K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-07-2008, 10:56   #11
lyslys
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2007
Lokation: Frederiksberg
Indlæg: 56
Styrke: 17
lyslys er rigtig godt på vej
omhu og samvittighedsfuldhed

Det er interessant, at du har fundet det sted, hvor der står, at der også kan kræves ordentligt lægearbejde uden at der er tale om behandling eller undersøgelse. Man kunne have sparet meget papir og tryksværte ved simpelthen at skrive: Når læger arbejder kræves der omhu og samvittighedsfuldhed, undtagen når man er lægekonsulent. Så kan man ansvarsfrit skrive hvad som helst.
JH
lyslys er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2008, 12:55   #12
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det her er også yderst interessant. Det kan anbefales at læse HELE artiklen.

Citat:
Uddrag af etiske regelsæt for lægegerning - nøglesætninger, som også er relevante i forhold til asylansøgere

WMA's Internationale regler for lægeetik [1]:

Pkt. 3: »En læge skal i enhver form for lægevirksomhed yde kvalificeret lægehjælp under fuldstændig uafhængighed i medfølelse og respekt for menneskets værdighed«.

WMA's Génève-deklaration:

Pkt. 4: »Min patients helbred skal altid stå først i mine overvejelser« og pkt. 8: »Jeg vil ikke tillade, at overvejelse om religion, nationalitet, race, politisk parti eller social klasse stiller sig mellem mig og min patient.«

WMA's Tokyo-deklaration:

Artikel 4, 1. punktum: »En læge skal have fuldstændig faglig uafhængighed i sin beslutning om pleje af en person, for hvem han eller hun er lægeligt ansvarlig.«

WMA's Hamborg-deklaration:

Artikel 4: »Verdenslægeforeningen (WMA) gentager og bekræfter herved den organiserede lægestands ansvar for at [stk. 1)]: tilskynde læger til at leve op til forpligtelserne til at tjene menneskeheden og modstå ethvert pres til at handle i modstrid med de etiske principper, der styrer deres engagement i denne opgave« [2].

FN's konvention om økonomiske, sociale og kulturelle rettigheder:

Artikel 12, pkt. 1: »De i denne konvention deltagende stater anerkender ethvert menneskes ret til at nyde den højst op-nåelige fysiske og psykiske sundhed
http://www.ugeskriftet.dk/portal/pag..._2007_18_52058


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Kommunal "fifling" frem i lyset! buster Politik og Samfund 2 16-10-2011 10:57
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Hjorten har set "lyset" Helle Smith Politik og Samfund 0 31-01-2008 08:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension