K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-01-2015, 22:19   #11
Ma-lu
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2015
Indlæg: 5
Styrke: 0
Ma-lu er ny på vejen
Fra kontanthjælp til Su

(Rettelse som ifølge min veninde som sidder ved min side nu, syntes kan misforstås.

Altså selvfølgelig skal man ikke have SU og Kontanthjælp samtidig!

Det jeg mente var overgangen. At man ikke bliver advaret fra Jobcenteret/sagsbehandleren/kommunen om at man, hvis man meddeler at man starter på en uddannelse og derfor går fra kontanthjælp over på SU
i så fald mister mange penge.

Jeg går fra kontanthjælp på kr. 10.000 bagudbetalt og så over på forudbetalt SU kr. 5000.

Jeg tror naivt og godtroende, at jeg lige kan klare den økonomisk - og så finder man ud af, at den bagudbetalte kontanthjælp på kr. 10.000 forsvinder - fratages.

Og situationen er jo her og nu at jeg skal starte op på ny uddannelse 1. januar (årets dyreste måned hvad faste udgifter angår). Står og mangler kr. 5000 til faste FØR kost - og så oven i dette skal købe togkort og bøger og så får man lige besked på at ens indtægt altså også lige er faldet med kr. 5000.

Klart jeg var klar over, at jeg de øvrige måneder ville få kr. 5000 i SU - men ikke at jeg faldt i et "hul" mellem bagudbetaling og forudbetaling.

Håber at der er nogen der vil gøre noget ved det "hul" så mange flere kan komme ud af kontanthjælpsystemet.

Rigtig godt nytår til alle på K10

Hej igen Aqumarin og Gisne,

Tak for jeres svar. Godt jeg fik disse ting af vide. Vidste ikke at jeg ligefrem kan blive smidt ud af kontanthjælpsystemet, fordi jeg ikke havde undersøgt det med "hullet" i SU.

Jeg må tænke mig om, før jeg melder mig ud af uddannelse og SU.

SU-lån tør jeg næsten ikke. Det skal betales tilbage. Satser på at finde studenterjob - da der er mange der søger phonere eller lign. få timer om ugen.

Men igen tak. Jeg må lige prøve at komme ned på jorden og finde en udvej. Når man er helt ude af den, så tænker mig dårligt og handler dårligt.

Fik et chok over at den allersidste kontanthjælps-udbetaling ikke var der og så lige på årets værste måned.

Ha det godt alle sammen.
Ma-lu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2015, 10:02   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Dvs at du realt ikke har fået noget for dec.mrd.

Det tror jeg er galt.

Prøv at ringe ministeriet, FØR du går på kommunen, således at du er velinformeret!

Evr bør de dække den halve mrd!

VH POpiae

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2015, 10:03   #13
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Enkeltydelser...

Du kan søge om enkeltydelser i den periode imellem du afgår fra kontanthjælp til SU
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2015, 12:56   #14
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du ka få korrigeret evt boligstøtte i forhold til din indtægt.
SU'lån er ofte et must og man skal ikke vurderes forinden lånet kan udbetales.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2015, 02:13   #15
Ma-lu
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2015
Indlæg: 5
Styrke: 0
Ma-lu er ny på vejen
Fra kontanthjælp til SU

Kære alle 3,

Godt nytår til jer alle og HJERTELIGT TAK, fordi I svarede mig.

Jeg må i morgen se, hvad jobcenteret siger til mig.

Ha det godt alle samme. Dejligt sted det her.

Ma-LU
Ma-lu er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension