K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-03-2012, 02:40   #1
SolenOgMånen
Følelses lammet i øjeblik
 
SolenOgMånens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2011
Lokation: Struer
Alder: 61
Indlæg: 31
Styrke: 14
SolenOgMånen er ny på vejen
En pose blandet !

Jeg ved ikke helt hvad emnet er, så det skriver jeg til sidst.

Det bliver en pakke blandede bolsjer.

Jeg kan ikke helt finde ud af om jeg er "doven" eller "ikke" gider ændre mit liv.

Min personlighed forstyrrelse har gjort mig mere ensom end før jeg vidste hvorfor jeg er vandskelig person at omgås.

Jeg er blevet efterladt alene og har ingen mulighed i øjeblikket for at skaffe mig selv psykologisk hjælp.

Det gør mig ked af det af jeg har en uddannelse, men er ikke i stand til at arbejde eller bruge den p.g.a. min personligheds forstyrrelse - Sikken en spild af tid og penge !

Jeg kan genkalde mig situationer fra før i tiden hvor jeg kan se, at jeg har reageret forkert.

Jeg har ingen omgangs kreds og jeg ved hvorfor jeg ingen kontakt har til mennesker fra mit tidligere liv.

Jeg har dog lidt sporadisk kontakt over Facebook til mennesker jeg har kendt tidligere, men aldrig på det private plan.

Jeg har nogle mennesker fra tidligere jeg savner at have i mit liv og ville ønske de bare syntes lidt om mig.

Det er så svært at acceptere at jeg ikke fungere normalt især på det følelsesmæssige plan.

Det er så forbandet lang tid siden at jeg har været glad.

Jeg får det kvalmende når jeg tænker på, at jeg ikke egner mig til at være i nærheden af andre mennesker.

Jeg kan ikke gå uden for en dør uden at jeg skal se mennesker der fungerer, smiler og agerer normalt - Mest fordi jeg ville ønske jeg havde de samme evner.

Jeg fik diagnosen i 2008 og jeg troede i min naivitet at så var det lettere at få hjælp hos kommune.

Nu er det bare sådan at jeg er gift og er blevet placeret i gruppen "Gensidigt Forsørgelsespligt - Juhuu nu skal vi ingenting betale eller lave hjælpe foranstaltninger"
SolenOgMånen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2012, 11:52   #2
ASR
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: Viborg
Alder: 44
Indlæg: 81
Styrke: 13
ASR er ny på vejen
Prøv at kontakte dit lokale daghus under psykriatien, nok samlet set der du hører til. Der er både mulighed for terapi, dog oftest i grupper og der er andre der er ligeså gale så potentielt et netværk. Eventuelt snakke med enten din læge eller sagsbehandler inden

Selvom du bliver forsørget af den ægtefælle har du samme ret til behandling som før.


Jeg er kommet over mit ego og skal besøge det jeg hører under snart. Her er det ADD og PTSD der er min galskab, det giver noget social angst.
ASR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2012, 12:44   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
jeg har 9 diagnoser og for at være helt ærlig så kan du ikke bruge dem til en meter
både psykisk og fysiske
Det eneste du kan bruge dem til er, du kan få noget medicin som kan dæmpe det.


du skal kigge på dit eget liv og der kunne en psykolog måske være en god idé

kommunen skal kun vurdere din arbejdseevne, så der er absolut ikke nogen hjælp at få
i forhold til din sygdom.
har efter en del år med sygdom, besluttet jeg ikke er syg. Men har en tilstand der gør jeg ikke kan fungere normalt. Hverken privat eller arbejde

når det så er sagt så kan kommunen hjælpe dig i gang med at undersøge om du skal have revalidering flex eller pension.
det kan tage år, hvis dine behandlingsmuligheder ikke er udtømte
så det er bare med at gå igen med noget behandling og det skal nok ske igennem
psykiatrien.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2012, 17:57   #4
SolenOgMånen
Følelses lammet i øjeblik
 
SolenOgMånens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2011
Lokation: Struer
Alder: 61
Indlæg: 31
Styrke: 14
SolenOgMånen er ny på vejen
Min sag er blevet indgivet til Førtidspension det har bare taget flere måneder for Jobcentret at bede lægekonsulenten at skrive en ny kommentar til den arbejds prøvning jeg har været igennem !

Lægekonsulenten skrev positivt for FP første gang og det samme anden gang også.

Jeg personligt tror at kommunen sylter min sag fordi jeg er gift (Gensidigt Forsørgelsespligt) og jo længere det tager er det jo en fordel for kommunen.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

ASR:

Ved visiteringen til Distriktspsykiatrien blev det gjort meget klart for mig og kommunen at jeg ikke hører under deres regi !! Deres findes ingen gruppe med personligheds forstyrrelse her jeg kan deltage i. Jeg har gentagne gange sagt til sagsbehandleren at de lader mig alene med en diagnose jeg selv skal kapere og ingen hjælp får.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Bare fordi vi er ramt af den Gensidige Forsørgelsespligt er det jo ikke ensbetydende med at jeg er ligestillet i det ægteskab jeg er i. Vi ser forskelligt på tingene.

Jeg har aldrig fået psyko farmaka og har heller ingen ønske om at få det. Rapporten beskrev bare at der findes medicin til min situation men ikke at jeg skulle have det selv om Jobcentret arbejdede ihærdigt for få mig til at kontakte lægen.

Hverken lægen eller psykiatrien har anbefalet at jeg skal have medicin for at fungere !!

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sidst redigeret af SolenOgMånen; 15-03-2012 kl. 18:10.
SolenOgMånen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2012, 18:29   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
må indrømme jeg ikke forstå dit forløb
hvis din sag er indgivet til FP via en §18 og din sagsbehandler er enig i FP
så har lægekonsuleten også gjort sit arbejde og skrevet hvad han eller hun mener

men du siger at du venter på lægekonsuleten, men at din sag er givet videre til godkendelse om penison
det hænger alså ikke sammen

din sagsbehandler sender alså ikke en sag videre til et penisonnævn før lægekonsulenten er færdig.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2012, 19:31   #6
SolenOgMånen
Følelses lammet i øjeblik
 
SolenOgMånens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2011
Lokation: Struer
Alder: 61
Indlæg: 31
Styrke: 14
SolenOgMånen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
må indrømme jeg ikke forstå dit forløb
hvis din sag er indgivet til FP via en §18 og din sagsbehandler er enig i FP
så har lægekonsuleten også gjort sit arbejde og skrevet hvad han eller hun mener

men du siger at du venter på lægekonsuleten, men at din sag er givet videre til godkendelse om penison
det hænger alså ikke sammen

din sagsbehandler sender alså ikke en sag videre til et penisonnævn før lægekonsulenten er færdig.
Sagen er indstillet til FP fra sagsbehandleren og chefen for Jobcentret - Jobcentret har så syltet sagen set med mine øjne fordi de skulle vente på den anden udtalelse fra lægekonsulenten IGEN !

Jeg har mellem første udtalelse fra lægekonsulenten og anden udtalelse fra lægekonsulenten været i arbejdsprøvning.

Det har så taget fra nov. 2011 og indtil febr. 2012 at få dét gjort.

Jeg har så været til møde på Jobcentret i febr. 2012 fordi de skulle høre om jeg havde kommentarer til ressourceprofilen (det havde jeg ikke) og fik at vide at jeg ville blive kontaktet i marts 2012 for at høre om min FP er gået igennem.

Det venter jeg så på nu *s*
SolenOgMånen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2012, 20:07   #7
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Findes der ikke et gruppe-forløb som ambulant patient på psykiatrisk afdeling? Det gør der i min region, men der er jo osse forskel på regionerne.
Eller har du overvejet behandling ved en psykiater? Der findes jo heldigvis andre muligheder en distrikts/lokalpsykiatrien.
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2012, 20:32   #8
MIN
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2012
Lokation: Midtjylland
Alder: 50
Indlæg: 13
Styrke: 13
MIN er ny på vejen
Pkt. 1 - Du er ikke alene

Jeg har Borderline og er også gift, og ja det tager laaaaang tid, men man må selv presse på... Også selv om det er svært at finde energien, personligt er min en fantastisk støtte, som også tit tager over i forhold til kommunen, og det må han godt!

Jeg venter selv på at komme til på Centret for Personlighedsforstyrrelser i Risskov, og måske er det også her du hører til. Prøv at tale med din læge om det, især når regionspsykiatrien har afvist dig.

Med hensyn til medicin og behandling, så er det det evige problem med psykiske lidelser og FP... ALT skal være afprøvet..

Håber at du kommer helskindet igennem.
MIN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2012, 22:17   #9
SolenOgMånen
Følelses lammet i øjeblik
 
SolenOgMånens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2011
Lokation: Struer
Alder: 61
Indlæg: 31
Styrke: 14
SolenOgMånen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af malofa Se meddelelser
Findes der ikke et gruppe-forløb som ambulant patient på psykiatrisk afdeling? Det gør der i min region, men der er jo osse forskel på regionerne.
Eller har du overvejet behandling ved en psykiater? Der findes jo heldigvis andre muligheder en distrikts/lokalpsykiatrien.
Som du kan læse er jeg gift og der under den gensidige forsørgerpligt der gælder for gifte !

Jeg er uden personlig indtægt af nogen art.

Jeg kan heller ikke være i det psykiatriske regi da jeg er blevet afklaret og har fået at vide at jeg ikke hører til hos dem !

Sidst redigeret af SolenOgMånen; 15-03-2012 kl. 22:21.
SolenOgMånen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2012, 22:20   #10
SolenOgMånen
Følelses lammet i øjeblik
 
SolenOgMånens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2011
Lokation: Struer
Alder: 61
Indlæg: 31
Styrke: 14
SolenOgMånen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MIN Se meddelelser
Pkt. 1 - Du er ikke alene

Jeg har Borderline og er også gift, og ja det tager laaaaang tid, men man må selv presse på... Også selv om det er svært at finde energien, personligt er min en fantastisk støtte, som også tit tager over i forhold til kommunen, og det må han godt!

Jeg venter selv på at komme til på Centret for Personlighedsforstyrrelser i Risskov, og måske er det også her du hører til. Prøv at tale med din læge om det, især når regionspsykiatrien har afvist dig.

Med hensyn til medicin og behandling, så er det det evige problem med psykiske lidelser og FP... ALT skal være afprøvet..

Håber at du kommer helskindet igennem.
Jeg er åbenbart mere paranoid end borderline, men er ikke helt klar over det.

Jeg bor i Struer og ville få meget svært ved at tage til Risskov.

Misunder den gode støtte du har fra din næste *s*

Sidst redigeret af SolenOgMånen; 15-03-2012 kl. 22:25.
SolenOgMånen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension