K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-11-2012, 03:28   #11
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Når teamet har indstillet til førtidspension er det pensionsnævnet der tager stilling til om de vil rejse sagen og lade den overgå til behandling, eller de vil afvise at behandle den, fordi de ikke mener kravene om varighed og behandlingsmuligheder er opfyldt.

Hvis de ikke mener det, kan det ankes til BAN, hvis man selv mener at de krav er opfyldt.

Når teamet indstiller kan pensionsnævnet komme med tre afgørelser..

De kan afvise at lade den overgå til behandling, hvis det ikke er påvist at erhvervsevnen er varigt og væsentligt nedsat..

De kan lade den overgå til behandling og give afslag..

De kan lade overgå til behandling og tildele pension..

Og et pensionsnævn kan sagtens komme i tanke om at det ikke er påvist at erhvervsevnen er varigt og væsentligt nedsat på trods af at alle lægeerklæringer og arbejdsprøvninger viser det... for de synes lige at der mangler et eller andet der trækker tiden..

Sidst redigeret af Pip; 18-11-2012 kl. 03:33.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2012, 12:34   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Når teamet har indstillet til førtidspension er det pensionsnævnet der tager stilling til om de vil rejse sagen og lade den overgå til behandling, eller de vil afvise at behandle den, fordi de ikke mener kravene om varighed og behandlingsmuligheder er opfyldt.
Dette mener jeg ikke, at du har ret i.

Når en sag overgår til behandling efter reglerne om pension betyder det netop, at sagen bliver overleveret/sendt til pensionsnævnet (som kan hedde noget andet).
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2012, 13:35   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeps, kært ban har mange navne - min sag fik fra pensionsteamet til socialforvaltningen (som så tilkendte pensionen).
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2012, 15:17   #14
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Dette mener jeg ikke, at du har ret i.

Når en sag overgår til behandling efter reglerne om pension betyder det netop, at sagen bliver overleveret/sendt til pensionsnævnet (som kan hedde noget andet).
Tænker at det kan være forskelligt bygget op fra kommune til kommune...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 10:21   #15
JEG
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2012
Indlæg: 16
Styrke: 12
JEG er ny på vejen
hej igen. der har været lidt forvirring omkring mit afslag min sb mente der måtte være sket en fejl, og har undersøgt sagen, men med den konklusion at det står fast med mit afslag. nu har jeg så kun en uge til at klage
og har ingen ide om hvordan man griber det an..

jeg desværre ikke alle papir i sagen men det vil jeg prøve at få fat i men bliver nok svært på så kort tid.

Laegeudtalelse til brug for en samlet vurdering af arbejdsevnen. Vedr.; JEG..
Attester:
Psykiatrisk Speciallaegeerklaering fra april 2012
Statusbed0mmelse fra psykolog, fra februar 2012
Statusbed0mmelse fra psykolog, fra januar 2012
L/E 165 fra januar 2011
Psykiatrisk Speciallaegeerklaering fra September 2010
Reumatologisk Speciallaegeerklaering fra September 2010
Det drejer sig om en 38-arig mand, som i henhold til Psykiatrisk Speciallaegeerklaering fra September 2010 allerede udviste adfaerdsproblemer i den tidlige skolealder. Opvaekst og skoletid beskrives som tumultarisk. I 15-19 ars alderen havde "JEG" et overforbrug af alkohol og hash. Det beskrives, at "JEG" siden oph0r af rusmiddelforbrug har haft klare angstsymptomer i form af social fobi i udtalt grad. Det beskrives, at "JEG" tidligere har modtaget psykoterapeutisk behandling, som gav en vis symptomlindring og 0get livskvalitet. "JEG" har ogsa tidligere haft et kortvarigt for!0b hos en psykiater. Dette oph0rte bl.a. fordi "JEG" ikke var interesseret i medikamentel behandiing. Det beskrives, at der efterhanden er kommet mere vedvarende angstsymptomer, som har karakter af generaliseret angst. Der er lette depressive traek, som ses i sammenhaeng med angstproblematikken. Af Psykiatrisk Speciallaegeerklaering fra april 2012 fremgar det, at "JEG" tydeligt er praeget af aengstelse og anspasndthed. "JEG" er ogsa praeget af tydelig utilstraekkelighedsf0lelse og mindrevaerd. Stemningsmaessigt er "JEG" noget trykket, men ikke egentlig depressiv. "JEG" er i September 2010 sat i behandling med medicin, som kan saenke ubehagelig hjertebanken i forbindelse med angst, men der var ikke effekt af medicinen. I juli 2011 pabegyndte "JEG" igen behandling hos psykolog med ugentlige samtaler. Psykiateren anbefaler henvisning til Psykiatrisk Center med henblik pa behandling for angsttilstanden med en kombination af medicin og samtalebehandling, et sakaldt "pakkefor!0b". Alternativt foreslas det, at "JEG" fortsaetter samtaler hos hidtidige psykolog i kombination med tilknytning til praktiserende psykiater eller egen laege, med henblik pa medikamentel angstbehandling. Det foreslas, at der inden stillingtagen til valg af behandlingsform under alle omstaendigheder opstartes med medicinen Sertralin med stigning af dosis efter mindst 2-3 uger. Af Reumatologisk Speciallaegeerklaering fra September 2010 fremgar det endvidere, at "JEG" har haft tendens til rygsmerter siden 25-ars alderen. I december 2005 forvaerres rygsmerterne, og der kunne vaere f0leforstyrrelser i benene, isaer venstre ben. Ved unders0gelse pa H0rsholm Hospital pavises discusprolaps mellem de 2 nederste laandehvirvler. Tilstanden blev behandlet med relevant smertestillende medicin og traening med nogen bedring. Der er fortsat symptomer, bl.a. i form af nedsat bevaegelighed i laenderyggen, ledsaget af besvaer ved fremoverb0jning og hugsiddende.
Diagnoser:
Agorafobi /angst for at faerdes alene uden for hjemmet
Socialfobi
Generaliseret angst obs.
F0lger efter diskusprolaps i laenderyggen (2005/2006)
Konklusion:
Det vurderes, at "JEG" aktuelt som f0lge af den psykiske tilstand med voldsomme panikangst anfald har en funktionsevne, som er ganske betydeligt nedsat i ethvert erhverv. Da "JEG" har haft angstsymptomer i en meget lang arraekke, sa anses prognosen i forhold til at forvente symptomfrihed ikke for god. Psykiateren vurderer, at der er yderligere behandlingsmuligheder, idet der aldrig er fors0gt medikamentel angstbehandling, og selvom om det ikke forventes at opna fuldstasndig symptomfrihed, sa kan medikamentel behandling maske bedre livskvaliteten. Kommunallaege , d. 24. juni 2012



Supplerende laegeudtalelse til brug for en samlet vurdering af arbejdsevnen, idet der henvises til laegeudtalelsen fra 24. juni 2012.
Vedr. JEG
Supplerende attester:
L/E 165, fra September 2012
I Laegeudtalelsen fra 24. juni 2012 konkluderes det, at "JEG" har en funktionsevne i ethvert erhverv, som er ganske betydeligt nedsat. Psykiateren vurderede imidlertid i Psykiatrisk Speciallaegeerklaering fra april 2012, at der var yderligere behandlingsmuligheder i form af medikamentel angstbehandling. I henhold til L/E 165, fra September 2012 er der efterf0lgende fors0gt medikamentel behandling med medicin, som virker pa depression, social fobi, panikangst samt PTSD, samtidig med at "JEG" havde samtaler hos psykolog 2-3 gange ugentlig. Pga. manglende effekt af medicinen er dosis blevet 0get, men ogsa uden effekt. Pa baggrund af dette anses tilstanden for varig, og der kan saledes ikke peges pa yderligere behandlingsmuligheder, som sk0nnes at kunne bedre tilstanden i vaesentlig grad. "JEG" har god glaede af samtalerne hos psykologen. Samtalerne sk0nnes at 0ge livskvaliteten, men vil ikke kunne bedre funktionsevnen i vaesentlig grad.
Kommunallaege , 11. September 2012

Afslag
til at overga til behandling efter pensionslovens bestemmelser jf. Lov om Social Pension § 18.
Der meddeles afslag pa at sagen kan overga til behandling efter pensionslovens Som du er orienteret om er din sag om f0rtidspension indstillet bestemmelser.
Ved behandling af din sag forela f0lgende materiale:
Indstillingsskema
Ressourceprofil
Udtalelse fra laagekonsulent fra den 11. September 2012.
Erklaaring fra speciallaege i psykiatri fra den 18. april 2012.
Udtalelse fra psykolog fra den 23. februar 2012.
Udtalelse fra egen laege fra den 21. januar 2011.
Erklaaring fra specialleege i reumatologi fra den 25. august 2010
For at en sag kan overga til behandling efter pensionslovens bestemmelser, skal alle muligheder for at forbedre arbejdsevnen vaare afpravet. Det gaelder bade behandlingsmaassige muligheder og arbejdsmarkedsrettede tiltag.
............. kommune har vurderet, at den behandlingsmasssige mulighed pa psykiatrisk center, som anbefales i psykiaters erklasring, ikke har vaeret fors0gt. Din sag derfor ikke kan overga til behandling efter pensionslovens bestemmelser. Kommunen er vidende om at egen leege har fors0gt medicinsk behandling.
Hvis du vil klage over afg0relsen, skal du g0re det inden 4 uger, fra du har modtaget dette brev. Klagen skal sendes til pension@.......... eller pr. brev

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Ergo kan det ikke være et afslag på pension.

Som JEG selv er inde på i sit startindlæg, så er det et afslag på, at lade JEG indstille til pension.

"for mig lyder som om det er et afslag på at lade mig blive instillet, men min Sb siger det er at afslag på ftp. "

JEG, jeg synes du skal sende din sb en mail og spørge, om du har forstået hende korrekt, at hun mener, at du har fået afslag på førtidspension.

Hvis hun bekræfter dette, så synes jeg du skal sende en klage til jobcenterchefen. Klag over, at din sb tydeligvis ikke har styr på tingene og dermed forvirrer både dig og din sag.

jeg har i dag haft en samtale med min sb som fortæller mig at det er et afslag på ftp. hos sidste instans..
JEG er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 10:37   #16
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Når du skriver sådan her

Citat:
Afslag
til at overga til behandling efter pensionslovens bestemmelser jf. Lov om Social Pension § 18.
Der meddeles afslag pa at sagen kan overga til behandling efter pensionslovens
Så er det ikke en afgørelse på om du er berettiget til en førtidspension...da sagen slet ikke har været for det nævn der kan beslutte om du er berettiget til en førtidspension...

Det er et afslag på at lade sagen overgå til det nævn der ville kunne beslutte om du er berettiget til en førtidspension...

Så du har to muligheder nu...

Du kan klage over at de ikke vil lade sagen overgå til behandling efter reglerne om førtidspension...hvilket er tvivlsomt om du vil få noget ud af...

Eller du kan søge en §17 på det foreliggende grundlag...

Dette er dine muligheder...

Uddybende...

For at de kan beslutte om du er berettiget til en førtidspension...der skal din sag først have været overgået til behandling efter reglerne om førtidspension...

Da din sag ikke har været overgået....ja så har den ikke været igennem sidste instans...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 11:14   #17
JEG
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2012
Indlæg: 16
Styrke: 12
JEG er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Når du skriver sådan her



Så er det ikke en afgørelse på om du er berettiget til en førtidspension...da sagen slet ikke har været for det nævn der kan beslutte om du er berettiget til en førtidspension...

Det er et afslag på at lade sagen overgå til det nævn der ville kunne beslutte om du er berettiget til en førtidspension...

Så du har to muligheder nu...

Du kan klage over at de ikke vil lade sagen overgå til behandling efter reglerne om førtidspension...hvilket er tvivlsomt om du vil få noget ud af...

Eller du kan søge en §17 på det foreliggende grundlag...

Dette er dine muligheder...

Uddybende...

For at de kan beslutte om du er berettiget til en førtidspension...der skal din sag først have været overgået til behandling efter reglerne om førtidspension...

Da din sag ikke har været overgået....ja så har den ikke været igennem sidste instans...
tak for svar.. jeg sidder bare her og tænker sikke noget rod ! hvad skal jeg tro når min sb siger det modsatte :/ jeg er godt nok i vildrede har mest løst til at give op.. det er også mærkeligt mens jeg ventede på svar fik jeg ikke noget at vide om hvornår det ville blive tage op på møde eller noget fik bare et afslag på brev og det var så det.
JEG er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 11:35   #18
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis der står sådan her i dine papirer

Citat:
Afslag
til at overga til behandling efter pensionslovens bestemmelser jf. Lov om Social Pension § 18.
Der meddeles afslag pa at sagen kan overga til behandling efter pensionslovens
Så er det som jeg har skrevet i mit sidste svar...

Så medmindre det er noget du selv har fundet på at skrive...ja så er der ikke den store tvivl hos mig...

EDIT

Hvis du gerne vil have at vide om din SB lyver...så bed hende om at skrive det skriftligt til dig...at din sag har været for sidste instans og det er et direkte afslag på førtidspension...

Så vil du hurtigt finde ud af om hun lyver...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 11:42   #19
JEG
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2012
Indlæg: 16
Styrke: 12
JEG er ny på vejen
Tror nu ikke hun lyver, men måske er hun bare ikke helt inde i hvordan det foregår måske..

der står på sidste side af mit afslag om hvordan man klager osv. og så står der.


Hvis vi fastholder afgørelsen vil din klage blive videresendt til det Sociale Nævn til endelig afgørelse

er ikke lige klar over om det belyser noget ??
JEG er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 11:48   #20
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Når kommunen har modtaget din klage har de 4 uger til at besvare dig i om de vil give dig medhold eller ej. Såfremt de bibeholder deres afslag vil sagen blive til Beskæftigelsesankenævnet (BAN) som også er lig med det Sociale Nævn.

De vil bekræftige modtagelsen af din sag og derved også anvise en forventet ventetid på besvarelsen af denne. Alt efter hvor du bor i landet kan den være fra 2 mdr op til 13 mdr. Du kan evt. se mere på BAN hj. side :http://statsforvaltning.dk/site.aspx?p=5838
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vedr. forlængelse eller afslag. ZikZak Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 26-06-2013 20:41
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Kan det betale sig for mig at søge førtidspension, eller vil jeg bare få afslag? MBH8900 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 15-05-2011 21:10
Hvad kan jeg forvente medhold eller afslag Frue.Hansen Alt det andet 4 23-10-2009 15:29
Førtidspension eller afslag? Tinker Bell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 30-03-2008 02:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension