K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-04-2010, 10:04   #1
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Et evighedskursus

Jeg er på et kompetancekursus der vare 14 dage. Eller det vil sige det var jeg. Jeg har i dag fået at vide, at jeg skal starte forfra, fordi jeg var syg mandag og tirsdag. Det er så 3. gang jeg skal starte forfra på samme kursus, fordi man ikke må forsømme mere end højst 1 dag. Kurset er efter sigende, så koncentreret at man ikke kan tillade sig at blive syg.

Så jeg må nok se i øjnene, at jeg vil skulle starte forfra på det samme kursus om og om igen, for jeg vil helt sikkert få flere sygedage. Mine migræneanfald kommer gennemsnitlig 2 gange om ugen, så det bliver overordentlig vanskeligt for mig, at gennemføre sådan et kursus.

Så nu ved jeg da hvad jeg skal få tiden til at gå med, indtil jeg skal på folkepension
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2010, 12:52   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
ha ha ha den var da godt nok ny...

Jeg ville da helt sikkert skrive til sagsbehandler (med kopi til borgmester kommunalbestyrelse samt sagsbehandlers chef ) og spørge om der er grænser for hvor længe du kan starte forfra og forfra på et kursus ..

Nu kan jeg ikke lige huske din sag , men når du har kronisk migræne så er det jo mere end umuligt at gennemføre hvis man har migræneanfald, så jeg ville da helt klart sende en klage over det og bede om at få en forklaring på hvor mange gange du kan starte forfra og om ikke det er lidt dybt godnat set ud fra et samfundsøkonomisk perspektiv ...

Nååå ja har du tænkt på at føre kalender .. hvis nu du den ene uge er syg mandag og tirsdag og den næste uge er syg onsdag og torsdag , så er du der jo mandag og tirsdag og på den måde kan du jo få samlet 14 fulde dage he he

Helt sikkert skriv en klage over det, det er da at tage fis på dig og at smide gode penge efter dårlige (de koster jo de kurser ) fik du da du startede på kursus brev med vilkår altså at du ikke måtte have mere end en fraværsdag og hvordan med de § du er der efter

Og så lige et ps fra en med migræne til en anden ...

Hvis kurset er så koncentreret får du så noget ud af det, hvis jeg skal koncentrere mig meget og får for meget information på en gang så kommer migræne jo ... Desuden kan jeg ikke huske en tøddel af det dagen efter ..
  Besvar med citat
Gammel 14-04-2010, 15:22   #3
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Jeg havde ikke tænkt på at klage - endnu. Tænkte på at tage 3. gang med også - jeg er en meget tålmodig sjæl. Men jeg sagde til hende, at hun nok ikke skulle regne med jeg kunne gennemføre næste gang heller, og at det måske nok var en god idé at sætte mig på et andet forløb. Men jeg kan da godt se, at fra et samfundsøkonomisk synspunkt, så bør jeg da få fat i min sagsbehandler og snakke lidt med hende, om ikke det ville være en overordentlig god idé at finde på noget andet til mig.

Og ja - det står i brevet jeg får hver gang, at der ikke er plads til forsømmelser. Når man så alligevel ringer og melder sig syg, så får man også lige at vide, at det simpelthen er det værste man kan gøre, og man føler virkelig at man har gjort en forbrydelse mod samfundet. Heldigvis er jeg ret hårdhudet, og tager mig ikke af det, men jeg kan sagtens forestille mig andre, der måske er mere følsomme, som ville have det rigtig skidt efter sådan en svada.

Du har ret i det med at huske. Heldigvis er det nøjagtig det samme kursus jeg var på for 3 år siden. Den gang varede det bare 4 uger, hvor det nu er kogt ned til 2 uger. Men det er nøjagtigt de samme ting vi skal lave, så det er jo bare repetition for mit vedkommende. Men jo - det kan være trættende og forvirrende at skulle møde og forholde sig til nye mennesker hele tiden. Hvilket jeg jo kommer til, hvis jeg skal blive ved med at starte forfra.

Så jeg må nok hellere ringe til min sagsbehandler og høre hende ad, om ikke vi skal finde på noget andet.

Jeg ved ikke lige hvilken § det er, men jeg er ledig fleksjobber, og er altså nu overført til anden aktør, som skal hjælpe mig med at finde et nyt fleksjob. De fandt et efter sidste kompetancekursus, så helt uden evner er de ikke. Jeg synes så bare det de har lavet her, er noget hø. I hvert fald for mig.
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2010, 16:24   #4
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
jeg var på as3 ved afslutning samtalen ville as3 have forlænget det men så sagde min sagsbehandler jammen det har jo været forlænget wtf sagde jeg det har jeg sgu ikke hørt en skid om.jeg vil ringe on brokke mig så meget at un er nød til at sende med et andet sted hen men hende jeg har sige også får du intet ud af det første gang ingen grund til at forlænge det så ring skriv email osv til din sagsbehandler
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2010, 20:48   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sun-lady Se meddelelser

Så jeg må nok hellere ringe til min sagsbehandler og høre hende ad, om ikke vi skal finde på noget andet.
Jeg vil altså anbefale dig at skrive/maile.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2010, 22:08   #6
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Jaehh... her hvor jeg er i livet, hos Privat Aktør,
( fleksgodkendt) skal vi blive, indtil vi kommer i job!!!

Så Vi håber Alle at: for filen.. få os ud herfra, giv os en chance, for at slippe, for dette ulidelige kursus...

Måske Gud hører min bøn??

fra Helle.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2010, 20:09   #7
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Nå men jeg gav 3. runde en chance, med det resultat at jeg igen-igen-igen havde fravær. Så jeg blev ringet op af kursus-dimsen i dag, at jeg jo ikke er mødestabil, og det skal man jo være til det her kursus!
Jamen det har jeg jo sådan set forsøgt at forklare hende, at sandsynligheden for at jeg kan gennemføre kurset, et tæt på 0.

Men hun bliver sandelig nødt til at tale med min sagsbehandler på kommunen, for man SKAL jo være mødestabil. Jeg forklarede hende så nok en gang, at det jo li'som var PROBLEMET for mig. At det jo sådan set var hovedårsagen til min fleks visitering, og at jeg jo ikke kunne garantere at min 1,5-3 migræneanfald om ugen, lige nøjagtig kom i weekenderne.

Det er jo derfor det er SÅ vanskeligt, at finde en arbejdsgiver der gider ansætte mig. Men dejligt det endelig gik op for hende, selvom det føltes som om hun nærmest bebrejdede mig, at jeg ikke er mødestabil. Ak ja - hvor er det dog herligt at blive aktiveret...

Nu bliver det spændende hvad de så finder ud af jeg skal. Jeg tror lige jeg ringer til min sagsbehandler i morgen, så jeg selv lige kan indformere hende, og høre om hun har nogle ideer til hvad der skal ske.
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2010, 22:32   #8
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Godt gået, Solveig... -bare ta' det stille og roligt, det er IKKE dig der er noget galt med

Og hvor er det dog frygteligt at du skal bruge tid og energi på sådan en ukonstruktiv sagsbehandling
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2010, 22:59   #9
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Nu er jeg meget sagsbehandleragtig, men har du ikke mulighed for at møde op de dage du har det slemt, for så at gå hjem igen, når du har fortalt hvor dårligt du har det?
Så har de nemlig noget at måle på, og det hjælper altid, hvis andre kan se hvor grå i hovedet man er... Ved selvfølgelig ikke om du er så hårdt ramt at det slet ikke er en mulighed...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2010, 07:42   #10
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Det er slet ikke en mulighed Andersine, da jeg først skal cykle 3 km for overhovedet at komme med en bus. Al fysisk aktivitet forværre smerterne til det uudholdelige. Men jo - hvis jeg kunne blive hentet og bragt i bil, så kunne jeg nok godt holde ud at møde op - for derefter at gå hjem igen. Bare jeg ikke selv skal sidde ved rattet

Men det ville nu heller ikke hjælpe noget med hensyn til at gennemføre kurset. Jeg ville jo stadig forsømme, og det må man altså ikke på det her kursus.
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension