K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-12-2010, 10:24   #141
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
brrrr.. jeg hænger ikke sammen, jeg har sygedage, som aldrig før - det er bund frusterende, og et kæmpe nederlag.
Jeg er SÅ elendig til at gå før tid, jeg har så utroligt svært ved det.. og jeg ender jo så med at arbejde over min grænse, og jeg rammer muren der hjemme, og i dag/ene efter.. f#ck!

Jeg ved jo godt hvor problemet ligger, så det må vist mere betegnes som at læsse af lige nu.. Har fået snakket med lægen, som vil henvise mig til distriktsspykiatrien igen, men han vidste ikke hvordan det kom til at fungere, fordi der er lavet om, siden sidst jeg var tilknyttet dem.. great.

Jeg har ihvertfald brug for noget støtte i det her - føler jeg står alene med den her arbejdsprøvning, og ærligt talt, det magter jeg ikke.
Der er møde d. 16 - opfølgning, både frygter det, og ser frem til det .. satser lidt på at min arbejdskonsultent har noget udspil, så sygedagene kan komme ned igen

Overvejer også lidt at få en arbejdsprøvning indenfor et andet fag - hvor det måske kunne være nemmere at gå - men ved ikke lige hvor svært/nemt det er .. har kommunen nogensinde folk i arbejdsprøvning på deres kontorer? (altså papirarbejde, forfaldende arbejde og lign)

.. og nu vil jeg gå ind og sove - jeg kan sove konstant pt. .. et temmeligt tydeligt tegn på at jeg er over grænsen.
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 11:30   #142
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen

Jeg tror, det er godt, at du kommer videre i psykiatrien, så du forhåbentlig kan få noget støtte derfra - bla. til at sige fra.
Jeg er også møg dårlig til det. Men det hjælper absolut ikke i længden.

På Bornholm har de en decideret arb.prøvning's plads på kommunens kontor. Det er under den afdeling, der hedder CAK (Center for Afklaring og Kompetence), og det er der, hvor det administrative personale sidder. Bla. chefen for CAK og nogle konsulenter/vejledere.

Det ligger et helt andet sted end jobcenteret, de er ligesom skilt ad. Der findes så også et REVA center, men det ligger lidt uden for byen, så der er man afhængig af bus/bil. Derfor blev jeg skrevet op til den specielle kontorafprøvning, da min SB vidste, at jeg ikke ville kunne magte at skulle afsted med bus osv.

Der var 6 mdr. ventetid, tror jeg. Og det var alm. forefaldende kontorarbejde. Alt fra ren indtastning til små regnskaber og pengeoptælling fra kommunens forskellige indtægtsgivende projekter (aktivering).

Det var meningen, at jeg også skulle tage imod telefonopkald, men den fik jeg taget fra, da jeg slet ikke kunne håndtere det. Det gjorde min angst meget værre.

Så jeg ville da høre med din SB, om der ikke er sådan en mulighed. Der er det også meget nemmere at gå før tid, da der ikke er noget arb., der ikke kan gemmes til dagen efter.

Jeg fik efterhånden mine opgaver en ad gangen, da jeg ikke kunne sige fra, når jeg måske havde 2-3 stykker liggende. Jeg kunne ikke gå fra dem, og det stressede mig fuldstændig.

Men meget af det har du jo læst i min dagbog.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 22:36   #143
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Whattodo Se meddelelser
brrrr.. jeg hænger ikke sammen, jeg har sygedage, som aldrig før - det er bund frusterende, og et kæmpe nederlag.
Jeg er SÅ elendig til at gå før tid, jeg har så utroligt svært ved det.. og jeg ender jo så med at arbejde over min grænse, og jeg rammer muren der hjemme, og i dag/ene efter.. f#ck!

Jeg ved jo godt hvor problemet ligger, så det må vist mere betegnes som at læsse af lige nu.. Har fået snakket med lægen, som vil henvise mig til distriktsspykiatrien igen, men han vidste ikke hvordan det kom til at fungere, fordi der er lavet om, siden sidst jeg var tilknyttet dem.. great.

Jeg har ihvertfald brug for noget støtte i det her - føler jeg står alene med den her arbejdsprøvning, og ærligt talt, det magter jeg ikke.
Der er møde d. 16 - opfølgning, både frygter det, og ser frem til det .. satser lidt på at min arbejdskonsultent har noget udspil, så sygedagene kan komme ned igen

Overvejer også lidt at få en arbejdsprøvning indenfor et andet fag - hvor det måske kunne være nemmere at gå - men ved ikke lige hvor svært/nemt det er .. har kommunen nogensinde folk i arbejdsprøvning på deres kontorer? (altså papirarbejde, forfaldende arbejde og lign)

.. og nu vil jeg gå ind og sove - jeg kan sove konstant pt. .. et temmeligt tydeligt tegn på at jeg er over grænsen.
WTD, jeg føler med dig og måske er der noget i Gizmos indlæg og forslag du kan bruge ?

Jeg har ikke selv været i stand til at "styre" mine grænser, så det er meget svært at sige hvad du bør gøre, dog tænker jeg at der må jo være nogle, fleksjobbere eller sagsbehandlere der har ok erfaringer hermed. Når vi ikke selv ved hvordan vi skal gøre må vi jo bede om hjælp, kan du se nogle omkring dig der kan hjælpe med at styre din arbejdsdag så den bliver overkommelig for dig ?

Måske skulle man i en periode sige at du "kun" måtte arbejde 15 timer og ikke mere eller mindre, og så se hvordan det gik. Dette er jo et eller andet sted grænsen til fleks !!

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 23:07   #144
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Whattodo Se meddelelser
brrrr.. jeg hænger ikke sammen, jeg har sygedage, som aldrig før - det er bund frusterende, og et kæmpe nederlag.
Jeg er SÅ elendig til at gå før tid, jeg har så utroligt svært ved det.. og jeg ender jo så med at arbejde over min grænse, og jeg rammer muren der hjemme, og i dag/ene efter.. f#ck!

Jeg ved jo godt hvor problemet ligger, så det må vist mere betegnes som at læsse af lige nu.. Har fået snakket med lægen, som vil henvise mig til distriktsspykiatrien igen, men han vidste ikke hvordan det kom til at fungere, fordi der er lavet om, siden sidst jeg var tilknyttet dem.. great.

Jeg har ihvertfald brug for noget støtte i det her - føler jeg står alene med den her arbejdsprøvning, og ærligt talt, det magter jeg ikke.
Der er møde d. 16 - opfølgning, både frygter det, og ser frem til det .. satser lidt på at min arbejdskonsultent har noget udspil, så sygedagene kan komme ned igen

Overvejer også lidt at få en arbejdsprøvning indenfor et andet fag - hvor det måske kunne være nemmere at gå - men ved ikke lige hvor svært/nemt det er .. har kommunen nogensinde folk i arbejdsprøvning på deres kontorer? (altså papirarbejde, forfaldende arbejde og lign)

.. og nu vil jeg gå ind og sove - jeg kan sove konstant pt. .. et temmeligt tydeligt tegn på at jeg er over grænsen.
Der er vist ikke meget andet at sige til dig end held og lykke og kæmp for at blive bedre til at sige fra...

Ved det er nemmere sagt end gjort men det er desværre nok det eneste der sådan virkelig vil batte noget her og nu ...

Jeg formoder at du husker at skrive jobdagbog ?

Når du har dit møde den 16 er det VIGTIGT at du får meldt ud hvordan du har det og at du ikke magter det evt kan du sættes lidt ned i tid , eller komme til et andet sted ..

men vigtigt vigtigt vigtigt at de ved hvordan du har det både på stedet og på kommunen ... så husk det nu ...

lige pt er det kun dig selv der kan lave noget om uanset hvor svært det er ..
  Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 15:12   #145
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
I må undskylde at jeg ikke fik givet feedback på jeres indlæg - de er læst, men jeg fik aldrig sat mig og skrevet tilbage - dårlig stil..

På torsdag kommer arbejdskonsulenten ned i børnehaven til en snak - har tænkt mig at sende min dagbog til hende (og dermed også sagsbehandleren) i aften, så de er opdateret, og så jeg måske slippe for at fortælle en masse, som de kan læse sig til deri - plus jeg lige nævner i mailen, at jeg ikke ønsker at diskutere min dagbog med de ansatte i børnehaven, at det holdes i mellem mig og arb.k.
.. har i nogle tanker omkring, hvad jeg kan tage hul på overfor arb.k. ud fra de ting i kender til min situation?

Jeg har overvejet at spørge ind til en anden arbejdsprøvning (andet sted, ikke en børnehave) fordi jeg hele tiden føler mig hevet i, og står med et ansvar, som jeg reelt ikke må have, og jeg har enormt svært ved at få før tid pga det.
Jeg har været der 4½ time idag, og jeg BURDE have gået, men jeg kunne ikke, fordi der var en pædagog der var syg, og så blev jeg trukket i
Jeg blev også spurgt om at ændre mine arbejdstider imorgen, pga sygdom, og det sætter mig i en enormt træls situation, møg ubehageligt, og jeg skal sikkert til at forklare hvorfor at jeg ikke kunne det, imorgen - jeg vælger kyllinge måden, og siger at jeg skal noget.. men det burde bare ikke være nødvendigt

Jeg har stadig en del sygedage, og jeg har formået at gå før tid et par gange, men hver gang føler jeg at der bliver set skævt til det - ødelæggende.. jeg burde være ligeglad, men jeg er det ikke, hvilket egentlig også er en del af min problematik/min nedsatte arbejdsevne, at jeg bruger en del krudt, på ting, som jeg ikke burde - tankespind.

Jeg har hørt fra psykiatrien, og er kaldt til samtale - har forsøgt at få ændret tiden, da den ligger i arbejdstiden, men så vil det først blive i januar .. så - har i andre erfaringer med, om sagsbehandlere godt vil give fri til sådanne ting? - Jeg fik fri til et møde vedr min søn i sidste uge og fik så også lige smøren "normalt skal det holdes udenfor arbejdstiden" (hvilket var umuligt) .. så jeg frygter da lidt at skulle spørge om jeg kan tage fri den dag - at tage på arb før/efter dur ikke helt, jeg vil helt sikkert være "Ristet" i hovedet efterfølgende

Men puha, de 4½ time i dag, har bestemt været for meget.. sidder her med hovedpine, intet overskud hverken fysisk eller psykisk, og "frygter" at skulle ned og hente min søn - for hvis han er ´på tværs´ så risikere filmen at knække for mig i aften, ØV!

Imorgen er det sådan en dag i børnehaven, at det også vil blive svært for mig at gå før tid, faktisk meget svært, så det er jo rigtig fantastisk
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 15:19   #146
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Iøvrigt, så synes jeg det er enormt skræmmende, at jeg kan mærke at jeg er mere syg nu, end jeg var før min arbejdsprøvning .. tingene blusser op under pres, skræmmende at det er på den måde
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 16:52   #147
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
WTD, jeg føler med dig ikke mindst i det sidste du skriver. Det der så skete for mig efter min arbejdsprøvning er at jeg bare er endnu mere skrøbelig og stress overfølsom og når jeg er de i de situationer hvor jeg bare ikke burde være det, bliver man så ked af det. Det kender du sikkert også alt for godt.

WTD, du er nødt til at gøre op med dig selv at du er i arbejdsprøvning for arbejdsprøvningens skyld og ikke for virksomhedens skyld. Jeg tror desværre at hvis du finder et andet sted, skal du starte helt forfra og der vil være andre ting du skal lære at sige nej til igen. Fx. tager du lige tlf. eller ordner du lige posten. Man bliver en "bare lige ting" og arbejder lige lidt ekstra som "overskuds arbejdskraft". For det er jo sådan de ser på éen, man kommer derind hvor man passer ind i hullerne.

Du MÅ simpelt hen sige nej om så hele stuen er syg, du har dine skånebehov og dem skal du passe, gør du ikke, det går det jo ikke. Tal med din konsulent og sbér om det at sige fra og værd hård og konsekvent, så du kan få afsluttet din arbejdsprøvning med afmærkning af at det var dig der fik sat dit eget præg på denne til slut.

Jeg har prøvet at skulle ud i noget nyt og man drømmer ikke om hvad ens psyke siger hertil, så er det forfra og man kommer sku helt til at "savne" de gamle problemer. Så med den erfaring du har til egnet dig nu på godt og ondt, så er du jo i stand til at vide hvordan din uge skal se ud og du KAN altså ikke dække over de syge en arbejdsprøvning lige meget hvad så hedder det NEJ.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 20:13   #148
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Whattodo Se meddelelser
.. har i nogle tanker omkring, hvad jeg kan tage hul på overfor arb.k. ud fra de ting i kender til min situation?
Det burde fremgå af din dagbog, at tingene ikke hænger sammen for dig, som det kører nu.

Jeg synes du skal forklare jobkonsulenten, at det er umuligt for dig, at holde fast i dine skånebehov (nedsat tid er et skånebehov) sådan som tingene fungerer på dit praktiksted.
Uddyb de ting der fremgår af din dagbog, f.eks. at din hverdag ikke hænger sammen, fordi du ikke får sagt fra og går hjem inden det går galt.

Gør dig nogen overvejelser om hvor du kunne tænke dig at komme i praktik i stedet, hvilken salgs virksomhed, så du har noget du kan foreslå jobkonsulenten.

Hvis nogen fra praktikstedet er tilstede ved mødet kan du evt. sige til jobkonsulenten, at du gerne vil tale med ham/hende alene.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 21:35   #149
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvis nogen fra praktikstedet er tilstede ved mødet kan du evt. sige til jobkonsulenten, at du gerne vil tale med ham/hende alene.
Det var måske så en lige så god eller bedre idé at jobkonsulenten var der sammen med WTD eller at JK talte med "praktikstedet" alene efter at have talt med WTD?

EE

Sidst redigeret af Enteneller; 14-12-2010 kl. 21:38.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2010, 01:25   #150
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
spørg, skriftlig vedr behandlingstid.

selvsagt du skal dette.

forlang skriftlig svar.

du får frataget ydelse, hvis du ikke passer din behandling, ergo..

vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension