakket om, på de pågældende møder, for sb har notatpligt, men det er desværre ikke alle der overholder den.

Der vil også være kopi af evt. mails mellem dig og din sb.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor står jeg drivhus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 03-02-2013 15:36
ved ikke hvor jeg står jsm77 Alt det andet 23 24-11-2011 10:32
hælp, hvor står jeg??? sunshine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 29-10-2009 09:26
Hvor står jeg henne nu?? lunamaria Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 63 02-06-2008 19:48
hvor står jeg majeli Alt det andet 15 12-03-2008 15:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension