K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-03-2011, 18:36   #1
Mcavforfanden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2010
Indlæg: 103
Styrke: 15
Mcavforfanden er ny på vejen
Har brug for råd.

Hej. Har fået ny sagsbehandler, har aldrig mødt personen - Ringede til personen idag, for at høre hvad der skal ske med mig osv - Hun sagde det var fint jeg ringede, og at hun faktisk var ved at sende et brev til mig, ang et møde.

Skal ned og snakke med hende imorgen - ang. min fremtid ( tænker jeg ) Og hvordan det går i min arbejdsprøvning.

Har været i arbejdsprøvning i lidt over 4 måneder, og har små 2 måneder igen.
Får revaliderings ydelse nu, fordi jeg for 2 år siden blev revalideret - Manglede et praktik sted, der kom en ryg operation i vejen osv.

Og nu det så lavet om til en virksomhedspraktik/arbejdsprøvning ( har jeg fået afvide )

Har kæmpet mig om på 6-9 timer ugenligt.

Vil gerne gøre det godt imorgen til mødet - Er der noget jeg ikke skal sige? Er der noget der vil være godt at sige? Evt nogle paragraffer ?

Håber jeg bliver indstillet til flex eller pension.

Skal lige siges at alle behandlingsmuligheder er udtømte, har alvorlige fysiske skader, varige skånehensyn, varige nedsat erhversvevne, er 25.

Vil gerne ha nogle gode råd til hvordan jeg skal gribe det an imorgen.

Mvh.
Mcavforfanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2011, 21:52   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Det er jo svært når vi ikke ved hvad mødet skal handle om.

Skriver du dagbog?
Hvis du ikke allerede har afleveret dagbog til sb kan du jo tage en kopi med i morgen.

Husk nu, at optage mødet, så du efterfølgende kan sende sb en mail for at få bekræftet hvad hun har sagt, hvis der bliver behov for det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 14:24   #3
Mcavforfanden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2010
Indlæg: 103
Styrke: 15
Mcavforfanden er ny på vejen
Har været til møde.

Er lidt overrasket over hvor forstående min nye sagsbehandler er.

Hun mener det urealistisk jeg kan klare et flex i fremtiden, og at inde i hendes hoved tror hun det hedder pension

Hun ville lige få de læger der er tilknyttet jobcenteret til at læse alle mine jornualer igennem fra diverse special læger.

Hvordan skal jeg forstå det her, er jeg godt på vej til at få pension?

Skal lige siges jeg kun er 25, derfor synes jeg det er helt vildt at hun nævner pension.

Hvad tror i der kommer til at ske?
Mcavforfanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 15:28   #4
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Du skriver at du har KÆMPET dig op på 6-9 timer om ugen. Måske har du oven i det nogle særlige hensyn der skal tages.
Jeg tror ikke du finder en arbejdsplads der vil ansætte dig i fleksjob på de vilkår... De kan højst få 2/3 løntilskud.

Hvis jeg var dig ville jeg gå efter førtidspensionen.

Du har mulighed for at tjene lidt ved siden af pensionen, så du ville godt kunne have et skånejob på nogle få timer om ugen.

Jeg står selv der på kanten mellem flex og pension og skal i arbejdsprøvning nu. Det har taget mig meget lang tid at acceptere tanken om at det måske er førtidspension det bliver.

Det du virkelig skal holde dig for øje er, at der er stor forskel på hvad du ville ønske du kunne og hvad du reelt KAN.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 15:49   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mcavforfanden Se meddelelser

Hvad tror i der kommer til at ske?
Det kommer vist helt an på hvad der står i dine lægepapirer. Og det er jo også derfor, at din sb vil have sagkyndige til at se på dem.

Hvis der i dine lægepapirer står, at din lidelse er stationær og, at alle behandlingsmuligheder er udtømte, så er der en stor chance for, at sb vil sætte gang i en fp-sag.

Hvis der er tvivl, og dine lægepapirer måske er af ældre dato, vil jeg tro, at de vil indhente nogle nye lægepapirer.

Hvis du har kopi af dine lægepapirer kan du selv prøve, at se hvad der står i dem.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 18:34   #6
Mcavforfanden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2010
Indlæg: 103
Styrke: 15
Mcavforfanden er ny på vejen
Har mange special læge erklæringer, men den nyeste - den sb forholdte sig til på mødet er fra december 2010.

Der står at jeg har varige hensyn, varig nedsat erhvervsevne osv osv.

Men hvem er det der i den sidste ende bestemmer hvad der skal ske med mig? Er det min sagsbehandler eller er det de læger der er tilknyttet jobcenteret?


Vil det sige jeg er godt på vej mod en pension?

Snakkede med en bekendt, spurgte om der er forskel på hvad man får udbetalt på pension, altså om man er gift osv.

Han fortalte mig at der ingen forskel er? Er der hold i det ??
Mcavforfanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 18:45   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mcavforfanden Se meddelelser
Har mange special læge erklæringer, men den nyeste - den sb forholdte sig til på mødet er fra december 2010.

Der står at jeg har varige hensyn, varig nedsat erhvervsevne osv osv.

Men hvem er det der i den sidste ende bestemmer hvad der skal ske med mig? Er det min sagsbehandler eller er det de læger der er tilknyttet jobcenteret?
Det er altid sagsbehandleren,
der træffer afgørelsen. De har fået kompetencen.

Lægerne kan mere udtale sig om din funktionsnedsættelse. Og her er det så sagsbehandleren, der skal vurdere ud fra din funktionsnedsættelse, ressourceprofil osv. Og så lave en afgørelse, hvad der videre skal ske med dig.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 19:37   #8
Mcavforfanden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2010
Indlæg: 103
Styrke: 15
Mcavforfanden er ny på vejen
Okay Kan det virkelig passe man ikke bliver modregnet i sin pension alt efter hvad ens samlevende tjener?
Mcavforfanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 19:55   #9
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mcavforfanden Se meddelelser
Okay Kan det virkelig passe man ikke bliver modregnet i sin pension alt efter hvad ens samlevende tjener?
Nej, det passer ikke

https://www.borger.dk/Emner/pension-...-ordning.aspx?

Citat:
Din førtidspensions størrelse - grundsatser
Førtidspension er 199.128 kr. om året (2011), hvis du er enlig. Er du gift eller har en samlever, er grundsatsen 169.260 kr. om året (2011).
og
Citat:
Nedsættelse af din førtidspension
Din førtidspension bliver beregnet i forhold til din økonomiske situation. Det har derfor betydning for din førtidspension, hvor meget du og din eventuelle ægtefælle eller samlever tjener ved siden af din pension.

Det betyder også noget, om du eller din ægtefælle/samlever har andre indtægter, fx andre pensionsindtægter eller renteindtægter.

De supplerende indtægter, som kan få betydning for størrelsen af din førtidspension, er:

indtægt ved personligt arbejde - løn, honorar mv.
udbetalinger fra arbejdsmarkedspensioner og individuelle pensioner, fx ratepension
underholdsbidrag og andre løbende ydelser, fx erstatninger
anden indkomst ud over førtidspensionen, du skal betale skat af
aktieindkomst
positiv kapitalindkomst
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 22:26   #10
Mcavforfanden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2010
Indlæg: 103
Styrke: 15
Mcavforfanden er ny på vejen
Hvor længe går der ca før de læger der er tilknyttet jobcenteret er færdige med at se på en sag? Dage? Uger? Måneder?

Jeg får en større tabt erhvervserfaring erstatning på et tidspunkt, hvis det nu viser sig jeg får pension, bliver jeg så modregnet i pension pga den erstatning?
Mcavforfanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har brug for... dpb Dit og Dat 8 18-01-2013 07:54
brug for et råd hjælp c.l.e.o. Spørgsmål ang fleksjob 19 18-10-2009 10:14
Har brug for trold70 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 17-08-2009 09:59
Har brug for et råd V_Brask Dit og Dat 6 27-05-2009 13:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension