K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-08-2015, 23:14   #11
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Pip:
Hvis de bare kunne begrunde med at det er forudset, så undres jeg over eksistensen af §25a.
"§ 25 a. Kommunen kan yde op til 1 måneds engangshjælp til personer, der ikke opfylder betingelserne i § 13 b, indtil de har ret til en hel måneds uddannelses- eller kontanthjælp. Engangshjælpen ydes fra ansøgningstidspunktet, og indtil ansøgeren får udbetalt uddannelses- eller kontanthjælp, jf. dog stk. 4. "

Den er netop lavet til den slags tilfælde.
Nej, beløbet er ikke særlig højt, men de kan ikke bare afslå med forudsigelighed som eneste begrundelse. Heller ikke ved §81.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2015, 23:15   #12
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Der er ikke nogen 13 dage... selvom du skriver at den stopper dags dato, får du jo ikke at krav på tilbagebetaling for for meget udbetalt SU.
SU dækker for hele august måned, og så får hun kontanthjælp for hele september måned.
Problemet er at SU for august udbetales 31/7 og kontanthjælp for september udbetales 30/9.
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 19-08-2015 kl. 23:17.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2015, 23:17   #13
Balder2014
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-08 2015
Lokation: sjælland
Indlæg: 9
Styrke: 0
Balder2014 er ny på vejen
Kan man bådd få kontanthjælp for de dage og engangshjælp? Og hvad er engangshjælpen på
Balder2014 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2015, 23:19   #14
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Pip:
Hvis de bare kunne begrunde med at det er forudset, så undres jeg over eksistensen af §25a.
"§ 25 a. Kommunen kan yde op til 1 måneds engangshjælp til personer, der ikke opfylder betingelserne i § 13 b, indtil de har ret til en hel måneds uddannelses- eller kontanthjælp. Engangshjælpen ydes fra ansøgningstidspunktet, og indtil ansøgeren får udbetalt uddannelses- eller kontanthjælp, jf. dog stk. 4. "

Den er netop lavet til den slags tilfælde.
Nej, beløbet er ikke særlig højt, men de kan ikke bare afslå med forudsigelighed som eneste begrundelse. Heller ikke ved §81.
De tolker ordet "kan" som vinden blæser desværre..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2015, 23:19   #15
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Balder2014:
Acconto betyder jo bare at du betaler et fast beløb, men når de gør dit forbrug op, så hvis du har brug for mere, skal du betale penge, og hvis du har brugt mindre skal du have penge tilbage.
Så hvis du sænker dit forbrug, kan du godt ende med at kunne nedjustere acconto-beløbet.

Jeg fik et år en ekstra-regning på varme. I det år havde jeg blandt andet en radiator der var gået i stykker (kørte på fuld drøn selvom den var slukket), hvilket resulterede i at de fjernede noget af regningen.
Prøv at google dig frem til hvor meget vand man "normalt" bruger, og sammenlign det med den nyeste opgørelse fra forsyningsselskabet.
Hvis det ser helt mærkeligt ud, kan der (som Pip siger) være noget vand der løber et sted.

Jeg er 1 person, og giver 90 kr om måneden til vand
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2015, 23:21   #16
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Pip:
Helt rigtigt.
Nogen kommuner giver dog alligevel kontanthjælp for de dage.
Uden at kunne se afgørelsen der bevilliger kontanthjælpen, er det ikke til at sige hvad tilfældet er her.

Og ja, kommunen kan tolke, og hvis de tolker forkert, klager man selvfølgelig
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2015, 23:22   #17
Balder2014
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-08 2015
Lokation: sjælland
Indlæg: 9
Styrke: 0
Balder2014 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Du har vel fået SU der dækker frem til d.1/9.. så du skal ikke have kontanthjælp for de dage i august..
Du kan så få kontanthjælp fra 1/9, men de er bagudbetalt, så de kommer først til udbetaling sidst i september.
Så du kan søge en enkeltydelse som du kan klare dig for i september.
Normalt skal man have sparet op til det, da det er en forudset udgift at man går fra forudbetalt su og til bagudbetalt arbejde, så måske bliver det mod tilbagebetaling.

Det kan nok godt svare sig at kigge på dit vand samt elforbrug, du ligger meget højt.. måske er der noget vand der siver et eller andet sted. Jeg bor med min søn på 14, og vi betaler ikke mere end 200,- for vand og 600,- for el, på trods af at computerne kører i døgndrift.

Det er også meget at give til sfo, når det er samværsbørn - hvis det er fordi du så ikke skal betale børnebidrag, bør du regne på om det ikke bedre kan betale sig. Der får du trods alt en stor skattefordel, og far vil få et langt større beløb ud af det. Og så skal du hverken tænke på tøj eller sfo, så skal far betale alle de udgifter.
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Balder2014:
Acconto betyder jo bare at du betaler et fast beløb, men når de gør dit forbrug op, så hvis du har brug for mere, skal du betale penge, og hvis du har brugt mindre skal du have penge tilbage.
Så hvis du sænker dit forbrug, kan du godt ende med at kunne nedjustere acconto-beløbet.

Jeg fik et år en ekstra-regning på varme. I det år havde jeg blandt andet en radiator der var gået i stykker (kørte på fuld drøn selvom den var slukket), hvilket resulterede i at de fjernede noget af regningen.
Prøv at google dig frem til hvor meget vand man "normalt" bruger, og sammenlign det med den nyeste opgørelse fra forsyningsselskabet.
Hvis det ser helt mærkeligt ud, kan der (som Pip siger) være noget vand der løber et sted.

Jeg er 1 person, og giver 90 kr om måneden til vand
Ved det jeg lejer privat og får derfor ikke selve vandregningen før årsopgørelsen
Men vi givee 68 kr pr kubikmeter og fik i forrig bolig efter regning på pænt mange tusind i vandaflednings afgift så jeg er lidt skræmt af at skulle pille ved den
Balder2014 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2015, 23:22   #18
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Balder2014:
Engangshjælpen ligger på maks 5.798 kr.
Så derfor du også skal søge §81/enkeltydelse.
Om du kan få kontanthjælp for 19/8-31/8 ved jeg ikke, da det kommer an på hvad kommunen har skrevet i bevillingen af kontanthjælp
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2015, 23:24   #19
Balder2014
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-08 2015
Lokation: sjælland
Indlæg: 9
Styrke: 0
Balder2014 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Balder2014:
Engangshjælpen ligger på maks 5.798 kr.
Så derfor du også skal søge §81/enkeltydelse.
Om du kan få kontanthjælp for 19/8-31/8 ved jeg ikke, da det kommer an på hvad kommunen har skrevet i bevillingen af kontanthjælp
Så imorgen kan jeg vel godt drage afsted på kommunen og sige sådan her ser det ud og det her vil jeg gerne søge
Balder2014 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2015, 23:25   #20
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Balder2014:
Hvis jeg ikke husker helt forkert, SKAL din udlejer kunne fremvise dit forbrug, dvs hvad du betaler for, og om det passer.

Ved du hvem der leverer vand? dvs står for aflæsning af målere? for så bør de vidst kunne oplyse dit forbrug, og om det giver mening at du betaler så meget til acconto
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension