K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-01-2012, 12:44   #11
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
uha lyder bestemt ikke rart:-/
Kunne det være en mulighed for dig at skrive alt det ned du gerne vil sige til jobkonsulent, og så maile det til hend/ham inden jeres telefonmøde mandag? Så kan et være læst igennem inden og han/hun har større chance for at spørge ind, og dermed forstå din situation....
Stort knus herfra
Heidi
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2012, 13:39   #12
mortil3
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2011
Lokation: Holstebro
Indlæg: 14
Styrke: 13
mortil3 er ny på vejen
hejsa

Citat:
Oprindeligt indsendt af heidi kastrup Se meddelelser
uha lyder bestemt ikke rart:-/
Kunne det være en mulighed for dig at skrive alt det ned du gerne vil sige til jobkonsulent, og så maile det til hend/ham inden jeres telefonmøde mandag? Så kan et være læst igennem inden og han/hun har større chance for at spørge ind, og dermed forstå din situation....
Stort knus herfra
Heidi
Hej Heidi

Jo det tænkte jeg faktisk på, eller i hvert fald printe det ud og tage det med til vores møde sammen med chefen, så kan de samtidig se min dagbog, smerte skema og mine symptomer. Så skulle de vidst få lidt indblik i hvordan jeg har det

Knus
mortil3 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2012, 14:21   #13
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
Ja for de er jo ikke tankelæsere :-) Tror det vil fungere .... Det kan jo være svært at vide for dem også, hvordan du egentlig har det...også efter arbejdstid ;-) Pøj pøj med det....
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2012, 23:09   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mortil3 Se meddelelser
og Ringer til chefen, og selvfølgelig begynder hun med at snakke om at jeg sikkert har ondt fordi det er noget nyt, jeg er kommet i gang med, og at jeg bare skal i gang igen, jeg forklarer hende hvor ondt jeg har og hvor, og så siger hun : Jamen det er jo ikke til at finde noget arbejde hvor man kun bruger fødderne..... og så spørger hun om jeg havde snakket med lægen og hvad han sagde til det !?

Tror hun måske at jeg bare har lagt på langs i hele min sygemelding.
Jeg bliver sur og meget ked af det, jeg tror slet ikke hun ved noget om mig og hvorfor jeg er sygemeldt.
mortil3, jeg føler med dig, det er ganske modbydeligt, at være der hvor du er nu.

Men jeg tror du forventer for meget af andre mennesker ).
Hvis man ikke har oplevet det smertehelvede du gennemlever i dag, så kan man ikke forestille sig hvordan det er.
Hvis din chef aldrig har prøvet, at have mere ondt end, at det kunne klares med et par panodil ell.l., så kan hun sikkert slet ikke forstille sig, at man kan have så ondt, at smertestillende medicin ikke kan klare det.

Tilgiv hende, thi hun ved ikke bedre.

Skriv nogle stikord til din dagbog, om dagen i dag, så du kan skrive det mere udførligt på et andet tidspunkt, og når du så har fået det skrevet synes jeg, at du skal maile det til både jobkonsulent og sagsbehandler.

Hvis du mailer det til dem er der en chance for, at de læser det i fred og ro, men hvis du først giver dem det ved et møde, så tror jeg ikke, at de tager sig tid til, at læse det ordentligt. Bare mine tanker.

På et eller andet tidspunkt starter du sandsynligvis op i praktikken igen, og når du så når dertil hvor du mest af alt har lyst til, at gå hjem, men du synes det er svært at sige fra, så tænk tilbage på denne dag hvor dit liv var et smertehelvede.
Vil du risikere, at få det sådan igen?

Om chefen er til at finde er ikke dit problem.

I min sidste praktik var det også aftalen, at jeg skulle sige det til chefen hvis jeg fik brug for, at gå hjem "i utide", og bagefter skulle jeg ringe til "min" konsulent hos anden aktør.
Flere gange kunne jeg ikke finde chefen og gav så besked til hende, som holdt mig beskæftiget.
En enkelt gang kunne jeg ikke finde nogen af dem, så jeg tog hjem og ringede så til konsulenten.

Hvis du har din jobkonsulent's mail-adresse, så kan du jo bare tage hjem og sende en mail til konsulenten, og fortælle hvordan det hænger sammen.

Det eneste du skal tage hensyn til når du er i en afklaring er dit helbred.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2012, 01:20   #15
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
For mig lyder det til at du går over dine grænser hver dag,du forsætter med at lave det der forværre dine smerter og du stiller dig op og gør det igen dagen efter og resten af ugen.Ja så siger kroppen jo fra med øget smerter.

Du må sige fra evt. ved at spørge om der ikke er andre opgaver du kan få ind i mellen eller helt skifte opgaver-det lyder jo til at du ikke kan klare de gentagelser.
Og små dimser i en lille pose,det er så sandlig noget når man er smerte plaget-er det selv og har prøvet at pakke små poser.

Hvis der ikke er muligheder for andre opgaver ,så må job konsulenten jo finde et andet sted du kan afprøves-du må jo heller ikke gøre noget der forværre din tilstand.

Håber at du får en ordenlig opfølgning på for løbet med din job konsulent,gør du ikke det vil jeg råde dig til at få en snak med sagsbehandleren og ikke bare over tlefonen.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2012, 01:24   #16
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
du skal også huske på at for hver gang du forværrer dine smerter bliver du en lille smule mere "syg".. dvs der går længere og længere tid før end du er tilbage til udgangspunktet. en opgave du før kunne presse dig igennem og være 2 dage om at restituere, det vil tage 3 dage osv..

lyt til din krop og sig fra.. det er kun de første gange det er rigtigt svært.. jeg selv var heller ikke god nok til at sige fra og stolede på at de ville læse min jobdagbog om hvordan det forløb.. men nix.. det kostede mig hm. ca 3½ år længere i karusellen.. og mit helbred er forværret.. trods jeg kun har været hjemme siden første arbejdsprøvning i juni 08 intil ny arbejdsprøvning i nov 11..

og skriv en dagbog over dine smerter og begrænsninger selvom du hader at se det på skrift..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2012, 07:54   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
lyt til din krop og sig fra.. det er kun de første gange det er rigtigt svært.. jeg selv var heller ikke god nok til at sige fra og stolede på at de ville læse min jobdagbog om hvordan det forløb.. men nix.. det kostede mig hm. ca 3½ år længere i karusellen.. og mit helbred er forværret..
Jamen det er jo et klassisk eksempel på det jeg plejer, at advare mod.

Hvis man ikke siger fra risikerer man, at lande på en forkert hylde (f.eks. fleks selvom man reelt burde have fp), og så får man en ekstra tur i karrusellen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Endnu en special lægeerklæring?? Culotten Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 31 24-01-2014 07:16
special lægeerklæring karsten31 Spørgsmål ang fleksjob 15 26-01-2012 23:27
special lægeerklæring melkior Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 02-01-2012 22:27
Sygedagpenge, afklaring og nøl... Pingu Spørgsmål ang fleksjob 12 10-12-2010 13:57
Tvivl om konklusion i special lægeerklæring. Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 23 11-06-2009 13:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension