K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-09-2012, 15:07   #1
Soleil
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2012
Lokation: Helsinge
Indlæg: 14
Styrke: 12
Soleil er ny på vejen
Thumbs down Forlængelse af SDP, 2. afslag.

Hej alle sammen.
Min sag i grove træk:
24. september 2011 blev jeg syg med underlivs smerter, og lige siden da har jeg haft ve-ligende kramper i underlivet. I oktober 2011 opdagede man en væskeansamling i livmoderhalskanalen, som man mente var årsag til mine smerter. Via min egen gyn. har jeg været på Hillerød sygehus, Sygehus Hamlet, to privatklinikker, og til sidst Rigshospitalet, hvor man har forsøgt at fjerne denne, men uden held. Den 20 august 2012 kom jeg til RH, hvor man konstaterede, at væskeansamlingen ikke var årsagen til mine smerter, men derimod livmoderhalsen som er syg. Der er flere eksperimentelle behandlinger ex: fjerne nerver i underlivet, botox hver 2 mdr,fjernelse af underlivet, udvidelse/sprægning af livermoderhalsen, som er det samme som en graviditet. Min kæreste og jeg har i samråd med RH og gyn. besluttet at forsøge, at blive gravide, måske med hjælp fra RH. (har ingen børn i forvejen)
Mine sygedagpenge udløber den 30/10-2012, og kommunen siger nu, at jeg ikke kan få dem forlænget, på trods af dokumentation fra gyn. og RH, at mine smerter muligvis forsvinder ved graviditet, ellers ved fjernelse af underlivet, som jeg er fuldt ud indstillet på at få fjernet efter graviditet. Kommunen har yderligere fået dokumentation med en prognose og behandlingsplan der lyder på 1½ år, for tilbagevenden til arbejdsmarkedet. Denne dokumentation blev jeg bedt om at skaffe af min SB til lægekonsulenten, så jeg faktisk opfylder §27 styk 3.
Men har igen i dag fået afslag, da de mener min prognose er for uklar.

Nogle gode råd, er i dyb fortvivelse for jeg kan ikke klare mig på kontanthjælp??

Soleil.
Soleil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2012, 16:05   #2
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Du skal bare anke den, og sørge for at have alle dine læge papirer i orden.

Det er meget normalt at kommunerne holder fast i hvad de mener, derfor er det godt at blive set på med nye øjne.

Har det betydning for din arbejdsevne? Så få lægen til at beskrive nærmere omkring det også, så det indgår i seneste udtalelse/erklæring.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2012, 16:44   #3
Soleil
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2012
Lokation: Helsinge
Indlæg: 14
Styrke: 12
Soleil er ny på vejen
Har det betydning for din arbejdsevne? Så få lægen til at beskrive nærmere omkring det også, så det indgår i seneste udtalelse/erklæring.[/QUOTE]

Jeg er erklæret fuldt uarbejdsdygtig, da jeg mine kramper er uforudsigelige og kommer ikke i et fast mønster eller længde. Alt sammen har kommunen papirer på.
Jeg venter på det endelige brev fra kommunen kommer, så prøver jeg at anke.
Tak for råd og svar
Soleil er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vedr. forlængelse eller afslag. ZikZak Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 26-06-2013 20:41
Afslag af forlængelse af sygedagpenge Culotten Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 72 17-10-2012 20:14
Afslag på forlængelse af sdp ,kan ikke rigtig finde rundt. arh Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 0 28-09-2012 09:05
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Ressourceprofil og afslag på forlængelse Håber Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 24-03-2011 00:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension