K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-08-2008, 12:05   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Lightbulb hvordan kan jeg gøre

ja så sidder jeg her igen og funderer over hvordan jeg liiige skal skrue en klage sammen over en sagsbehandler.

Jeg bemærkede mig et link under BH-historie ang at gøre sagsbehandler og kommunen ansvarlig for dette. Lyder interessant.

"Vejledning om retssikkerhed og administration
på det sociale område":

52. Myndigheden eller sagsbehandleren kan pådrage sig ansvar for forkert rådgivning efter dansk rets almindelige erstatningsregler, således som de er fastlagt gennem retspraksis.
Det betyder bl.a., at der skal være et ansvarsgrundlag (culpa).
> Det vil sige, at sagsbehandleren og myndigheden skal kunne bebrejdes den fejlagtige rådgivning. <
Hvad der skal til, for at der er et ansvarsgrundlag, må udledes af domspraksis.
Hvis rådgivningen vedrører forhold inden for myndighedens eget område, er der efter retspraksis et professionsansvar, dvs. at der kan pålægges ansvar, hvis rådgivningen ikke har haft det faglige niveau, som man kan forlange af den pågældende myndighed og dens ansatte

Denne vil jeg bestemt have med i min klage men kan ikke lige finde § - hvilken og hvor er den?

Jeg har også tidligere set en § vedr oplysningspligt - hvor?

Mangler også lige den om:"tilstanden bliver forværret hvis ikke skånehensynene bliver overholdt" -eller sådan noget lign.

Tilgiv mig hvis jeg gentager mig selv, men kan ikke altid lige overskue al den lovgivning

På forhånd tak
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2008, 14:40   #2
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hej Buster!
Jeg sidder også og pusler med en klage. Jeg har haft meget glæde af at læse både Forvaltningsloven og Lov om retssikkerhed. I dem står der noget om oplysnings- og vejledningspligt. Der ligger link til dem under Nyttige Link. Den vejledning du henviser til og den tekst, du citerer kender jeg godt. Er om god forvaltningsskik bl.a. I min klage har jeg tænkt mig at henvise til de punkter, der lige passer på min klage. Håber du finder, de paragraffer du søger og får skrevet en god klage
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2008, 20:19   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hej risa

tak for dit svar og jeg må liiige en gang til se om jeg kan stave mig igennem lovteksterne

jamen jeg kan da kun sige i lige måde til dig, kan jeg forstå

Hm, måske må jeg ulejlige dig hvis jeg går helt i stå for at få nogle tips til hvad jeg evt mangler at få med men helt klart vil jeg ligedan forsøge at henvise til diverse § i min klage

buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2008, 21:20   #4
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hej Buster!
Selv tak! Ja, jeg tygger mig også igennem diverse lovtekster og vejledninger i øjeblikket. Det var faktisk et af vores gode feers, Zuzas, indlæg, der satte mig igang med at læse dem, og så kunne jeg pludseligt se, der var lidt forskelligt galt. Desværre har jeg svært ved at koncentrere mig i længere tid og huske det, jeg har læst, så når jeg læser lovteksterne, gør jeg det, at jeg klippe/klistre de passager i teksterne, som jeg synes, jeg kan bruge ind i et word-dokument, hvor jeg så indsætter lidt luft omkring til selve klageteksten. Det printer jeg så ud, og sætter mig hen med en kop the og prøver at formulere noget. God "arbejdslyst" med din klage. Kan jeg, hjælper jeg gerne igen

Sidst redigeret af Risa; 19-08-2008 kl. 21:23.
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan skal jeg gøre? mhn Spørgsmål ang fleksjob 4 25-10-2011 12:55
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
hvordan forløber arbejdsprøvning og hvordan forholder jeg mig vonsyld Din historie 5 22-03-2007 19:49
Det kan lade sig gøre!!!!!!!!! Bea Din historie 4 13-02-2007 20:02
Kan de gøre det??? Sinemusen Spørgsmål ang fleksjob 5 25-02-2006 02:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension