K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-04-2016, 16:16   #11
Zarge
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2014
Indlæg: 25
Styrke: 11
Zarge er ny på vejen
dFyn

Øhm….Den var ikke ret stor, da jeg for det første er/var nød til at rejse mig op hvert kvarter, ellers går det helt galt med mine knæ. Noget som også blev aftalt med fysioterapeut, som var tilknyttet stedet, og hvor jeg lavede skema over de gang jeg rejste mig og hvor længe jeg gik rundt osv.

Derudover så var de også nød til at ændre det, som de havde formodet jeg kunne klare, da jeg ikke kunne klare det alligevel. Jeg fik hurtigt problemer med mine knæ, samt manglende koncentration og hovedpine, så var nød til at stoppe.

Jeg har søgt aktindsigt ved Tønder kommune, men jeg syntes jeg mangler noget information fra den periode jeg gik på kompetencecentret, bl.a. udtagelser fra værkstedsledrene, jeg ved at de lavede disse udtagelser, men jeg har ikke fået dem, skal jeg rykke efter disse udtagelser, eller skal jeg forvente at det er nogle jeg ikke må få?

Jeg må indrømme, at skulle lave alt dette med klage, og skrive her til K10, det udmatter mig totalt, og jeg får hurtigt kraftig hovedpine, og har ret svært ved at klare det, har mest lyst til at opgive.

Men jeg er glad for den hjælp jeg får, er bare ikke så meget ved computeren, da jeg ikke kan klare det.
Zarge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2016, 16:17   #12
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Zarge:
Synes du skal følge webmasters råd om at se om der evt er noget borgerrådgivning hvor de kan hjælpe dig, så du ikke sidder med det hele selv
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2016, 20:36   #13
Zarge
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2014
Indlæg: 25
Styrke: 11
Zarge er ny på vejen
MistyMiss

Ok, så vil jeg klage over sagsbehandlingen.
Nej, klagen ryger ikke videre til ankestyrelsen. I brevet fra d. 13.04.16 skriver hun at:

Der er tale om en forvaltningsmæssig vurdering, som ikke kan påklages til ankestyrelsen.

Det ville ellers have været rigtig dejligt
Zarge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2016, 20:56   #14
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej den ryger helt klart ikke videre til ankestyrelsen da det som sagt er en forvaltningsmæssig vurdering...

En vurdering de helt lovligt kan tage uden at man kan klage til ankestyrelsen over den..

Jeg synes også du bør klage over sagsbehandlingen op i systemet på kommunen...specielt hvis du selv mener at du opfylder alle de krav der er for et ressourceforløb...

Forsøg at gøre din klage så kort som overhovedet muligt...og selvfølgelig sådan at de kan forstå den...

For lange klager ja de bliver sjældent læst 100 %...

Ang borgerrådgiver...så tror jeg desværre ikke at Tønder har en sådan...ihvertfald ikke ifølge dette kort https://www.google.com/maps/d/u/0/vi...luRgs&hl=en_US
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2016, 21:13   #15
dFyn
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2016
Lokation: Nedergade, Odense
Indlæg: 85
Styrke: 9
dFyn er ny på vejen
Effektivitet

Zarge:

Jeg synes et mål for effektivitet er vigtigt at vide.

I 2009 blev min effektivitet hos Reva Esbjerg målt til 25-50%.

Fra 2009 og frem til 2011 diagnosticeres jeg med 3 søvnforstyrrelser, og i 2013 finder speciallæge i Odense en så lav funktionsevne, at arbejdsevnen reelt ikke eksisterer.

Senere i 2013 er jeg i arbejdsprøvning i Reva Huset i Odense. Her når man frem til en effektivitet på ca 50%.

Og den sidste arbejdsprøvning nogle få måneder senere også 50%.

Da jeg kan klare 70 min. om ugen til 50%, så har jeg en effektiv arbejdsevne på 35 min. om ugen.

Og nu det vigtige:

Effektiviteten fortæller noget om, om du skal tilkendes fleksjob, minifleksjob eller førtidspension.

Min ringe arbejdsevne har betydet, at jeg i Byretten blev tilkendt førtidspension på det foreliggende grundlag - uden ressourceforløb!!

Derfor kunne jeg godt forestille mig, at du med din situation kunne søge førtidspension, som jeg synes at kunne huske, at andre i denne tråd også er kommet med forslag om.
dFyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2016, 21:47   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zarge Se meddelelser
Jeg har søgt aktindsigt ved Tønder kommune, men jeg syntes jeg mangler noget information fra den periode jeg gik på kompetencecentret, bl.a. udtagelser fra værkstedsledrene, jeg ved at de lavede disse udtagelser, men jeg har ikke fået dem, skal jeg rykke efter disse udtagelser, eller skal jeg forvente at det er nogle jeg ikke må få?
Ja, du skal bede om, at få disse udtalelser tilsendt, som en del af din aktindsigt.

Første gang jeg bad om aktindsigt klagede jeg 2 gange (mener jeg det var) før jeg havde modtaget alt.

Skriv noget i stil med:

"Jeg har modtaget aktindsigt, men I har ikke medsendt akter vedr. min periode på kompetencecenteret (skriv evt. datoer for perioden).
Disse ønsker jeg tilsendt.
"
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2016, 22:58   #17
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Når man søger aktindsigt bør man bede ok at få Journaliseringslisten med...således at man kan se hvad der bør ligge i sagen og så man kan sammenholde det man har modtaget op imod Journaliseringslisten..

Læs mere om Journaliseringslister her http://www.k10.dk/showthread.php?t=30401
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2016, 17:52   #18
Zarge
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2014
Indlæg: 25
Styrke: 11
Zarge er ny på vejen
Webmaster

Hej, ja jeg vil klage over sagsbehandlingen, og ikke ”kun” fordi jeg mener jeg er berettiget til et ressourceforløb, men også fordi der er ting der står skrevet i brevene fra SB og Faglig leder, som ikke er korrekte, og som jeg gerne vil gøre opmærksom på, og det vil være den eneste måde jeg kan gøre det på.

Jeg gør mig ikke de store forhåbninger om at få tilkendt et ressourceforløb, men jeg vil prøve alt jeg kan, ikke kun for min skyld, men også for andre som kæmper med de samme problemer med deres kommune.

Jeg bor ikke i Tønder mere, det er min tidligere kommune, jeg bor i en ny kommune nu, og jeg vil prøve at finde ud af om de har borgerrådgiver her.

Tak for hjælpen.

dFyn

Hej, det har jeg ikke lige tænkt over, men du har da ret i at det er vigtigt. På kompetencecentret i Tønder blev der lavet noget der hedder Progressionsoversigt, jeg ved at den ene af værkstedsledrene satte min arbejdstempo til mellem 25 og 50% af normen på det ordinære arbejdsmarked, men dette har jeg ikke papirer på, det er det jeg skal rykke for i Tønder, og håbe på jeg får.

Jeg vil søge førtidspension, hvad jeg får ud af det ved jeg ikke, men der kan jo ikke ske noget ved at prøve.

Tak for hjælpen.

Vovse

Hej, Tak for hjælpen. Godt at vide at man kan få eftersendt det der mangler.
Zarge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2016, 10:15   #19
Zarge
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2014
Indlæg: 25
Styrke: 11
Zarge er ny på vejen
Hej

Lige en opfølgning på min ”sag”, jeg har jo klaget over sagsbehandlingen, det fik jeg intet ud af, fik svar der hed:

Jobcentret finder ikke, at der er grundlag for at ænder vurderingen osv. ikke noget jeg kan bruge til noget som helst.

Jeg har også søgt førtidspension på det foranliggende grundlag, har ikke hørt noget endnu omkring dette.

Er nu blevet indkaldt til møde i jobcenteret af min sagsbehandler. Jeg har så skrevet og spurgt hende, hvad det er jeg mangler af afklaring, (jeg har været i afklarings forløb gennem de sidste 9 år)hun skriver dette:

”Dine fysiske problemer skal ”behandles” i det omfang det er muligt. Det er bl.a. derfor du er anbefalet at drøfte fysioterapi og diætist med din læge, da det er derfra du skal henvises.”

Dvs. de vil ikke give mig ressourceforløb, til gengæld skal jeg selv betale for at gå til behandling hos fysioterapeut, noget jeg har prøvet tilbage i 2007, og som ikke hjælp dengang. Nu hvor mine knæ er blevet betragtelige dårligere, gør jeg mig nu heller ikke de store håb om at det skulle kunne hjælpe denne gang. Siden 2010 har jeg lidt af kronisk træthedsyndrom, som gør at jeg får det virkelig dårligt ved fysisk belastning, bare det at skulle ælte en portion dej til boller, kan jeg ikke klare uden at få det dårligt, så om jeg kan klare træning hos fysioterapeut, det må tiden vise, min læge har også skrevet i LÆ145, at hvis jeg skal træne skal det være MEGET skånsom.

Hvad kan jobcenteret egentlig forlange i forhold til behandling, når man har to kronisk sygdomme som ikke kan behandles?

Jeg har svær slidgigt i begge mine knæ har haft det i nu 13 år, mine knæ bliver jo kun dårligere som tiden går. Og træning har jeg prøvet, det hjælper ikke på mig, jeg fik nogle øvelser tilbage i 2007 hvor jeg gik hos to fysioterapeuter hver dag, i 3 måneder, og i dag kan jeg kun klare to af disse meget lette øvelser, resten kan jeg ikke klare.

Så vil hun gerne have at jeg taler med min læge omkring hjælp til vægttab, det vil jeg selvfølgelig gøre, men er det sådan at man skal have en normal vægt for at få tilkendt fleksjob? Jeg kender da flere der har fået fleksjob, selv om de er overvægtig, men hvordan er reglerne omkring dette?

Så lider jeg jo af kronisk træthedsyndrom (siden 2010), denne sygdom kan jo ikke behandles.

Jeg har en eller anden ide om at jobcentret tror at mine kroniske sygdomme, forsvinder hvis jeg taber mig, men det gør de jo ikke, min knæ vil blive ved med at blive dårligere som månederne og årene går, og min kroniske træthedsyndrom forsvinder jo heller ikke. Og løsningen på mine knæ er ikke operation, min mor har fået to nye knæ, begge blev lavet samtidig, og det har ikke hjulpet hende ret meget, og hun kender efterhånden en hel del, som kun har fået lavet det ene knæ, fordi det de har fået lavet ikke fungere ordentlig, så giver det ingen mening at få lavet det andet. Jeg skal helt sikkert opereres på et tidspunkt, for mine knæ vil blive ved med at blive dårligere og dårligere, så der er ingen vej udenom, men det bliver først om mange år forhåbentlig.

Så der jo ikke nogen løsning på mine fysiske problemer, men det er vel noget som jobcentret skal prøve af? De skal vel have sat nogle flueben? Men det er jo dyrt for mig, at få sat det flueben igen, at træning ikke hjælper på mine knæ, er der nogle regler omkring dette? altså hvis det er, at det er jobcentret der forlanger, at jeg skal afprøve endnu engang, om træning kunne hjælpe, at der så er mulighed for at jeg kan få noget økonomisk hjælp?

Og hvad skal jeg egentlig forvente/forlange at der står i jobplanen, som min sagsbehandler vel skal lave? Skal der ikke stå noget omkring at de forlanger, som en del af afklaringen, at jeg får afprøvet om træning hos fysioterapeut, vil kunne hjælpe på mine knæ?

Skal der ikke også stå noget i jobplanen, omkring hvad de vil have at jeg bliver afklaret til? Det må jo være afklaring i forhold til fleksjob, for ressourceforløb, kan jeg jo godt glemme alt om, for kommunen giver ikke kroniske syge kontanthjælpsmodtagere ressourceforløb.

Jeg tror jeg ender med at blive en rigtig sur gammel kælling , min mand siger man kan ikke blive noget man er Flink mand…..
Zarge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2016, 11:54   #20
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Uden overhovedet at kende din sag, er der flere, der mener, det hjælper på gigt i fx knæ, hvos/når belastningen på knæene bliver mindre.

Det er jo desværre ikke bare lige noget, man gør med et snuptag.

Det er ikke udelukkende kroniske sygdomme - sygdomme med varighed over 6 måneder-, der giver adgang til ressourceforløb.

Al held og lykke.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension