K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-09-2012, 20:13   #11
Danzigloki
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2012
Indlæg: 7
Styrke: 0
Danzigloki er ny på vejen
Men er man berretiget til sygedagpenge mens man klager ?
Danzigloki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2012, 21:04   #12
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja, det er du.

Der er 4 ugers klagefrist efter brevet med det endelige stop er modtaget. Når du har sendt din klage har kommunen 4 uger til at besvare din klage og enten give dig medhold eller ej. Hvis ikke du får medhold bliver din sag videre sendt til BAN (Beskæftigelsesankenævnet), men dine sdp. stopper såsnart du får evt. afslag fra kommunen på din klage.

Du kan sagtens bede om akt indsigt nu, du har ikke nøde at begrunde hvorfor. Der findes et dokument du kan bruge under nyttige links på forsiden af K10 oppe under bjælkerne. Jeg har indsat linket her: http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Du skal bare udfylde dokumentet med kommunens og dine personlige oplysninger, for herefter at gemme det på din pc. og maile det til jobcenteret, din sagsbehandler eller receptionen.

I din klage skriver du blot at du vil klage over at kommunen har stoppet dine sygedagpenge og at du mener at du bør kunne forlænges iht. §27 stk. 1 nr. 2 f.eks. med henblik på arbejdsprøvning og dermed afklaring af din arbejdsevne. Du er stationær i dine lidelser som det ligeså er angivet af dine læger, derfor burde det ikke være noget problem at få afklaret din arbejdsevne pt. "Biblen" omkring sdp. forlængelser er som flg. og i første omgang bør du pege på nr. 2 som anført.

Citat:
Link: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,


2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,


3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,


4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,


5) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægeligebehandlingsmuligheder anses for udtømte,


6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller


7) der er påbegyndt en sag om førtidspension.

Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.

Du kan lave en kladde herinde, neutralt naturligvis, så er vi måske nogle der finder overskud til at rette den til hvis det er.

Du er ikke den første der bliver forvirret over systemet, det er svært at finde hoved og hale heri og når ens forsørgelses grundlag er i fare ryger al fornuft.

Lad være med at begræde, at du ikke har en fagforening, det er sjældent at de overhovedet tager sig af eller kender til håndteringen af sdp. sager.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 10-09-2012 kl. 21:14.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2012, 15:54   #13
Danzigloki
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2012
Indlæg: 7
Styrke: 0
Danzigloki er ny på vejen
Super mange tak for al hjælp indtil nu.
Jeg vil gå igang med det med det samme =)
Danzigloki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2012, 11:46   #14
Danzigloki
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2012
Indlæg: 7
Styrke: 0
Danzigloki er ny på vejen
Sådan kom min klage til at se ud, håber du/i kan kigge på den og give feedback
-------------------------------------------------------------------------------
KLAGE

Undertegnede vil gerne klage over afgørelsen i brev af 31/8-2012 fra ******* Socialrådgiver.

Jeg vil gerne klage over at ******* har stoppet mine sygedagpenge.
Jeg mener at jeg bør kunne forlænges iht. §27. stk.2. med henblik på arbejdsprøvning,
og dermed afklaring af min arbejdsevne.
Jeg er stationær i mine lidelser, som det ligeså er angivet af speciallæge ******, derfor burde det ikke være noget problem at få afklaret min arbejdsevne.

Derudover står jeg mig uforstående overfor, at en speciallægeerklæring fra ******, som *********, har bestilt, bliver ignoreret.

Speciallæge ******** konkludere : Jeg mener ikke at der er behandlinger tilgængelige som ikke allerede er afprøvet, som vil ændre på funktionsevnen på sigt når det gælder arbejde.

Afgørelsen konkludere : Ad 2) Da det fortsat er uafklaret om der er yderligere behandlingsmuligheder, som muligvis vil kunne bedre din nuværende tilstand.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Speciallæge ********** konkludere : Jeg betragter tilstanden som varig og stationær. Hans funktionsevne er varig nedsat i ethvert rygbelastende og fysisk belastende erhverv.
Jeg betragter det her som værende et kronisk smertesyndrom.

Afgørelsen konkludere : Begrundelsen er din tilstand er uafklaret.
Der foreligger aktuelt ikke nogen dokumentation for, at din tilstand er nedsat varigt og væsentligt i en sådan grad, at du ikke kan vende tilbage til ordinært arbejdsmarked ligesom der ikke foreligger dokumention for, at din erhvervsevne er nedsat i så væsentlig grad, at der er behov for afklaring af, hvorvidt du vil kunne indplaceres på rummeligt arbejdsmarked eller om din arbejdsevne er ophørt.

Jeg ser frem til at i vil behandle min klage hurtigst muligt.

Med venlig hilsen

Danzigloki er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP -Stop af sygedagpenge Jo-Hanne Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 06-06-2013 21:04
HJÆLP stop af kontanthjælp 1971 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 0 28-02-2013 13:05
Hjælp søges i sdp. stop Zara Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 51 01-03-2011 18:24
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
Hjælp til stop af sygedagpenge. Mickey Alt det andet 11 15-06-2010 10:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension