K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-05-2011, 23:19   #41
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af undertegnede Se meddelelser
Det fremgår ikke af den udsendelse at problemet er folks beskæftigelse, men derimod selve samfundsopbygningen og den hastige forandring der sker løbende.

Dette er et gennemgående problem, og således ikke noget der har med folks arbejdsliv at gøre. stadig støre krav til viden, og krav om stillingtagen gennemsyrer vores liv hvad enten vi vil det eller ej, og at give vores arbejde skylden for at vi bliver dårlige er naivt og endda direkte skadeligt.

Her er resultatet af ca. 45 sekunders søgen på internettet:

http://www.dwp.gov.uk/docs/hwwb-is-w...-exec-summ.pdf
http://www.dailymail.co.uk/health/ar...e-retired.html
http://www.hse.gov.uk/press/2004/e04146.htm
http://occmed.oxfordjournals.org/content/57/3/229.full
http://www.dailymail.co.uk/health/ar...-good-you.html

Derudover beklager jeg hvis Maggie synes at denne diskussion er off topic, men som udgangspunkt synes jeg kun det er sundt, at få øjnene op for at der faktisk er - velbegrundede - alternativer til at anse arbejde og beskæftigelse for djævlens værk.

Især når man - som hun - står for at skulle i et eller andet form for forløb ved kommunen.
jeg forstå ikke hvorhen du vil hen med denne diskussion
hvis jeg kunne arbejde det miste, så havde jeg gjort det
tror du det er for sjov man er uden indtægt
alle vil gerne i arbejde igen, hvis de kan
men man når alså et punkt i sin sagsgang man ikke kan arbejde
især når lægerne skriver det og ens arbejdsprøvning viser det

jeg vil gerne bytte min sygdom, med din hvis du ellers overhovedet er syg
for så tror jeg nemlig ikke du havde din holdning
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2011, 08:56   #42
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af undertegnede Se meddelelser
Jo det kan du tro jeg gør. Der er en lang række undersøgelser der viser, at netop fraværet fra arbejdslivet medfører en stor psykisk belastning. Holdningen fra 70´erne om at "arbejde er roden til alt ondt" holder ikke længere, da vi simpelthen ved bedre idag. Arbejde gør dig ikke syg - det holder dig rask.
Undertegnede, du bliver simpelt hen nødt til at forklare os hvorfor der er så mange der i dag lider af stress, angst og depression og hvorfor man linker det til arbejdslivet, når du skriver at arbejde ikke gør os syge med holder os raske.

Hvis det holder os raske hvorfor bliver vi så syge ?

Endvidere vil jeg da gerne vide hvis flere i dit system, indenfor sagsbehandling har samme holdning, hvorfor ændrer man så ikke på sagsbehandlingen f.eks i forbindelse med sdp. sager ? Her gælder det jo bare om at få "overstået" de 52 uger og få sendt een ud af systemet så hurtigt som muligt enten til det arbejdsmarkedet eller kh systemet.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2011, 11:20   #43
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
undertegnede

samt hvorfor har svendborg kommune fyret Vibeke Manniche
fordi denne person har blandet sig i om en person skulle have pension eller ej
selvom hun altid påstå, at en lægekonsulent ikke har nogen indflydelse på
om en person skal have pension eller ej

det viser bare endnu en gang, man ikke kan bruge en kommunes vurdering til ret meget
en vurdring kommer meget sjældent en borge til gode.
sjovt at en kommune bliver ved med at lægge nye hindringer i vejen for en pension
når som jeg får fra 2 forskellige forsikringer resten af livet
kommunen vil ikke engang sende mig i arbejdsprøvning
eller på anden vis lave en afklaring


så kan udmærket godt forstå folk bliver bange for en kommune
det har intet med om nogen gider at arbejde eller ej
for du kan absolut ikke stole på hvad de siger

den anden aktør jeg var i arbejdsprøvning i
var bare super og de prøvede alle skånebehov og fik en lang skrivelse
så regner man jo med kommunen vil arbejde udfra det, der blev skrevet
Men nej, du hører ikke en meter fra dem i over 9 måneder
fordi de ved godt hvor det bære hen
fordi der stod de ikke kan kunne se en på det ordinære arbejdsmarkedet

nej man bliver syg af systemet og ikke at være uden arbejde

Sidst redigeret af MTVRV1; 09-05-2011 kl. 13:02.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2011, 22:12   #44
undertegnede
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Indlæg: 136
Styrke: 14
undertegnede er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Undertegnede, du bliver simpelt hen nødt til at forklare os hvorfor der er så mange der i dag lider af stress, angst og depression og hvorfor man linker det til arbejdslivet, når du skriver at arbejde ikke gør os syge med holder os raske.

Hvis det holder os raske hvorfor bliver vi så syge ?
Det er svært at sige, men jeg tror at sygdom automatisk forbindes med arbejde fordi vi har gjort det de sidste 40 år?

Jeg tror det er "arv" fra 60´erne og 70´erne hvor alt hvad der ligger bånd på mennesket, begrænser os, og udstikker ordrer og normer for opførsel blev defineret som dårligt og skadeligt - og det gør et normalt arbejde jo i høj grad!

Hvis man tager den udsendelse der blev linket til før ved vi idag, at det modsatte er tilfældet. Mennesket har brug for stabilitet, klare linjer, faste rammer og regler og ikke alt for mange valgmuligheder, men stadigvæk en meningsfyld og tilfredsstillende måde at bruge sin tid på. Dette er hvad man får i et normalt arbejde.

Man ved hvornår man skal møde, man ved hvornår man har fri, man kender arbejdsrutiner, og de folk man arbejder sammen med - alt sammen de ting der modvirker sygdom!

Samtidig er det "let" for den sygemeldte at give jobbet skylden - det er langt sværere at skue ind og se på sig selv og sin livssituation og tænke dybere over hvad der er der gør en trist og nedtrykt i hverdagen. Er man ved at glide fra sin kone, forstår man ikke sine børn, er ens forældre syge eller gamle, er man selv begyndt at føle alderen? Sådanne ting er svære at håndtere, og derfor er det "lettere" at give arbejdet skylden og sige "min chef er en idiot og han forstår ikke hvor genial jeg er til mit arbejde" (jeg har sat "let" i citation fordi jeg ikke ønsker at antyde at folk lyver eller bevidst skyder skylden på arbejdet - jeg er helt sikker på at de fuldt og fast tror det er arbejdets skyld).

Samtidig skal jeg dog også sige at der selvfølgelig er arbejde der er direkte skadeligt. Alt hvad jeg skriver er selvfølgelig på det generelle plan, og jeg er da helt sikker på at en stilling som topchef der arbejder 80 timer om ugen kunne få langt hovedparten af os i knæ med stress!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Endvidere vil jeg da gerne vide hvis flere i dit system, indenfor sagsbehandling har samme holdning, hvorfor ændrer man så ikke på sagsbehandlingen f.eks i forbindelse med sdp. sager ? Her gælder det jo bare om at få "overstået" de 52 uger og få sendt een ud af systemet så hurtigt som muligt enten til det arbejdsmarkedet eller kh systemet.
Kort og godt ressourcer!

Der er simpelthen ikke ressourcer nok i jobcentrene til at tænke på den lange bane og se på hvad man skal gøre i de enkelte sager for at sikre sig at man får det optimale ud af borgeren ikke bare set over de næste 6 måneder, men også over de næste 10 år.

heldigvis er der dog nye tanker på vej. Fx. har det nationale forskningscenter for arbejdsmiljø i det sidste år (og det næste år også) haft gang i et kæmpe forsøgsprojekt til mere end 300 millioner hvor man forsøger at finde ud af om indsatsen overfor sygemeldte skal omstruktureres. I denne undersøgelse er der langt højere fokus på arbejdsfastholdelse og aktivering end der er i den "normale" indsats. Udgangspunktet er således at borgeren hele tiden skal være aktiv og i et eller andet forløb samtidig med at vedkommende er sygemeldt.

http://www.arbejdsmiljoforskning.dk/...re-tta-projekt
undertegnede er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2011, 22:28   #45
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Orrrkk, jeg ved da godt at det ikke udelukkende var mit arbejde der gav mig stress og deslige. Jeg elskede at arbejde og mere ville have mere, så det handlede og handler også om at tage ansvar og sige fra, samt give fra sig i privat livet ligeså.

Arbejdspladserne idag er dog slet ikke gearet til folk med kronisk stress og kommunerne hjælper ikke med at få folk tilbage på arbejdet efter sygemelding. Det må man selv styre og arbejdspladsen føler sig ofte tvunget til at fyre pga. sygdom, ingen tager ansvar og gulvtæppet rives i den grad væk under een.

Man skal være stærk for at komme tilbage på arbejdsmarkedet. Når man een gang er gået gevaldigt ned med flaget og ikke får guidance og hjælp i tilstrækkelig høj grad til at komme tilbage, så smækker fælden for mange af os. Heldigvis er der andet i livet end arbejde og så må man jo prøve så godt man kan at skabe et nyt liv. Dog skal der ikke være nogen tvivl om at vi alle også her på K10 for alt i verden gerne ville være en del af arbejdsstyrken.

Lad os håbe at Maggie får en god og snarlig løsning på sin sag. Kan stadig ikke forstå at hendes sdp. blev stoppet, når sbér havde sagt enten fleks eller ftp ? Håber vi kan hjælpe hende, så det ikke får uoverskuelige konsekvenser for økonomi og hverdag i hendes familie.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 06:57   #46
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg tror så heller ikke, at man kan sige, at det ene eller det andet er den endegyldige sandhed, der er jo forskel på mennesker.

Det der er godt og rigtigt for det ene menneske kan være helt forkert for et andet menneske.

Det kan godt være, at de fleste mennesker fungerer bedst med at have et job, men derfor er det jo ikke ensbetydende med, at alle har det sådan.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 09:55   #47
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg tror så heller ikke, at man kan sige, at det ene eller det andet er den endegyldige sandhed, der er jo forskel på mennesker.

Det der er godt og rigtigt for det ene menneske kan være helt forkert for et andet menneske.

Det kan godt være, at de fleste mennesker fungerer bedst med at have et job, men derfor er det jo ikke ensbetydende med, at alle har det sådan.
Ja og så er der jo det at mange af os slet ikke er herre over hvad vi kan og ikke kan, hverken fysisk eller psykisk.

Her er der ikke noget "bare lige", så det jeg tror man må stræbe imod er at acceptere ens tilstand og liv, som det nu er og leve med de muligheder og begrænsninger det giver. Det vigtigste er at man har et godt liv.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 11:17   #48
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Ja og så er der jo det at mange af os slet ikke er herre over hvad vi kan og ikke kan, hverken fysisk eller psykisk.

Her er der ikke noget "bare lige", så det jeg tror man må stræbe imod er at acceptere ens tilstand og liv, som det nu er og leve med de muligheder og begrænsninger det giver. Det vigtigste er at man har et godt liv.

HELT ENIG!!!!!!

Arbejde ER bare ikke hele livet, ligegyldig hvad visse siger... Helbredet kan ikke altid følge med, selvom vi gerne vil det....
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 12:06   #49
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkNorden Se meddelelser
HELT ENIG!!!!!!

Arbejde ER bare ikke hele livet, ligegyldig hvad visse siger... Helbredet kan ikke altid følge med, selvom vi gerne vil det....
den kan jeg også skrive under på
jeg er endnu ikke død, efter 3 år uden for arbejdsmarkedet
man bliver nødt til at acceptere, at man ikke kommer tilbage på arbejdes markedet. Når man har været hele møllen igennem
så må man finde nogle andre interesser, man kan holde til og i sit eget tempo
men er også kold over hvad andre mener.
så arbejde er netop ikke hele livet
det har jeg fundet ud af på den hård måde.
for 5 år siden var arbejde hele mit liv
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobprøvning Jonsson3400 Alt det andet 4 07-10-2011 11:07
Jobprøvning og hvad så? :-) Jette91 Alt det andet 5 07-09-2011 09:14
afklaring/jobprøvning dasq Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 01-02-2011 20:14
Jobprøvning. asse Spørgsmål ang fleksjob 5 02-10-2010 10:19
Venter på jobprøvning lea Spørgsmål ang fleksjob 2 08-10-2008 15:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension