K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-05-2015, 16:31   #1
Desmond007
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Indlæg: 274
Styrke: 13
Desmond007 er ny på vejen
Afslag på revalidering - Holder den i retten?

Jeg har fået afslag på overhovedet at søge om revalidering.
Begrundelsen lyder:

"Du har den 23.03.2015 bedt om at der bliver taget stilling til, om du er berettiget til revalidering jf. paragraf 46 i lov om aktiv socialpolitik. I det at der nu træffes afgørelse i om, at din helbredsmæssige tilstand er stationær, og at du ikke længere kan betragtes som værende fuld uarbejdsdygtig, kan du betragte denne afgørelse som en implicit afgørelse i forhold til revalidering".

Følger min kommune lovgivningen?

Kommunen har vurderet at min arbejdsevne ikke er nedsat, og at jeg derfor ikke kan søge revalidering. Det er så langt fra virkeligheden som det kan komme mht. arbejdsevne og jeg klager over deres afgørelse, med håb om at min ansøgning om revalidering går igennem.

Sidst redigeret af Desmond007; 04-05-2015 kl. 16:34.
Desmond007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2015, 16:47   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Fulgte der en klagevejledning med ?

Det afslag ser "mærkeligt" ud....og du bør helt klart klage over det...

Fulgte der ikke en klagevejledning med....så bed om at få den...

Husk at du skal have klaget inden for 28 dage....hvis du gør det senere ja så vil den ikke gælde...

Hvis kommunen fastholder deres afgørelse....ja så vil du blive kontaktet af ankestyrelsen...der kan du bede om aktindsigt så du kan se hvad kommunen har sendt til dem...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2015, 17:11   #3
Desmond007
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Indlæg: 274
Styrke: 13
Desmond007 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Fulgte der en klagevejledning med ?

Det afslag ser "mærkeligt" ud....og du bør helt klart klage over det...

Fulgte der ikke en klagevejledning med....så bed om at få den...

Husk at du skal have klaget inden for 28 dage....hvis du gør det senere ja så vil den ikke gælde...

Hvis kommunen fastholder deres afgørelse....ja så vil du blive kontaktet af ankestyrelsen...der kan du bede om aktindsigt så du kan se hvad kommunen har sendt til dem...
Der står noget omkring partshøring, og at jeg har 8 dage til at komme med kommentarer til sagen. Heldigvis har jeg fået alle papirer i min sag for en uge siden.

Hvordan klager man over vurdering af arbejdsevne?
Desmond007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2015, 17:36   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man kan klage over afgørelser fra kommunen...det gør man ved at sende klagen til kommunen som så har 4 uger til at genvurdere sagen og hvis de fastholder deres afgørelse ja så skal de sende sagen videre til ankestyrelsen...

Hvis man ønsker at klage over sagsbehandlingen....hvilket vurderingen af din arbejdsevne kommer ind under....ja så skal du klage til borgmesteren og kommunalbestyrelsen...

Man kan evt starte med at klage til lederen af afd....og hvis det ikke giver noget kan man gå videre til borgmesteren og kommunalbestyrelsen...

Nu kender jeg ikke din sag men det ser ud til at de skal til at træffe en afgørelse i din sag....siden du skal parthøres...

Du kan vente med at klage til de kommer med den afgørelse de er på vej med....eller du kan klage til borgmesteren over selve sagsbehandlingen...

Uden at kende mere til din sag ja så er det svært at give gode råd...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2015, 08:15   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
"at din helbredsmæssige tilstand er stationær, og at du ikke længere kan betragtes som værende fuld uarbejdsdygtig, kan du betragte denne afgørelse som en implicit afgørelse i forhold til revalidering". citat.

Dette betyder at du har nogen arbejdsevne, men IKKE den hele.

Denne afgørelse er noget speget, idet de formodentlig ikke har beskrevet hvor meget din restarbejdsevne er. Kun at den er nedsat.
For at få revalidering skal du kunne omskoles til fuldtid 37timer pr uge. Men det i et andet fag, er det vurderet? ellers skal du selvsagt klage over dette også!

Ligesom at din restarbejdsevne jo skal beskrives og afprøves!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2015, 08:43   #6
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Man skal ikke nødvendigvis kunne "omskoles til fuldtid 37 timer pr uge"... Revalidering til fleksjob feks er ikke udelukket.
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2015, 08:58   #7
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gana Se meddelelser
Man skal ikke nødvendigvis kunne "omskoles til fuldtid 37 timer pr uge"... Revalidering til fleksjob feks er ikke udelukket.
De revaliderer ikke TIL fleksjob. Men når man er blevet bevilliget fleksjob, kan der efterfølgende ske en revalidering. Men det vil jobcenteret slet ikke se på før fleksjob er bevilliget.

På det stadie du er på Desmond, hvor spørgsmålet er om du kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked uden yderligere foranstaltninger, vil målet for en revalidering være at hjælpe dig tilbage til det ordinære arbejdsmarked på nok timer til at forsørge dig selv og dine eventuelle børn. Der er ikke noget krav om at det skal være på 37 timer. Se for eksempel denne K10 tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=31965 hvor der er forskellige links omkring hvor stor ens arbejdsevne skal være for revalidering.

Det, du i første omgang skal, er at svare på partshøringen. Først når du har fået en afgørelse, kan du klage.
Går partshøringen på din ansøgning om revalidering eller er det afslutning på din sygedagpengesag du bliver partshørt om?

Du kan læse om partshøring her: https://www.sundhed.dk/borger/sygdom...-partshoering/

....................................

kiggede lige tilbage i dine tråde. Det er afslutningen på jobafklaringsforløbet du partshøres om ikke?
Det ville altså være smart om du blev i den samme tråd, så alt du har skrevet om din sag er lettere at finde.

Sidst redigeret af Akvamarin; 05-05-2015 kl. 09:05.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2015, 19:00   #8
Desmond007
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Indlæg: 274
Styrke: 13
Desmond007 er ny på vejen
Hej med jer, og tak fordi i giver jer tid til at svare.

Jeg er i en desperat situation, da jeg ikke har mange dage til at komme med kommentarer og partshøring i min sag. Jeg indsætter min historie fra en anden tråd:

Hej med jer

Jeg skal prøve at fatte mig i korthed.

Jeg har en lang årrække af afbrudte uddannelser, jobs, sygemeldinger og igennem kommunen, praktikker, løntilskudsjob, afbrudt voksenlærlinguddannelse og masser af kurser.

Sidste år gik jeg ned med stress fra en voksenlærlinguddannelse og med dødsangst og rygsmerter og jeg har været sygemeldt siden.

1. januar i år gik jeg fra sygedagpenge til jobafklaringsforløb, med møder hver måned, rehabiliteringsteam og styrketræning igennem kommunen 3 gange om ugen siden sommeren sidste år.

Psykiater har jeg gået til siden nov sidste år og diagnosen er sygdomsangst. I statusattest står:

"Patienten vil kunne opleve støttende/lindrende effekt igennem tilbud om et yderligere psykoterapeutisk forløb, hvilket realistisk set måtte finde sted ved praktiserende psykolog. Patienten er belastet af uvisheden vedr. sin fremtidige beskæftigelsesmæssige/forsørgelsesmæssige situation.

Diagnose: Fobisk angst af anden type.

Jeg kan i mit regi ikke pege på yderligere behandlingsmuligheder. Der er i helt overvejende grad tale om en kronisk forløbende, omfattende og langvarig problematik, hvor jeg ikke kan pege på yderligere behandlingsforslag, der må kunne forventes at forbedre funktionsevnen i noget væsentligt omfang.

Patienten vil bedst kunne opnå en hel eller delvis selvforsørgende position på sigt, såfremt han støttes praktisk, pædagogisk, og økonomisk i forhold til at gennemføre en passende og begrænset erhvervsuddannelse. En mentorordning må anbefales etableret i forbindelse med fornyede uddannelsesforløb

Da status attesten fra psykiateren er kommet, ryger jeg nu fra jobafklaringsforløb, over til jobcenteret og på kontanthjælp.

Jeg har søgt revalidering for 3 uger siden.

Det stor spørgsmål er: Hvad kan jeg forvente at der kommer til at ske når jeg ryger over i det lokale jobcenter? Hvad har jeg af rettigheder?

Det er en mangeårig problematik, som psykiateren rigtigt nok skriver, og jeg frygter af jobcenteret blot sender mig i løntilskudsarbejde eller endnu en praktik og ikke kan se at de bliver nødt til at følge min sag til dørs, da jeg har prøvet alt for at blive selvforsørgende.

Jeg har ikke opgivet håbet om at tage en uddannelse og rehabiliteringsteamet som jeg var til møde med for nogle måneder siden, skrev da også at målet er var/er uddannelse på ordinære vilkår. Jeg har masser af kompetencer indenfor et bestemt fag, og jeg er meget motiveret for at tage en bestemt uddannelse hvor jeg har taget højde for alle skånebehov.





Jeg bliver partshørt i forbindelse med påtænkt stop af jobafklaringsforløb.

Jeg har ikke fået oplysninger om min restarbejdsevne. Jeg havde en praktik i et supermarked for nogle måneder tilbage, 15 timer om ugen, som jeg måtte stoppe da jeg fik angst og stress pga. det høje arbejdstempo. Jeg har heldigvis på skrift, at jeg ringede til jobkonsulenten og gjorde opmærksom på at jeg ikke kunne holde til praktikken. Mine kommentarer til sagen som jeg har sendt for 2 dage siden ser sådan her ud:

Der er nogle punkter i brev af 30. april, "påtænkt stop af ressourceforløbsydelse" som jeg ikke er enig i. Du bedes tilføje denne mail og følgende tilføjelser til min sag:

1. I skriver at grunden til at praktikken i SuperBrugsen ophørte, var på grund af ustabilt fremmøde. Jeg vil gerne komme med en uddybning til dette.

Af telefonsamtale med jobkonsulent ...... den 16.01.2015, fortæller jeg hende at jeg ønsker at vi stopper praktikken hos SuperBrugsen, på grund af det høje arbejdstempo, som stresser mig meget. Rent psykisk magtede jeg ikke praktikken og blev nødt til at stoppe den, da arbejdstempoet gav mig stress og angst.

2. I skriver at jeg i september 2014 træner 4 gange om ugen af 2.5 times varighed. Det er rigtigt at jeg træner 4 gange om ugen på dette tidspunkt, men jeg træner i gennemsnit 1.5 time pr. gang, indtil fysioterapeut ........ gør mig opmærksom på at jeg overtræner og efter et par uger hvor jeg skal vænne mig til at træne i kortere tid, træner jeg max. 1 time pr. gang.
Jeg fortsætter med at træne 3 gange om ugen, og træner max 1 time pr. gang, som jeg har fået besked på af fysioterapeut ...........og det fortsætter jeg med i flere måneder.

3. De sidste par måneder (ca marts-maj 2015) har jeg trænet 3 gange om ugen af max 1.t 20 min varighed pr. gang. og IKKE 2.5 time pr. gang, da det er hvad jeg fysisk kan klare at træne lige nu (pr dags dato). Dvs træning de sidste par måneder = max 4 timer om ugen.

4. I skriver at jeg ved samtale på ........... den 28.4.2015, siger at jeg kan arbejde 20-25 timer om ugen i fx. en blomsterbutik, men at dette ønsker jeg ikke.
Jeg sagde følgende til samtalen :

"Det kan da godt være at jeg kan arbejde 15-20 timer om ugen i en eller anden blomsterbutik, eller hvor meget det nu bliver hvis man lægger den tid sammen som jeg bruger på kurser, træning mm. og hvad der ellers er".

Dette er et skøn fra min side og da jeg siger at jeg måske kan arbejde i en blomsterbutik 15- 20 timer om ugen, sammenligner jeg med den afbrudte praktik i SuperBrugsen, som jeg netop stoppede pga. stress og angst, som var 15 timer om ugen. I bund og grund aner jeg ikke hvor mange timer, og hvor højt et arbejdstempo der skal til, før jeg får et tilbagefald af stress og angst, men da ....... spørger mig direkte, føler jeg at jeg bliver nødt til at svare.

Altså vurderer jeg selv at jeg kan arbejde i så mange timer som jeg bruger på træning og diverse kurser igennem ......... De sidste par måneder har jeg trænet max 1 t 20 min om pr. træningssession og det er hvad jeg fysisk kan klare at træne lige nu. At jeg kan arbejde 20-25 om ugen på det ordinære arbejdsmarked, er jeg ikke enig i, og det beviser den afbrudte praktik i SuperBrugsen.

Træningen er at betragte som forebyggende/behandling i forhold til mine rygproblemer, og IKKE arbejde. Man får ikke penge for at træne på det ordinære arbejdsmarked.

5. Min ryg kan ikke klare stillesiddende arbejde i mere end 45 min, hvilket udelukker arbejde som kasseassistent.

Jeg mener som sagt at Jobcenter, har fejlvurderet min arbejdsevne og jeg ser ikke hvordan jeg matcher det ordinære arbejdsmarked, hvilket bla. den afbrudte praktik i SuperBrugsen beviser. Jeg beder om at min arbejdsevne bliver revurderet udfra mine kommentarer til sagen og at min ansøgning til revalidering, ligeledes bliver revurderet.



Min ryg har fået det gradvist bedre de sidste par måneder og angsten mærker jeg ikke i hverdagen. Dette ved kommunen godt og jeg tror at de ser en velfungerende, kvik ung mand, der dog har nogle skånebehov. Min sygemeldning for 1 år tilbage, lød på dødsangst og mental overbelastning, og rygproblemerne var sekundære.

Pt. er status at jeg ikke ved hvor meget jeg kan klare rent arbejdsmæssigt før et evt. tilbagefald af dødsangst og min ryg har gode og dårlige dage. På de værste dage har jeg svært ved at klare de daglige indkøb og kan ikke sidde på en stol i mere end 45 min ad gangen, og på de gode dage kan jeg gå ture og klare indkøbene og sysle med mine hobbies herhjemme.

Beklager den lange tekst...

Sidst redigeret af Desmond007; 05-05-2015 kl. 19:17.
Desmond007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2015, 19:31   #9
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
hej Desmond

Jeg synes dit brev til partshøringen lyder godt. Du har begrundelser med og viser, at der ikke er dokumentation for din arbejdsevne.

Jeg tænker du måske skal gøre endnu mere opmærksom på at din træning skal kunne fortsætte selv om du kommer i arbejde. Så når de prøver på at lægge den med i din arbejdsevne tid er det misvisende. Det lyder som om de prøver at sige at når du kan træne kan du også arbejde de timer i stedet. Og det kan du jo netop ikke.

Har du noget på skrift fra fysioterapeuten om at han/hun foreskriver træning i 4 timer om ugen for at bevare din mobilitet? Eller har du mulighed for at indhente noget fra fysioterapeuten. For eksempel få fys til at skrive et behandlingsforslag til egen læge. Så kan du få en kopi som du kan sende til jobcenteret.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2015, 19:39   #10
Desmond007
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Indlæg: 274
Styrke: 13
Desmond007 er ny på vejen
Her er brevet om påtænkt stop af jobafklaringsforløb og afslag på at kunne søge revalidering.

Påtænkt stop af ressourceforløbsydelse

Der er d. 06.04.2015 modtaget aktuelle lægelige oplysninger fra
psykiater ....... i form af statusattest, hvilket har givet
grundlag for gennemgang af din sag.

På grundlag af denne gennemgang påtænkes det at standse udbetalingen
af ressourceforløbsydelse, så der udbetales ressourceforløbsydelse til og
med den 15.05.2015, medmindre du forinden har erklæret dig
arbejdsdygtig.


Vi finder ikke, at du fortsat kan betragtes som fuldt uarbejdsdygtig jf. lov
om sygedagpenge § 7 stk.5.

Begrundelse:

Der er modtaget nye helbredsmæssige oplysninger. Der er d. 06.04.2015
modtaget statusattest fra speciallæge i psykiatri, .............., som
ikke kan pege på yderligere behandlingsforslag der må kunne forventes
at bedre funktionsevnen i noget væsentligt omfang. Via mail af d.
23.03.2015 oplyser du ” Jeg føler ikke at jeg kan blive mere afklaret end
jeg er nu, og jeg er færdig på Angst og Depression kurset, hos kiroprak
toren og hos psykiater .............”.

Det vurderes, at du bør kunne stille dig til rådighed for arbejdsmarkedet
med følgende skånebehov: skånebehov for rygbelastende arbejde, skånebehov for stress og pres. Statusattest fra speciallæge i psykiateri .............. af d. 06.04.2015, angiver: .....

"er belastet af uvisheden vedr.
sin fremtidige beskæftigelsesmæssige/forsørgelsesmæssige situation........
har haft overvejelser omkring at påbegynde levnedsmiddelteknikeruddannelse , men hans økonomiske muligheder i forhold til dette er særdeles begrænset. .................. vil bedst kunne opnå en hel eller delvis selvforsørgende position på sigt, såfremt han støttes praktisk, pædagogisk og økonomisk i forhold til at gennemføre en passende og afgrænset erhvervsuddannelse". Citat slut.

Når disse skånebehov er opfyldt, findes der ikke øvrige forhold, der nedsætter din arbejdsevne.

Det vurderes, at du med din erhvervsmæssige erfaring har opnået kompetencer og ressourcer, der kan anvendes på det ordinære arbejdsmarked bl.a. indenfor ufaglært lettere butiksarbejde, kassebetjening, lettere lagerfunktioner, lettere montagearbejde, under hensyntagen til dine skånebehov og eventuelt på nedsat tid. Der kan evt. søges støtte via en § 56
aftale og/eller relevante hjælpemidler, du vurderes også at kunne drage
fordel af en mentor på en evt. arbejdsplads. Disse 3 ting kan der dog
først tages stilling til, når der foreligger et konkret ansættelsesforhold.

I forbindelse med dit sygeforløb har der været iværksat en arbejdsmarkeds-
fastholdende praktik. Du var i praktik ved Super Brugsen
efter eget ønske, hvor du bl.a. har fyldt vare op af lettere vægt. I
denne praktik har du vist dig i stand til at varetage 15 timer/ugen, fordelt på
5 dage. Praktikken ophørte pga. pludselig ustabilitet i fremmøde. Praktikstedet ønskede at praktikken ophørte.

Du oplyste ved opfølgningssamtale d. 29-09-2014 at du træner 4 gange/ugen. Træningen har været en fast gennemgående aktivitet gennem hele sygemeldingsperioden. Du har vist at
være i stand til at træne 2,5 time pr. gang. Du har sideløbende med praktikken også fulgt stresshåndteringskursus via jobafklaring. På baggrund af praktikken og de aktiviteter der har været i gang sideløbende, sammenholdt med de aktuelle lægelige oplysninger, vurderes det at du vil kunne varetage arbejde flere timer/ugen end praktikken har vist.
Jf. lov om aktiv beskæftigelsesindsats § 68 e skal vi, inden ophør af et
jobafklaringsforløb, foretage en samlet, systematisk vurdering af din arbejdsevne og muligheder for at komme i beskæftigelse.

Vi vurderer, at du kan påtage dig arbejde på ordinære betingelser, når
der tages hensyn til dine skånebehov. Vi vurderer således, at der ikke er
grundlag for at fortsætte jobafklaringsforløbet. Vi vurderer heller ikke, at
du opfylder betingelserne for tilkendelse af revalidering, fleksjob, ressourceforløb eller førtidspension.

Det er vores vurdering, at der ikke er behov for afklaring af din arbejdsevne
i forhold til de nævnte typer forsørgelse. Derimod vurderer vi, at du
kan stille din arbejdskraft til rådighed for det ordinære arbejdsmarked,
eventuelt på nedsat tid.

Du har den 23.03.2015 bedt om, at der bliver taget stilling til, om du er
berettiget til revalidering jf. § 46 i lov om aktiv socialpolitik. I det at der
nu træffes afgørelse om, at din helbredsmæssige tilstand er stationær og
du ikke længere kan betragtes som værende fuldt uarbejdsdygtig, kan du
betragte denne afgørelse som en implicit afgørelse i forhold til revalidering.


Vurdering jf. retssikkerhedslovens § 7a:

Der vurderes jf. Retssikkerhedslovens § 7a ikke behov for yderligere
erhvervsrettede foranstaltninger. Under jobafklaringsforløbet har der
været forsøgt at igangsætte optrænende praktik, denne praktik er endnu
ikke igangsat.

Da din tilstand nu vurderes for værende stationær, kan
denn optræning ikke foregå med ressourceforløbsydelse som
forsørgelsesgrundlag. Det vurderes endvidere, at du vil kunne varetage
arbejde på ordinære vilkår indenfor et område der tilgodeser dine
skånebehov, eventuelt på nedsat tid.

Ved samtale d. 28.04.2015 tilkendegiver du, at du godt ville kunne arbejde 20-25 timer ved fx en blomsterbutik, men dette ønsker du ikke. Du oplyser ved samtalen d. 28.04.2015 også at du selv anser årsagen til din helbredsmæssige tilstand som værende at finde i boligsituation og økonomi. Du oplyser, at du øsnker at flytte til Sjælland hvor du har familie og netværk, men du finder ikke at det kan forenes med din økonomi. Det vurderes, at din
boligsituation og økonomiske situation ikke kan vurderes for værende
egen sygdom. Som anbefalet af speciallæge ............. i
statusattest af d. 06.04.2015, henvises du til at søge psykolog for
støttende samtaler.

Fremtidig forsørgelse:

Såfremt, du ikke har et arbejde at vende tilbage til, henvises du til at
kontakte Jobcenter, med henblik på vejledning og rådgivning i forhold til fremtidig forsørgelse. Du gøres opmærksom på, at eventuel kontanthjælp først kan bevilges fra den dag du ansøger herom.

Partshøring:

Inden vi træffer afgørelse om ophør af jobafklaringsforløbet og
ressourceforløbsydelsen, har du mulighed for at komme med dine
kommentarer dertil.


Du kan give os dine kommentarer f. eks pr. brev, e-mail eller tlf. inden 8
dage, senest den 08.05.2015 kl. 12.00.
Hvis du ingen bemærkninger har, kan du ringe til mig og oplyse dette,
således at det bliver noteret i din sag. Hører jeg intet fra dig inden fristen
er udløbet, betragter jeg det som, at du ingen bemærkninger/
kommentarer har til sagen.


Efter udløbet af høringsfristen vil vi træffe afgørelse i din sag


Et uddrag af relevant lovgivning vedlægges.
Desmond007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension