K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-11-2010, 13:35   #11
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
HELENE --->
Jo, Fountain House bruges til at træne det du siger i forbindelse med aktivering - men også for førtidspensionister der vil holde sig igang, have noget at stå op til og et sted at have en plads og ansvar. (Med forbehold - det er et par år siden jeg var der sidst).
Du kan prøve at ringe dertil. Du kan sikkert komme og få en sludder, en kop kaffe og se huset.
Fandt desuden lige det her sted på Amager http://www.nabocenter.dk/
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 14:09   #12
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Antoniette --->

Jeg syntes, at det er EKSTREMT svært at holde mig igang og finde glæde i hverdagen. Mest kører jeg på autopilot.

Jeg sætter som regel vækkeur så jeg ikke ender med at få vendt døgnet. Selvom jeg ikke har noget at stå op til.

Jeg bruger tit de første tre-fire timer jeg er oppe på at sidde ved computeren (surfe på nettet og på at se tv-serier på internettet). Er lang tid om at komme i omdrejninger.
Og aftenen går med det samme.

Jeg har et mål om at komme ud hver dag. Det er dog nemmest for mig når jeg skal ned og træne (min aktivering lige nu er at jeg har et medlemskort til et fitnesscenter), for det er svært for mig sådan bare at gå ud bare for at gå ud og gå en tur...
Er rigtig glad for at komme i fitnesscentret (eller rettere: jeg er glad når jeg har været der!) for det giver et skud godt humør.

Jeg har nogle mål for hvad jeg skal klare den dag: Fx. få ordnet køkkenet, få vandet mine blomster eller ryddet op - men det er ikke altid jeg får det gjort.

Jeg hører en hel del lydbøger. De kan køre mens jeg hækler eller rydder lidt op. På www.netlydbog.dk kan man låne lydbøger gratis gennem biblioteket.

Størstedelen af min sociale kontakt foregår herinde og på andre sites på nettet. Jeg BURDE komme et værested, men det kommer jeg ikke...
Jeg har stadig kontakt til nogle fra før jeg blev syg, men rigtige nære venner i hverdagen er der ikke, for de har allesammen deres liv med studie og arbejde.

Jeg har min familie, og jeg tager jævnligt en overnatning hos dem.

Og så keder jeg mig, føler mig ensom og er gal på mig selv over, at jeg ikke kan finde ud af at gøre noget ved det

På det du skriver lyder det som om, at du har bekendte.
Kan du tage kontakt til dem og begynde at have fx. to kaffeaftaler om ugen? Ved at lave aftale om en kop kaffe undgår du at sidde i en situation hvor det virker mærkeligt at du har brug for at gå efter en time.
Så skal du øve dig i at sige fra så du ikke påtager dig noget du ikke magter. Accepter at folk ikke kan se på dig hvor lidt overskud du har.

Måske kunne det være en idé at tage ned på Borgerservice og forhøre dig om hvad der sker i dit nye lokalområde? Det kan godt være, at der er noget du har overset af gratis aktiviteter eller væresteder.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 21:01   #13
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Anna:
Det lyder ret meget, som min egen daglig dag, hihi ;-) Altså med at stille vækkeuret, sidde foran computeren og være langsom om at komme i gang. Jeg mangler nu heller ikke netværk på nettet. Jeg har mange som jeg skriver sammen med, både på Facebook og andre forskellige steder. Disse mennesker bor dog i den anden ende af landet, så det er jo ikke nogen jeg bare lige kan møde til hverdag, jeg ser dem måske et par gange om året.
Jeg læser også bøger hver aften og om dagen forsøger jeg at få ordnet de forskellige gøremål med mad, rengøring osv. lige som dig. Jeg havde også lavet en regel om, at jeg skulle ud og gå 3 gange om ugen (jeg kan ikke både gå tur og handle ind på samme dag), og det plejer også at hjælpe på humøret. Her møder jeg som regel også nogen på min vej, men nu er det sne og glat og hundekoldt, og så har jeg ikke været ude, sådan som jeg plejer. Så har jeg cyklet lidt på min kondicykel istedet og lavet lidt yoga øvelser.
Jeg har ikke nogen kontakt til min familie.

Kaffeaftaler? Ja, nu drikker jeg jo ikke kaffe, hehe. Jo, jeg har faktisk forsøgt, men det går som regel i vasken, da enten jeg bliver syg eller de bliver syge. Dem på min vej er også over de 65 og jeg savner lidt nogen på min egen alder (er 35). Dem i førtidspensionist foreningen er nu meget flinke og søde, men her er jeg også den yngste og de har også alle sammen familier, som de bruger al deres tid på. Så den er lidt kringlet og der er ikke andre tilbud, så skal jeg køre ind til en større by, men det koster jo også penge.
De har forresten et malerhold i foreningen om mandagen, som jeg gerne ville gå på, men dette koster også penge, plus at jeg skal købe alt det som jeg skal bruge og slæbe det frem og tilbage.
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 21:10   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg ved, at mange her i byen er glade for at komme på en café, der drives af kirkenskorshær, hvor de også kan købe billigt smørrebrød.

Og så vidt jeg kan se er der også noget i Odense: http://www.kkodense.dk/Side.asp?side=70
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2010, 11:43   #15
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Vovse: Tak for forslaget :-) Jeg er dog flyttet fra Odense og bor nu i Kerteminde.
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2010, 15:10   #16
faro
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2010
Lokation: kbh
Alder: 50
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
faro er ny på vejen
hej med dig
jeg er selv 37 og er ftp så jeg kerne det men at ikke kune arbejd og bare være alene så det er ikke sjovt og det er meget hårdt og svært jeg tro ikke de kan ta vores pension fra os så ta det rolig da sker ikke noget håber du en dag kom op og klar det her og får dig et godt liv pas nu godt på dig selv masse kraam
__________________
Førtidspensionist pr 01.05.2005

Sidst redigeret af faro; 06-12-2010 kl. 15:12.
faro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 11:16   #17
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Til Faro:
Mange tak, også kram til dig. Håber at du får en god dag, her hos mig går det lidt bedre. Jeg var ude til julearrangement i går, hvor jeg sang julesange med de helt gamle pensionister og det hjalp faktisk helt godt på humøret :-)
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 01:55   #18
Phönix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Phönixs avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2008
Lokation: Tølløse
Alder: 72
Indlæg: 162
Styrke: 17
Phönix er rigtig godt på vej
Blev sgi ked af det da jeg læste dit indlæg.

Ville ønske jeg bare kunne fise over og hente dig så du kunne jule med os, men det kan jeg desværre ikke..........suk.

Men kom til at tænke på noget jeg også har læst herinde.

Kommunerne kan vist ikke rigtigt finde ud af at bruge de penge, der sættes af i henhold til servicelovens § 18 og som skal bruges på foreninger o.l.

Hvis vi herinde kunne finde ud af at lave nogle støttegrupper/foreninger i forskellige byer, kunne vi vel få penge til det projekt.

Det er jo ikke alle på ftp der er oldgamle.

Phönix
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig

Førtidspensionist 1/12-2010
Phönix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 08:58   #19
fillemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2009
Indlæg: 102
Styrke: 15
fillemusen er ny på vejen
Hej

Puhh hvor jeg bare føler med dig/jer...ensomhed er skrækkeligt

Jeg har desværre ikke lige nogen råd,men kan da fortælle om hvad min tid går med.

Jeg har 2 børn..dog er de 14 og 17,så de kræver ikke sååå meget mere på det fysiske plan (andet end oprydning)

Og så har jeg en hund,der kræver ret meget motion

Jeg står op ca.5.30 hver morgen,jeg skal også lige bruge lidt tid til at få gang i kroppen....så er der jo alm morgenritual.Når ungerne er afsted går jeg på stranden med hunden..en times tid,de dage jeg kan så længe,els en halv.
Så bliver jeg nødt til at hvile når jeg kommer hjem(sover sjældent mere end en time ad gangen pga smerter,så jeg er kronisk træt..øv

Ja så kommer ungerne jo hjem,hvis de ikke har travlt med alt muligt andet altså...

Så er der indkøb,tøjvask og alt det andet...og hunden igen igen

De dage mine fingre og øjne vil være med,der hækler/syr jeg lidt,og læser.

Jeg er så priviligeret at have en del venner,men det kniber med at lave aftaler,da jeg aldrig ved hvordan jeg har det..jeg er bedst til impulsive aftaler.

Meeen nu kan jeg da godt mærke at ungerne ikke overrender hjemmet mere,og har siddet nogle dage/aften og tænkt at jeg nok må se at få gang i et el andet...også for at få lidt nye inpulser..man kan godt føle sig lidt sat tilbage og ude af spillet...

Nå men det blev da vist et rodet indlæg

Ved ikke om du får noget ud af det,men meningen var altså god nok

Men vil da sige,at en hund er jo et fantastisk redskab til at få social kontakt,og altid dejligt at man aldrig går tur alene....så selvom det gør nas,så sørger hun for at jeg skal ud af døren..skal ud at gå mange gange om dagen.
ved godt at alle ikke kan have hund,og jeg har faktisk heller ikke råd,men det skal jeg ha´...

Jeg er 44år,har haft flexjob i 8 år,men fik fp her d.1 april...såååå har også lige et projekt med at få det hele til at være i orden oppe i skalden...altså med at acceptere det hele...det bliver vist et livslangt projekt

Jeg har overlevet på,at (prøve) at vende tingene til noget positivt...altså jeg har jo været super priviligeret i alle de år med flex...har haft masser af tid til ungerne....tænker at mine tanker bli´r til min virkelighed...så (prøver) at tænke de ting jeg gerne vil ha´ skal ske´...

Hmmmm...hold kæft en gang rod her fra morgenstunden...ha ha ha,det går sgu godt for mig.

Nå men nu har jeg sagt pip

Jeg ønsker at i alle finder lige det,der gør jeres liv fantastisk

Glædelig jul og dejligt nytår til jer

Mvh fillemusen

jeg ønsker at i alle finder de vise sten
fillemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skal bare ha' luft!!! Mumrik Alt det andet 14 17-02-2012 01:07
Er bare sur gal ked af det, så skal lige af med dette Smidt Alt det andet 70 24-02-2011 10:31
nu må jeg altså lige have luft! buster Dit og Dat 6 11-08-2008 22:56
Skal ha luft... Stella Dit og Dat 0 14-09-2007 11:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension