K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-03-2011, 12:01   #11
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af luffen Se meddelelser
Jeg vil meget gerne melde mig selv rask inden den dato for at undgå at få problemer med min a kasse bagefter, er det en god ide ?

Kære Luffen,

Det er ikke sikkert at din A-kasse vil "tage dig tilbage" som ledig med dagpengeret efter 1 års sygdom. Her skal du nemlig skrive under på en rådighedserklæring og fagforeningen kan være meget nøje regnende hermed, når man har gået sygemeldt.

Hvis jeg var dig ville jeg hellere klage over sygedagpenge stoppet i første omgang og søge at få en forlængelse i stedet og se at blive afklaret herunder !! Din fagforening kunne evt. hjælpe dig hermed.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 13:33   #12
luffen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2011
Indlæg: 17
Styrke: 14
luffen er ny på vejen
Jamen jeg har jo kun været syg i 5 måneder, altså ikke 1 år som du skriver, jeg ved intet om reglerne.
luffen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 14:01   #13
doggerbanke66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 49
Indlæg: 145
Styrke: 14
doggerbanke66 er ny på vejen
Hej Luffen..

Som rigtig nævnt ovenfor, skal du passe lidt på med fagforeningen.. Jeg har selv siddet i samme suppedas. Blev smidt ud af sygedagpengesystemet, og regnede selvfølgelig med, at jeg havde min dagpengeret !!

Men men.. da jeg så skulle ind i fagforeningen skulle jeg til en rådighedssamtale.. grundet min sygemelding... og her vurderede man, at jeg ikke kunne stå til rådighed i 37 timer - I et HVILKEN som helst erhverv.. Derfor var jeg lige pludselig IKKE berettiget til dagpenge igen ( heller ikke selvom jeg (måske) nok selv troede jeg kunne arbejde med hvad som helst.. Koste hvad det ville..

Dermed stod jeg imellem de 2 kendte stole for syg til arbejde for rask til syg.

Vi stod dermed UDEN indtægt, da jeg er gift med en middelklasse mand.

Jeg vandt dog en klage over mit sygedagpengestop og skal nu afprøves i forhold til Flex eller Pension.. Smider kommunen mig ud igen, er det helt sikkert, at fagforeningen IKKE tager mig ind igen.

Held og Lykke og lad os høre hvordan det går.

Og så lige en masse
doggerbanke66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 17:04   #14
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
for at få dagpenge af sin A kasse, skal man skriv under på man er rask og står til rådighed på arbejdsmarkedet. længere er den ikke

som andre har skrevet, hvis man laver en raskmeldning, så man jo ikke syg
i følge systemerne
er selv uden indtægt, men kan jo ikke melde mig rask
når der stå i min erklæring egen læge og andre læger ubetydelig funktionsevne
så det siger sig selv
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2011, 09:46   #15
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du kunne evt få på skrift af fagforeningen, at du ER SYG OG DERFOR IKKE KAN MODTAGE ALM: DAGPENGE, men skal have sygedagpenge.

Dette må kunne bruges i din sag!

Få iøvrigt HJÆLP af din fagforening, da de vægter stærkere overfor kommunen.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2011, 22:12   #16
luffen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2011
Indlæg: 17
Styrke: 14
luffen er ny på vejen
Jeg har meldt mig rask, kontaktet min akasse, meldt mig ledig på jobnet og talt med en sagsbehandler ved kommunen.

På trods af det så fik jeg idag et brev fra min sagsbehandler hvor personen har afmeldt mig jobnet som ledig med begrundelsen at jeg er syg.

Jeg fik så et andet brev også idag med samme sagsbehandlers navn på hvor der står at der er truffet beslutning om at stoppe mine sygedagpenge.

Skide røvbanan af en rådden og uduelig sagsbehandler !!! Jeg har sikkert fået en af de sindsyge åndsboller der stalker en og driver hetz. Hvis jeg møder personen ude på gaden en dag så får personen en kæmpe verbal sviner.

Det da tydeligt at der her er tænkt næ nej, jeg skal have det sidste ord i denne sag og nu skal jeg sørge for der ikke kan fåes dagpenge heller.

Hvad skal jeg dog stille op ? jeg meldte mig rask for over en uge siden.

Jeg gider sku ikke rigtigt tale med den sagsbehandler mere, så at ringe og sige der må være sket en fejl gider jeg ikke, det er 100 procent dem der har magten og det ydnytter de på det groveste til at pleje deres ego. Fandes til svineri har jeg aldrig oplevet, håber min sagsbehandler læser det her og må brænde op i helved spidet på lucifers gaffel ! What goes around comes around.
luffen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2011, 22:55   #17
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal kontakte din fagforening!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2011, 22:58   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af luffen Se meddelelser
Jeg gider sku ikke rigtigt tale med den sagsbehandler mere, så at ringe og sige der må være sket en fejl gider jeg ikke,
Jeg har ikke sat mig ind i din sag, men du kan overveje, om det er noget du vil klage til jobcenterchefen, som er sb's overordnede, over.

I så fald skal du lige huske, at skrive tydeligt, at det er en klage, da den ellers bare lander på sb's skrivebord.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2011, 16:34   #19
luffen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2011
Indlæg: 17
Styrke: 14
luffen er ny på vejen
Jeg er ikke medlem af en fagforening og jeg får intet ud af at klage andet end at de skal sidde og tale om mig oppe på kommune kontoret mens de drikker kaffe og griner i deres skrankepave skæg. De kan rende mig kan de.
luffen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2011, 17:01   #20
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af luffen Se meddelelser
Jeg er ikke medlem af en fagforening og jeg får intet ud af at klage andet end at de skal sidde og tale om mig oppe på kommune kontoret mens de drikker kaffe og griner i deres skrankepave skæg. De kan rende mig kan de.
Jeg tror godt at jeg kan love dig at de ikke sidder og griner af dig og snakker om dig mens de har kaffepause... den bruger de udentvivl til mange andre ting end lige klientsnak....

Hvis jeg var dig, så ville jeg klage .. det er jo en måde at få andre øjne til at se på ens sag...
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad fik vi for pengene? Vovse Politik og Samfund 6 26-04-2011 22:14
Hvor bliver pengene `? Odenseaneren Politik og Samfund 4 18-05-2010 21:17
Noget for pengene? Aktiveringskursus? @PerChr Politik og Samfund 7 26-06-2009 00:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension