K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-05-2011, 17:22   #1
Carpe Diem
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2011
Indlæg: 19
Styrke: 13
Carpe Diem er ny på vejen
Question Hvor meget må sagsbehandleren ringe?

Hej herinde

Min veninde er sygemeldt (kræft + depression + angst).

Desværre ringer sagsbehandleren tit, og både spørger og kommer med diverse forslag, hvilket kun øger presset, og forværrer angsten.

I den forbindelse, vil jeg rigtig gerne vide, om det virkelig kan være rigtigt, at en sagsbehandler kan ringe så meget vedkommende vil til et menneske der er sygemeldt?

Synes det er særligt problematisk at man gør dette ved et menneske, der lige har fået konstateret depression og angst. Det sidste man i en sådan situation har brug for, er pres. Og at presse på, er lige hvad sagsbehandleren gør.

Nogen af jer søde kloge hoveder derude, der ved hvad sagsbehandleren har ret til mht. at ringe?

På forhånd tak!
Carpe Diem er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 17:25   #2
dasq
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 42
Styrke: 14
dasq er ny på vejen
Den eneste der stå i loven er at hun skal være med til Sagens opklaring...
og det kan man sagtens være uden en telefon...
be sagsbehandleren om kun at kontakte hende pr post
det er fuldt ud lovligt og fungerer for mig... jeg har aligeveld aldrig oplevet noget posetivt
i forbindelse med en telefonsamtale med min SB

derfor kommunikerer vi nu kun pr post.

-DASQ
dasq er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 17:39   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Og så kan din veninde ellers bare lade være med at tage telefonen, så er det problem løst

Har hun ikke vis-nr må i andre ringe på hendes mobil, eller simpelthen vente til efter kl 17... eller lave en aftale med hende om at hvis hun ringer op, siger hej og ligger på, så kan i ringe op lige efter (så hun ikke hænger på hele telefon regningen)

Er din veninde indlagt, og SB ringer på patient telefonen, siger din vinde bare at SB´er er velkommen til at skrive, men at hun er for træt til at snakke, og så pænt siger farvel og ligge på (lige meget hvad der kommer af protester fra SB) Ringer SB på personale telefonen siger din veninde bare til personalet at hun ikke ønsker at tale med kommunen, og at hun har oplyst kommunen om at der er hjertens velkomme til at skrive til din veninde... det kan du være 99% sikker på personalet vil respektere, hvis ikke så bare samme fremgangsmåde som lige beskrevet.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 17:50   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
en lidt omvendt situation må man sige
vi er vist mange som aldrig hører noget fra kommunen
med mindre man selv indkalder til samtale
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 18:00   #5
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Efter min mening det bedste vil være at sige til sagsbehandler som det er. Det er ikke en gode ide at ikke tage telefonen, fordi det vil skabe mange usikkerheds momenter i løbet af dagen og kan være lang mere stressende frem for en kort samtale med sagsbehandleren.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 18:53   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Det er ikke en gode ide at ikke tage telefonen, fordi det vil skabe mange usikkerheds momenter i løbet af dagen og kan være lang mere stressende frem for en kort samtale med sagsbehandleren.
Dette kan du selvfølgelig have ret i, men så må man jo, på skrift, oplyse dem om, at man ikke vil kontaktes pr. telefon.
Til gengæld kan det jo så være en fordel, at oplyse dem om sin mail-adresse.

For mit eget vedkommende noterede jeg mig sb's tlf.nr. på en seddel og satte denne fast ovenover telefonen, og så lod jeg simpelthen være med, at tage telefonen når hun ringede.

En dag ringede telefonen og jeg kunne se, at det var sb, så den fik lov at ringe, min datter, som var hjemme fra skole p.g.a. maveproblemer kiggede underligt på mig, så jeg sagde hvem det var og, at hun bare kunne sende en mail.
Der gik ca. 10 min, så var mailen der.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 19:53   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Nu var mit indlæg en opfølger på det første hvor det jo altså anbefales lige at skrive til SB at man frabeder sig telefonopkald, min erfaring er bare desværre at de er hamrende ligeglade og at kun en ting virker... lade være med at tage den, for så er de sørme nød til at skrive.

Læser man lidt nede skriver jeg: og at hun har oplyst kommunen
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 20:08   #8
Carpe Diem
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2011
Indlæg: 19
Styrke: 13
Carpe Diem er ny på vejen
TIL DASQ

Tak!!! Super dejligt at få svar så hurtigt - og godt!
Håber du får en god aften!

Sidst redigeret af Carpe Diem; 31-05-2011 kl. 20:21.
Carpe Diem er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 20:14   #9
Carpe Diem
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2011
Indlæg: 19
Styrke: 13
Carpe Diem er ny på vejen
TIL LUM

Hej
Ja det var også min første tanke, men problemet er at det udløser angstanfald at se nummeret, men det er jo ikke så let at få sagt, og måske har man heller ikke lyst til at kommunen skal vide dette.
Skal simpelthen have fundet ud af hvad loven siger - der er forhåbentlig en eller anden restriktion på hvor meget man må hetze folk der er syge. Har man "Loven i hånden" vil jeg tro at SB bedre fatter at det er alvor, og hun må give ro til bedring.

Iøvrigt mange tak for dit svar!
Og god aften!

Sidst redigeret af Carpe Diem; 31-05-2011 kl. 20:21.
Carpe Diem er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 20:15   #10
Carpe Diem
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2011
Indlæg: 19
Styrke: 13
Carpe Diem er ny på vejen
TIL KARO

Problemet er at hun ligesom ikke fatter det. Hár prøvet at forklare at det stresser meget, og hun vil foretrække mail eller brev.

TAK for dit svar!

Sidst redigeret af Carpe Diem; 31-05-2011 kl. 20:22.
Carpe Diem er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor meget er nok ? Dancer Spørgsmål ang fleksjob 16 12-02-2013 08:53
hvor meget zbm Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 02-11-2011 19:19
Hvor meget får jeg? logikeren Politik og Samfund 1 21-09-2011 19:44
Hvor lang tid har sagsbehandleren til at lave en RS hopper Alt det andet 27 01-12-2010 16:05
Må sagsbehandleren bestemme hvor jeg underskriver? sharky Alt det andet 21 19-03-2010 10:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension