K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-04-2011, 10:49   #11
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 15
Mr x er ny på vejen
Inden din bror lukker virksomheden, skal han undersøge om han ville kunne få flex i egen virksomhed, hvor han kunne sidde ved butiksdisken og have en makker til at hjælpe sig med det fysiske arbejde. Måske kunne han få en ansat i skånejob eller flex til at hjælpe sig.

Lige et par link her om emnet
http://www.sr-bistand.dk/netbrevkass...var.asp?id=966

http://www.k10.dk/showthread.php?t=3...+selvst%E6ndig

Lukker I virksomheden, kan han IKKE senere åbne en virksomhed på flex/førtidspension og samtidig bevare sin ordning.

Et er sikkert og det er I skal have undersøgt det grundigt inden han lukker butiken, for hvis han efter en lukning nu, skal leve i lang tid af sin egen /evt. kærestes opsparing/formue over 10.000/20.000 kr., kan det være et stort problem der vil gå ud over ham og børnene hårdt.

Måske var det bedre at holde liv i butikken og søge hjælp til fysisk aflastning nu og samtidig bede Jobcenter om at blive udredt til hvordan fremtiden skal se ud på lang sigt.

Få hjælp af Jobcenter til at træffe beslutningen om din fremtid.

Mvh Mr x
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2011, 00:24   #12
Mettesbror
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
Mettesbror er ny på vejen
Hej allesammen
Lidt underligt det her, jeg sidder her sent på aftenen og søger efter en eller anden gylden udvej på mit problem, og vupti, min søs har sgu oprettet en tråd om mig på nettet, anede det ikke og har ikke lige ringet til hende på det her tidspunkt for at få en forklaring.
Men det er jo sådan set også ligemeget, for det kunne jo være jeg selv havde gjort det.

Men for lige at udrede et par ting er her lidt info:

Jeg har haft rygsmerter siden midt tyverne, men eftersom gud og hver mand render rundt og siger de har ondt i ryggen tog jeg sdet ikke for noget særligt.
Det skulle jeg nok ha´ gjort, for Rygcenteret i Ringe, ringede til mig ca. 10 dage efter jeg havde været til undersøgelse dernede, (kunne ikke holde det ud mere, smerterne altså, derfor kom jeg til sidst til undersøgelse dernede, på det tidspunkt var jeg 30).
Jeg fik "dommen" 4 mdr. efter jeg havde købt min forretning. Lidt surt og skidt timing må man sige. Men jeg var ved godt mod og mente at jeg havde gode chancer for at få min hverdag til at hænge sammen arbejdsmæssigt.
Men skæbnen ville det anderledes og nu skal skidtet sælges.

Diagnosen var klar fra lægens side, slidgigt i hele den nederste del af ryggen samt 2 begyndene diskuprolabser. Prolabserne er intet problem, de er trænet væk. Men mit slidgigt svarede til en 50+ årig murarbejdsmand og de havde faktisk aldrig set så voldsomt et slid i så tidlig en alder. Mit "held" var at jeg altid har holdt mig i form, og gør det fortsat, dog lidt mere seriøst.
Men det slid jeg har er ikke arbejdsbestemt, det er "konstruktionsfejl" så at sige.
Jeg tog det ikke så alvorligt i starten, jeg kom ned til en Fys som hjalp mig lidt med nogle øvelser osv. Men som sagt, jeg har jo altid holdt mig i form, så forskellen var jo nok bare at jeg trænede lidt mere, og ikke tog så hårdt fat. Min kone kunne jo se at det ikke ligefrem gik bedre med mig efter 1 års tid, så hun tog med til fyssen, og desværre vælger min fys så at sige det samme til hende som hun havde sagt til mig(jeg tog det bare ikke så alvorligt),
Beskeden var at jeg meget vel kunne sidde i kørestol indenfor 10 år hvis ikke jeg tog det meget seriøst.
Det kan godt være at vi mænd nogengange er lidt seje, men vi er INGENTING i forhold til en kvinde der sætter sig noget i hovedet, så jeg tager det nu meget alvorligt;-)
Nå, men det var lidt forhistorie, nu til mit problem.
Når forretningen bliver solgt, hvad dælen skal jeg så?
Jeg skal jo tjene penge, og er sådan set ikke interesseret i ikke at skulle arbejde(har altid arbejdet som en gal), men jeg bliver jo nok nød til at indse at det her vil følge mig resten af mit liv. Slidgigt forsvinder ikke, og det VIL være der altid.
Jo mere jeg tænker over fremtiden, des mere modløs må jeg indrømme at jeg bliver, for på den ene side vil jeg jo ikke ende som en grønsag i en kørestol og på den måde blive en kæmpe belastning for min familie, det ville jeg ikke kunne bære, men på den anden side skal kronerne i kassen.
Tænker lidt på om kommunen måske ville være interesseret i at betale en uddannelse som fitness instruktør eller lign. Og da jeg jo har en §56 samt en aftale om peronlig assistent på 12 timer ugentligt, så er det vel også muligt at få et job bagefter.
Det jeg bare er ude efter er en holdbar løsning da min "sygdom" jo ikke vil forsvinde, men faktisk kun blive være fra nu af og fremefter, al dokumentation foreligger på dette.
Så spørgsmålet er om et fleksjob er løsningen, eller om jeg bare skal fortsætte med de løsningen jeg har nu?
Problemet med en §56 er bare at den ikke dækker fra jeg går hjem, den dækker kun hele sygedage. Og da min "sygdom" kommer efter 3-4 timer på job er det for en arbejdsgiver ikke en særlig god løsning.
Nå, det var lidt mere info om Mettes bror, gad vide hvad hun siger til at jeg har Hi-Jacket hendes tråd:-)

EDIT:
I forbindelse med min diagostisering blev jeg tilbudt en rygoperation i Køge, men afslog det da deres løsning var at fiksere hele den nederse del af ryggen, og chancerne for "succes" (altså at man havde det bedre efterflg. og i årene efter) var ca. 60%. Det var ikke nok for mig, sorry.
Det skal lige siges at min mor blev invalidepensionist som 38 årig mener jeg (Mette ret mig hvis det er forkert) pga. ryggen.
Så det ligger nok bare i blodet

Sidst redigeret af Mettesbror; 20-04-2011 kl. 00:31.
Mettesbror er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2011, 08:30   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
se mit råd fra tidligere.

Man kan ikke bare søge fleks-job.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2011, 09:04   #14
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 15
PiaL er rigtig godt på vej
Først om fremmest skal du undersøge:
Har du tegnet en sygeforsikring, så du kan få sygedagpenge når du er syg?
Er du ledighedsforsikret via a-kasse for selvstændige?
Har du pensionsordning af en eller anden slags, i firmaet eller privat?? I den kan der ligge en forsikring, som dækker tab af erhvervsevne.

Skriv svaret herinde, så kan vi hjælpe dig med de næste skridt. Lige nu skal du prøve ikke at tænke for langt frem i tid. Få undersøgt tingene og tag et skridt ad gangen. Bekymringerne hjælper dig ikke lige nu, så hold fast i, at der nok skal komme en løsning - det gør der faktisk ofte, og hvis ikke, så tager du den derfra, når du kommer der til .

Under alle omstændigheder vil det måske være en god idé at kontakte din kommune og få lidt råd og vejledning.

__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2011, 13:52   #15
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Det er muligt selv at søge fleksjob

Velkommen til K10
Du kan godt selv søge et fleksjob på det foreliggende grundlag. Fleksjob på det foreliggende grundlag har også været diskuteret her på k10 før:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=13229
Se også
http://www.dukh.dk/netradgivning/fle...e-pa-fleksjob/
Det er nok kun en god ide at søge selv, hvis der ligger meget dokumentation på at din arbejdsevne er nedsat. Men der må ligge en del oplysninger når du har fået §56 og personlig assistent. Måske ville det være en god ide at kontakte DUKH Den Uvildige Konsulentordning på Handicap området. De tilbyder gratis juridisk rådgivning.
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2011, 15:58   #16
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
nu virker siden desværre ikke. Men vil skyde på chancen er lig nul
fordi man ikke er kendt af systemet i forvejen
samt det er kommunen som vurdere ens arbejdsevne, ikke lægerne

synes du skulle tage et møde med en sagsbehandler på kommunen og forklar din situation. Alle har krav på at få tildelt en sagsbehandler i ens kommune.
jo hurtigere jo bedre. For desværre kan sådan en sag tage flere år, inden man bliver tildelt flex.
især hvis man så får afslag og skal anke og så videre.
men uden en arbejdsprøvning fra kommunen, vil jeg som sagt skyde chancen til nul

fordi kommunen skal også ind og vurdere om revalidering
https://www.borger.dk/Emner/arbejde-...spx?KommuneId=
for at få flex, skal ens erhvervsevne være nedsat varig i alle fag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2011, 19:20   #17
Mettesbror
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
Mettesbror er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaL Se meddelelser
Først om fremmest skal du undersøge:
Har du tegnet en sygeforsikring, så du kan få sygedagpenge når du er syg?
Er du ledighedsforsikret via a-kasse for selvstændige?
Har du pensionsordning af en eller anden slags, i firmaet eller privat?? I den kan der ligge en forsikring, som dækker tab af erhvervsevne.

Skriv svaret herinde, så kan vi hjælpe dig med de næste skridt. Lige nu skal du prøve ikke at tænke for langt frem i tid. Få undersøgt tingene og tag et skridt ad gangen. Bekymringerne hjælper dig ikke lige nu, så hold fast i, at der nok skal komme en løsning - det gør der faktisk ofte, og hvis ikke, så tager du den derfra, når du kommer der til .

Under alle omstændigheder vil det måske være en god idé at kontakte din kommune og få lidt råd og vejledning.

Hej, og tak for hjælpen indtil videre
Jeg har en forsikring til sygedagpenge.
Har ingen a-kasse.
Ingen pension heller.
Jeg er en person der tænker langt frem, gerne flere år, så har lidt svært ved at tage tingene som de kommer, har jo også familien at tænke på.
Tror jeg kontakter kommunen i næste uge, skal lige over påsken .
Men tak for hjælpen
Mettesbror er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2011, 19:23   #18
Mettesbror
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
Mettesbror er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ida Se meddelelser
Velkommen til K10
Du kan godt selv søge et fleksjob på det foreliggende grundlag. Fleksjob på det foreliggende grundlag har også været diskuteret her på k10 før:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=13229
Se også
http://www.dukh.dk/netradgivning/fle...e-pa-fleksjob/
Det er nok kun en god ide at søge selv, hvis der ligger meget dokumentation på at din arbejdsevne er nedsat. Men der må ligge en del oplysninger når du har fået §56 og personlig assistent. Måske ville det være en god ide at kontakte DUKH Den Uvildige Konsulentordning på Handicap området. De tilbyder gratis juridisk rådgivning.
Tak for henvisningerne, dem kigger jeg lige på.
Dokumentation for nedsat arbejdsevne er der rigeligt af, men som en anden nævner er jeg jo ikke "kendt" i systemet i forvejen, så tror at vejen er igennem et jobcenter.
Vil lige kigge lidt nærmere på DUKH, ser ud til at flere har haft god succes med det.
Tak igen
Mettesbror er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2011, 19:28   #19
Mettesbror
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
Mettesbror er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
nu virker siden desværre ikke. Men vil skyde på chancen er lig nul
fordi man ikke er kendt af systemet i forvejen
samt det er kommunen som vurdere ens arbejdsevne, ikke lægerne

synes du skulle tage et møde med en sagsbehandler på kommunen og forklar din situation. Alle har krav på at få tildelt en sagsbehandler i ens kommune.
jo hurtigere jo bedre. For desværre kan sådan en sag tage flere år, inden man bliver tildelt flex.
især hvis man så får afslag og skal anke og så videre.
men uden en arbejdsprøvning fra kommunen, vil jeg som sagt skyde chancen til nul

fordi kommunen skal også ind og vurdere om revalidering
https://www.borger.dk/Emner/arbejde-...spx?KommuneId=
for at få flex, skal ens erhvervsevne være nedsat varig i alle fag
Jeg kan jo ikke sige at min arbejdsevne er nedsat i alle fag eftersom de ikke er prøvet, men indenfor de områder jeg kunne forestille mig at de ville smide mig ud i kan jeg ikke se at jeg ville kunne arbejde 37 timer, men lad os se, det kan kun tiden vise.
Nu er jeg jo et arbejdsomt menneske i forvejen, og er absolut ikke bange for at tage fat og yde en positiv indsats for samfundet, mener vi alle har et ansvar der, men må også indrømme at jeg måske er blevet lidt mere egoistisk indenfor de sidste par år, og er egentlig lige pt. bare interesseret i at få en hverdag der ikke er plaget af smerter og deraf dårligt humør.
For det går ud over alle de mennesker man omgiver sig med, ikke mindst familien.
Tak for svaret, det er pænt af jer alle.

Sidst redigeret af Mettesbror; 21-04-2011 kl. 10:41.
Mettesbror er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2011, 23:19   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mettesbror Se meddelelser
J, men må også indrømme at jeg måske er blevet lidt mere egoistisk indenfor de sidste par år, og er egentlig lige pt. bare interesseret i at få en hverdag der ikke er plaget af smerter og deraf dårligt humør.
For det går ud over alle de mennesker man omgiver sig med, ikke mindst familien.
Tak for svaret, det er pænt af jer alle.
Jeg har fulgt tråden fra sidelinien og det glæder mig faktisk, at du er nået så langt, at du har indset, at du er nødt til, at passe på dig selv.

Mange knokler rø... ud af bukserne i en arbejdsprøvning og bliver visiteret til fleksjob, som de reelt ikke magter.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan søger man flex job Abraxus Din historie 6 11-03-2013 22:06
Hvordan søger jeg fp på § 17?? Road66 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 17-05-2011 16:18
søger flex job kurtlar Spørgsmål ang fleksjob 1 05-05-2011 15:48
Hvordan søger man § 17 Gizmomis Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 04-02-2009 15:49
Søger flex og lige pludselig er man ikke berettiget til noget anicegirl Dit og Dat 1 18-06-2008 15:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension