K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-04-2009, 13:16   #11
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Smile En god latter er altid sundt.

Hej Hrefna.

Både Hyanna og jeg er lettede over at du ikke blev vred. Og ja, selv om det som regel ikke er SÅ sjovt at være den der hopper på en spøg, så kan det alligevel være lidt lavkomisk nogen gange.

I det mindste har I da så ikke den bekymring mere og kan måske lidt bedre nyde en god påske.

Stor stor påske til både dig og din mand fra Hyanna og Viper

PS. Hvis du bare vidste hvor mange gange Hyanna og jeg har siddet og skreget af grin over os selv, samtidig med at vi var lidt mellemfornøjede over at være hoppet på limpinden.
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2009, 14:45   #12
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Ja....

....grine af sig selv det må man kunne

Ellers går det da helt galt



Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2009, 15:15   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg har skrevet i det første indlæg i aprilsnaren at det er en joke....
Mere så ikke andre lige falder i og tror på den...

Jeg håber også at det lykkes for jer Hrefna
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2009, 20:54   #14
Crazycatlady
Hvor skulle jeg ellers være
 
Crazycatladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 104
Styrke: 16
Crazycatlady er ny på vejen
Det er nogle dybt åndssvage regler, især dem med de 60.000 kr. Min svoger og hans hollandske, højgravide kæreste er nødt til at flytte til Holland (hun flyttede ellers herop), da de ikke kan få opholdstilladelse til hende her, eftersom hun ikke kan arbejde (hun skal føde om 4 uger) eller gå på en su-berettiget uddannelse. Og skulle hun føde her som ikke-dansk statsborger, skal de betale en halv formue for, at hun må føde på et dansk hospital. Det er virkelig hjernedødt!
Eftersom hun jo kun kan være her 3 måneder "på ferie", før hun skal være ude af landet, er de nu nødt til at pakke alle deres ting og flytte til Holland. Det er virkelig trist, at det skal være så svært at få lov til at bo sammen. Mine svigerforældre er rigtigt kede af det, da det er deres første barnebarn, som nu kommer til at bo så langt væk.
Crazycatlady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2009, 08:34   #15
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Hrefna.

Jeg tager det som en selvfølge at du/I har anket, hvis muligt.
Men prøv at læse på følgende: http://www.clh.dk/?id=763

Jeg ved at de er seriøse og her var måske en mulighed som vi ikke kender til. Som tingende er, må det konstateres at du som handicappet er udsat for en beviselig forskelsbehandling, hvilket er i strid med lovgivningen.

Men skriv til Center for Ligehehandling af Handicappede og lad os andre hører nærmere.
Der må findes en mulighed mod dette galmatias. Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2009, 12:33   #16
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hej Alle,

Jeg har nu haft snakket med ægteskab uden grænser, og det var rigtigt nok at indtil Okt. 2008 var det sådan at en førtidspensionist ikke gjorde brug af arbejdskræftens frie bevægelighed når de boede i et andet EU land. Med Metock-dommen blev det ændret således at siden Oktober 2008 har man haft det der hedder sekundær bevægelighed, hvilket betyder at EU-reglerne nu også gælder for førtidspensionister. Det er jo gode nyheder.

Men, men, men, det hjælper ikke meget i mit tilfælde, da vi mellem vores ophold i Tyskland og ankomsten i Danmark var i Brasilien for at hjælpe med at passe min mands kræftsyge far, indtil han døde. Og man mener hos udlændinge service at ankomsten fra et andet EU-land og til Danmark skal være i naturlig forlængelse af hinanden. Og på det grunlag har de givet afslag.

Med hensyn til sikkerhedsstillelsen på godt 60.000 kroner, så bad jeg jo af økonomiske årsager (min netto indkomst er på 7.000 om måneden) om dispensation fra denne regel. Det har de afslået med at den behandling jeg har behov for kan jeg ligeså godt få andetsteds.

Med hensyn til arbejdsløshed så er der dog lidt gode nyheder, min mand har ihvertfald seks måneder til at finde nyt arbejde, og selv hvis han ikke finder arbejde indenfor denne periode så kan han ikke smides ud hvis der er en realisttisk mulighed for at han kunne finde arbejde alligevel.

Det der så kan blive vores store problem er hvordan vi skal overleve indtil han finder arbejde? Men vi undersøger i øjeblikket alle muligheder. Ligesom vi også allerede er igang med at lede efter nyt arbejde.
Og håber der ikke går alt for længe inden han finder et nyt arbejde.

Nå, men vi er forhåbningsfulde for fremtiden.

Alt dette ændre dog ikke det faktum at når det kommer til familiesammenføring af ægtefæller, og der tror jeg danskere står værre stillet, end udlændinge. Så ser man ikke på forholdet ægtefællerne imellem, hvorvidt der er tale om et reelt forhold eller om der er tale om et proforma forhold, det der er vigtigt for myndighederne er om det kan passes ind i det regelsæt de sidder og arbejder med. Dvs. man respekterer ikke mit ægteskab som gældende, men har dog alligevel givet mig FP som gift person gennem de sidste 8½ år.
Reglerne er lavet for at undgå at udlændinge kommer ind på grundlag af et proforma ægteskab, men rammer samtidig alle andre. Man sorterer via regler, istedet for at sætte sig hen med parret og danne sig et indtryk af om dette ægteskab er reelt.
Man gør ikke som i Tyskland, besøger parret på deres adresse, eller snakker med dem individuelt og stiller spørgsmål beregnet på at finde ud af hvor godt parret kender hinanden. Det ville de ellers være meget velkomne til i vores tilfælde.

Nå, men så skulle jeg vidst have alt på plads, så jeg ikke risikere at vildlede andre. Hvis jeg har det så undskylder jeg, men jeg var selv "vildledt" og i vildrede. Og tusind tak for al jeres opbakning.



Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2009, 12:47   #17
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej Hrefna

Sender dig et påske

Og håber på det bedste for dig og din familie. Håber din mand snart finder arbejde.

Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2009, 13:19   #18
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Sk... Godt Egon

Hej Hrefna

Det er enormt dejligt at høre at I trods alt har en chance. Den har I sq både fortjent og arbejdet hårdt for

Jeg har lige et spidsfindigt spørgsmål. Havde I adresse i EU mens I passede hans far? For hvis I havde det kan jeg ikke se hvad de kan gøre jer, selv om I reelt opholdt jer i Brasilien. Det må jo være bopælsadressen der så gælder først og fremmest for jer.

Håber der er noget der. Stort påske til jer begge. Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2009, 15:22   #19
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hej Viper

Nej vi havde ikke nogen adresse i EU. Kun en c/o adresse i Brasilien, da vi ikke var registreret der.

Nu er jeg godt nok ikke sønderjyde, men der skal mere til end Udlændingeservice
(service lol, den er ligeså go' som borgerservice) før de får mig og min mand smidt ud af mit fædreland.

Og tusinde tak allesammen, en så stor opbakning havde jeg ikke forventet, men er tudelykkelig over den

Hilsen Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2009, 16:24   #20
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Tudelykkelig!

Hej Hrefna

Nu håber jeg ikke at du af bare lykke tuder så meget at der bliver vandskade i det lille hjem. Det er en dårlig ide

Vil bare lige sige at det jo er det vi alle sammen også er her for. ikke kun at hjælp og støtte, men også at give den af et godt hjerte. Du gør det jo også selv

Kan du og din mand nu hygge jer lidt i det gode påskevejr. Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Advarsel Job og førtidspension ErikD Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 44 06-04-2011 00:03
Advarsel! phhmw Skal kommuner ikke overholde loven? 134 25-06-2009 23:39
Advarsel stenbuk Din historie 2 12-05-2008 22:29
ADVARSEL!!! Willis nhg21 Din historie 0 03-01-2007 14:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension