K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-08-2015, 07:32   #1
Haveterapi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
Haveterapi er ny på vejen
Udregning af ny dato efter forlængelse i 39 uger

Kære alle.

Er der nogen der ved om hvis man har fået forlænget sine sygedagpenge i 39 uger er det så bare 39 uger frem i kalenderen man har ny vurderingsdato eller skal helligdage lægges til. Min periode er fra 25. nov og jeg har 25.8 som ny vurderingsdato for stop af sygedagpenge iflg. rådgiver, som er ny og siger mener det er denne dato som findes i citrix-systemet.

På forhånd tak.
Haveterapi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2015, 09:12   #2
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
39 uger er 39 uger !
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2015, 09:15   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg kan godt forstå, at du ikke forstår...

Kære Haveterapi

... en situation som jeg selv kom i, gennem min hjælp til en ung scleroseramt. Hvor jeg forsøgte at få svar på udregnings dokumentation i forbindelse med de første 26 uger på sygedagpenge, gamle eller nye regler.

I mit tilfælde var 26 uger ikke 26 uger. Man skal have kendskab til den nøjagtige udregningsmodel og vide hvad der ikke tæller med for at finde ud af hvad 39 uger er.

Forsøg at læse min gamle tråd her:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=3...=sclerose+uger

Citrix-systemet:

https://www.google.dk/?gws_rd=ssl#q=citrix-systemet

Lad os høre nærmere om du finder ud af udregningsmodellen.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 11-08-2015 kl. 09:18.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-08-2015, 09:43   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
39 uger er 39 uger !

Ja og 3 kvartaler
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2015, 19:13   #5
Haveterapi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
Haveterapi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Salsa Se meddelelser
39 uger er 39 uger !
Mange tak for svaret.

Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
39 uger er 39 uger !

Ja og 3 kvartaler
Mange tak for svaret

Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Haveterapi

... en situation som jeg selv kom i, gennem min hjælp til en ung scleroseramt. Hvor jeg forsøgte at få svar på udregnings dokumentation i forbindelse med de første 26 uger på sygedagpenge, gamle eller nye regler.

I mit tilfælde var 26 uger ikke 26 uger. Man skal have kendskab til den nøjagtige udregningsmodel og vide hvad der ikke tæller med for at finde ud af hvad 39 uger er.

Forsøg at læse min gamle tråd her:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=3...=sclerose+uger

Citrix-systemet:

https://www.google.dk/?gws_rd=ssl#q=citrix-systemet

Lad os høre nærmere om du finder ud af udregningsmodellen.

Hilsen Peter
Hej Peter.

Øv jeg havde lavet et længere svar men det forsvandt i cyper.. Prøver at genskabe noget af svaret igen.

Jeg har set din tråd og hatten af for det store udredningsforløb du har foretaget. Jeg kan ikke finde ud af det med udregningsmodellen som du anfører. Det som jeg kan få ud af din tråd er bla. at man selv om man er på gammel ordning så godt kan blive forlænget efter den nye ordn. 69 uger selvom man har opbrugt de 39 uger men ikke har kunnet afklares indenfor perioden (mangler ca. 2 mdr.). Men det kræver vel at man er under behandling. Jeg er stationær (med mulighed for at kunne komme retur ved behov) med udbrændthed. Herudover er jeg fysisk udfordret på alvorlig slidgigt i nakke skuldre og i nakke, så det har været svært at finde praktikplads til afklaring af arbejdevne.

Jeg er oplyst om, at jeg overgår til jobafklaringsforløb pr. 25.8. da Kommunen ikke kan nå af gøre sagen klar til det store rehabteam (flex,pension, ressourceforløb.)

Det som jeg også kunne læse på dit tråd er

Jeg er på gammel ordning, som forlænges i 39 uger efter afslag på anmeldelse som arbejdskade. Jeg tænker selvfølgelig i forlængelsesmuligheder, da jeg ikke kan overskue at starte forfra med en ny sagsbehandler for 2 mdr. Det er da ressourcespild. Tænker også om nogen ved om Ankestyrelsens ny principafgørelse nr. 28 -15 vil kunne bringes i anvendelse her.

Mange hilsner og tak for engagement
Haveterapi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2015, 22:22   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hvis din sag er ved at blive gjort klar til rehabiliteringsteamet kan sygedagpengene forlænges efter Sygedagpengelovens § 27
4) kommunen har vurderet, at en sag skal behandles i rehabiliteringsteamet, med henblik på at kommunen hurtigst muligt kan træffe afgørelse om ressourceforløb, fleksjob eller førtidspension

Mine kørte på den forlængelse i 6 måneder op til mødet i rehab teamet om bevilling af fleksjob. Jeg færdiggjorte en igangværende praktik og lavede forberedelserne til rehab teamet samt ventede på at komme for rehabteamet i de 6 mdr.

Hvis du stadig har varslingen af sygedagpengestop til partshøring kan du skrive i dit svar at du mener de skal forlænge efter ovenstående.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2015, 22:57   #7
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Hej Haveterapi
Vil sige ligesom Akvamarin at når først det er besluttet at sagen skal for rehabiliteringsteam så køre dine sygedagpenge frem til mødet-det er hvad min sagsbehandler har sagt,min sag er også gået over tid,så håber det også sker i din sag at de forlænger frem til møde
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2015, 22:55   #8
Haveterapi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
Haveterapi er ny på vejen
Sygedagpengestop

Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Hvis din sag er ved at blive gjort klar til rehabiliteringsteamet kan sygedagpengene forlænges efter Sygedagpengelovens § 27
4) kommunen har vurderet, at en sag skal behandles i rehabiliteringsteamet, med henblik på at kommunen hurtigst muligt kan træffe afgørelse om ressourceforløb, fleksjob eller førtidspension

Mine kørte på den forlængelse i 6 måneder op til mødet i rehab teamet om bevilling af fleksjob. Jeg færdiggjorte en igangværende praktik og lavede forberedelserne til rehab teamet samt ventede på at komme for rehabteamet i de 6 mdr.

Hvis du stadig har varslingen af sygedagpengestop til partshøring kan du skrive i dit svar at du mener de skal forlænge efter ovenstående.
Tak for dit og Sommersens svar.

Det er også den forlængelsesmulighed, som jeg havde håbet på kunne anvendes, men Kommunen har afvist at forlænge med begrundelsen, at min læge i foråret 2014 vurderer, at jeg muligvis kan arbejde 4 timer dagligt. (Undrer mig over at der ikke er behov for en erklæring fra egen læge nu igen, når der varsles sygedagpengestop.

Herudover henviser Kommunen til speciallægeerklæring af juli 2015 som beskriver at en praktik skal være meget hensyntagende med langsom øgning i tid pga. risiko for tilbagefald i.f.a. depression.

Mht. praktik er det min anden praktik siden marts 2015 og jeg er nu på 3 dage a 2 1/2 time.

Ved nogen, om det kan være betydningsfuld ved en evt. klage, at der ikke er indhentet en ny erklæring fra egen læge, når den "gamle" erklæring tillægges så stor værdi fra Kommunens side sammen med speciallægeerklæringen, at sygedagpengene ikke kan forlænges.

Herudover fordi at Kommunen ikke kan nå at være klar indenfor 4 uger til rehab.team på grund af at jeg ikke er i nærheden af de 4 timer dagligt endnu, men ingen kan vide, hvor langt jeg når.

Pft.
Haveterapi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2015, 20:54   #9
Haveterapi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
Haveterapi er ny på vejen
Principafgørelse 25-14 i.f.t. langvarig arbejdsprøvning

Kære alle.

Jeg har set, at flere tidligere har kunnet anvende principafgørelsen i § 38-02 ift. et fleksjob. Men denne ser ud til at være ophævet nu.

Findes der en anden mulighed, man kan henvise til i stedet ift. en meget langvarig arbejdsprøvning, som kun langsomt kan øges i tid.

Jeg har læst, at beskæftigelseslovens § 70, stk. 2 kan indeholde en mulighed for at få bevilget et fleksjob, selvom man kun kan arbejde få timer, hvis der er mulighed for, at den pågældendes arbejdsevne kan udvikles indenfor en rimelig periode.

Måske er det ankestyrelsens principafgørelse 25-14, der er gældende her. (Beklager, men jeg ved ikke, hvordan man linker principafgørelsen. Men har set at den afgørelse er kendt af K10 brugerne)

Kan nogen gennemskue om denne afgørelse også kan bruges positivt, i form af om den kunne anvendes som en forlængelsesmulighed § 27, nr. 4 (rehab møde) ift. evt. klage over sygedagpengestop.

Pft.
Haveterapi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension