K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-05-2011, 20:19   #11
Carpe Diem
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2011
Indlæg: 19
Styrke: 13
Carpe Diem er ny på vejen
TIL VOVSE

Hej
Min veninde har bedt om at kommunikationen foregår per mail.
Det har bare ikke virket.
Tusind tak fordi du også tog dig tid til at svare!
Carpe Diem er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 20:30   #12
Carpe Diem
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2011
Indlæg: 19
Styrke: 13
Carpe Diem er ny på vejen
TIL DASQ

Hvis muligt, gider du så ikke henvise mig til lovteksten?
Carpe Diem er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 20:32   #13
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Jeg tror ikke at der findes et lov om at en sagsbehandler må ringe til en eller kontakte vedkommende par brev eller mail.
Derfor kan man selv bestemme hvordan man vil kontaktes.

Jeg har kun mobil og det koster mere end at ringe på stationær, måske derfor
blev jeg aldrig ringet op af mine sagsbehandlere.

Og Fordi jeg fandt hurtigt ud af at man skulle have dokumentation på alt, bed jeg jobcenter ret hurtigt i forløbet af min sag, om at kontakte mig kun pr. brev eller pr. mail og det blev honoreret, det må jeg indrømme.

Skriv et brev helst mail og fortal hende kort hvordan du få det når hun ringe til dig og be hende om at fremover skal hun kontakte dig kun par mail. Jeg tror at det vil hjælpe fordi hun blive klar over at nu få du mulighed at klage over hende/hendes adfærd.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 20:42   #14
Carpe Diem
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2011
Indlæg: 19
Styrke: 13
Carpe Diem er ny på vejen
TIL MTVRV1 ..... hold da op - den bogstavkombination kløjs jeg lige lidt i

At pågældende kommune er så ihærdige mht. kontakten tror jeg handler om at min veninde efterhånden burde være berettiget til Førtidspension, og det vil kommunen (en af de meget fattige!) gøre rigtig meget for at undgå. Dette kan jeg selvfølgelig ikke bevise, men denne kommune har i mange andre tilfælde opført sig, så man ikke er i tvivl om at det udelukkende er "money talks"

Bare det at man presser et menneske så meget kort efter diverse uhyggelige behandlinger for en meget aggressiv cancer-form, synes jeg siger meget om deres empati eller mangel på samme.

Faktisk skulle man tro at de intet kendte til hvad dødelige sygdomme generelt, og skrappeste kemo specifikt, gør ved et menneske. Hertil kommer depression og angst - hvilket er meget almindeligt efter en sådan omgang, men som det virker som om SB ikke anerkender ... "Jeg synes da ellers du virker meget fattet og ser godt ud", sagde hun ved et af møderne ... det var efter min veninde (grædende) havde fortalte, at hun lige havde fået depressions-diagnosen. Hmm - har svært ved at se andet end at der skal en anden socialrådgiver til.
Carpe Diem er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 20:43   #15
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg har gjort sagsbehandler opmærksom på at det stresser mig vildt at telefonen ringer, og at jeg derfor har den på lydløs - derfor opdager jeg ikke hvis de ringer og det gør de ikke mere, de mailer

Tumnus
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 20:46   #16
Carpe Diem
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2011
Indlæg: 19
Styrke: 13
Carpe Diem er ny på vejen
Til karo

Hej Karo

Tak for endnu et godt og brugbart svar!
Synes din overvejelse mht. mobiltelefonen er pænt morsom! Mon man kan få en der er særlig dyr at ringe til?

Vil tage en kopi af alle jeres svar, og sende til min veninde. :
Er sikker på jeg skal hilse jer alle og sige jer tak!
Carpe Diem er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 20:50   #17
Carpe Diem
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2011
Indlæg: 19
Styrke: 13
Carpe Diem er ny på vejen
TIL TUMNUS

Mange tak for sit svar!!
Et rigtig godt forslag, men desværre kan man ikke sætte en fastnettelefon på lydløs

Og min veninde kan heller ikke forsvare at sætte mobilen på lydløs, da hun har tre små børn, som kan blive syge og skulle hentes i børnehaven eller lign.
Carpe Diem er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 20:55   #18
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Carpe Diem

Her er lovgivningen om, at borgeren har pligt til at medvirke til en sags oplysning:

https://www.retsinformation.dk/Forms...?id=132626#K3a
§ 11 b. Hvis borgeren ikke medvirker, jf. § 11, stk. 1, nr. 1 og 2, eller ikke giver samtykke til, at myndigheden kan indhente oplysninger, jf. § 11 a, stk. 1, skal myndigheden behandle sagen om hjælp på det foreliggende grundlag, medmindre oplysninger kan indhentes uden samtykke, jf. § 11 a, stk. 2, og § 11 c.

Men selvfølgelig hvis sagsbehandleren ikke kan få fat i hende over tlf., kan de jo sende et brev. Men her vil man så nok få besked om at ringe tilbage. Jeg tror, at for mange sagsbehandlere er det jo hurtigere for dem end at skrive breve, skrive mail... Hvis de ringer op og bare har et spørgsmål, så kan de få svar med det samme fra en borger i telefonen. Hvis det er mail, brev, så kan det tage længere tid.

De ringer sikkert fordi, de jo skal følge op på en sygemelding. Det er lovpligtigt, at de skal følge op.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 20:59   #19
Carpe Diem
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2011
Indlæg: 19
Styrke: 13
Carpe Diem er ny på vejen
TIL JER ALLE!
Er simpelthen så rørt over alle de svar - og gode og relevante endda!
Ved ikke hvad jeg havde forventet - måske at der kom et enkelt eller to i løbet af ugen.
I har alle lige reddet min aften!!

Er desværre også selv sygemeldt - depression - og at få respons som dette er virkelig noget der giver en dejlig fornemmelse af "ikke at være helt alene i junglen"

Knus
Carpe Diem er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 21:07   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis din veninde har fortalt kommunen, på skrift, at hun ikke vil kontaktes pr. telefon, så synes jeg hun skal klage til jobcenterchefen over, at sb fortsat ringer til hende.

Men dette kræver, at din veninde har givet dem det på skrift, og har en kvitteting på, at hun har afleveret det.

Hvis hun ikke har det, så synes jeg hun skal se at få det, og derefter klage hver eneste gang sb ringer.

Jeg kommer i tanker om, at jeg synes jeg har set, at man kan sætte en mobiltelefon til at afvise et nummer, måske dette var en mulighed.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor meget er nok ? Dancer Spørgsmål ang fleksjob 16 12-02-2013 08:53
hvor meget zbm Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 02-11-2011 19:19
Hvor meget får jeg? logikeren Politik og Samfund 1 21-09-2011 19:44
Hvor lang tid har sagsbehandleren til at lave en RS hopper Alt det andet 27 01-12-2010 16:05
Må sagsbehandleren bestemme hvor jeg underskriver? sharky Alt det andet 21 19-03-2010 10:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension