K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-02-2014, 12:42   #1
Upsedasse
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2014
Indlæg: 1
Styrke: 0
Upsedasse er ny på vejen
Kh og formue efter erstatning

Hejsa

Jeg er på kh og har erstatningssag kørende. Lad os antage jeg vil få ca 400.000kr i erstatning for fejloperation min hånd x2...

Så vil jeg da klart købe en ny bil. Men må jeg det da grænsen jo er 10.000kr sys det underligt kh ikke modregnes erstatning og du kan ha en formue i din bank, men må ikke eje en bil over 10.000kr

Mange tak
Upsedasse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2014, 12:24   #2
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Upsedasse Se meddelelser
Hejsa

Jeg er på kh og har erstatningssag kørende. Lad os antage jeg vil få ca 400.000kr i erstatning for fejloperation min hånd x2...

Så vil jeg da klart købe en ny bil. Men må jeg det da grænsen jo er 10.000kr sys det underligt kh ikke modregnes erstatning og du kan ha en formue i din bank, men må ikke eje en bil over 10.000kr

Mange tak
Jeg ved ikke om denne erstatning kan kreditorbeskyttes og dermed holdes ude fra modregning i kontanthjælp.

Undersøg det INDEN erstatningen udbetales, så udbetalingen sker på rette måde. (Kreditorbeskyttes)
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2014, 13:19   #3
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hvis det er en engangserstatning...mener jeg ikke det har noget at sige om det hedder kontanthjælp...mener kun det gælder mdr løbende erstatninger de modregner...
men lad os antage du får 400000 kr ..bare eks..så sætter du dem først ind på kreditor beskyttet konto..det er det 1...

køber du så en bil får du lavet det sådan at de penge kan følges ..mener de kan skrive at de penge stammer derfra,..
jeg købte ogs¨å en bil kontant-da jeg fik erstatning-men er ftp...
men dem tog jeg også fra min kreditor beskyttet..men her betyder det ingenting hvor de kom fra,,det gør det ved dig..

men mener at ha hørt de ikke fremover ka røre dig og din bil hvis de penge kan følges...

ønsker dig god vind og håber alt lykkedes..

stribe ftp...
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2014, 13:30   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Men undersøg om beløbet overhovedet kan kreditorbeskyttes ellers er det spild af tid at få banken til at oprette kontoen.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension