K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-04-2014, 23:47   #21
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Godt du fik styr på ovenstående.

Det vigtigste nu, bliver derfor at du koncentere dig om, at din tilstand bliver stationær, og færdigbehandlet, hvis dette kan lade sig gøre.

Du bliver nødt til at tage en ting af gangen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2014, 07:55   #22
Hunting
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2013
Indlæg: 21
Styrke: 12
Hunting er ny på vejen
Tak for svar Popiae, jeg ved godt at jeg skal koncentrere mig om at få det bedre, og om at nå en stationær tilstand. Men økonomien har virkelig plaget mig, og holdt mig på et stressniveau der grænsede til det uudholdelige.
Jeg har gjort alt hvad der står i min magt for at forberede mig på en stram økonomi, så jeg ikke også skal slås med en kulesejling på den front.
Hunting er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2014, 08:54   #23
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hunting Se meddelelser
Så har jeg, med hjælp fra min fagforening, lang om længe fået min sagsbehandler til at forstå, at mine sygedagpenge skal forlænges pga min arbejdsskadesag.
Nu rejser det så et nyt spørgsmål, nemlig om jeg kommer under den nye reform efter d. 1/7 og om jeg når der engang falder en afgørelse i min arbejdsskadesag, så kan modtage den kontantlignende ydelse, der er uafhængig af formue og forsøgerpligt.
Hvis du stadig er på sygedagpenge 1.7. Vil du være omfattet af den nye reform.

Hvis du 1.7. Ikke er på sygedagpenge, er du under de gamle regler. Du risikerer at blive kastet af sygedagpengene inden 1.7. Hvis der falder en afgørelse om din arbejdsskadesag inden denne dato.

Så der er ikke noget klart svar på dette.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2014, 10:22   #24
Hunting
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2013
Indlæg: 21
Styrke: 12
Hunting er ny på vejen
ASK siger at de ikke træffer nogen afgørelse før jeg er afklaret og stationær. Har lige fået lavet en ny speciallægeerklæring, og han vurderer at jeg vil være stationær og at jeg vil kunne afklaret ift job indenfor 12 mdr, og dette vil ASK afvente.
Hunting er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2015, 13:56   #25
Hunting
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2013
Indlæg: 21
Styrke: 12
Hunting er ny på vejen
Nu har jeg igen brug kloge hoveder 😊

Siden sidst er der sket det at jeg alligevel fik mine sygedagpenge forlænget på baggrund at verserende sag hos ASK. Jeg har i hele perioden været i praktik, der er gået nogenlunde, men ikke vist en øgning i tid, trods flere forsøg.
Nu vurdere kommunen at jeg er stationær, hvilket det bliver støttet op om i speciallægeerklæring, og de vil derfor have mig for rehabiliteringsudvalget. Jeg har fået oplyst at jeg sandsynligvis ender på fleksjob eller i et ressourceforløb.

Mit store spørgsmål er så: Når der ikke er kommet nogen afgørelse på erhvervsevnetab fra ASK endnu, kan kommunen så godt sætte mig på anden ydelse? Det var jo derfor jeg fik sygedagpengene forlænget for et år siden.

Har fået besked fra ASK om at de har min sag på skrivebordet, men har travlt, så der kan gå op til et halvt år endnu.
Synes at både ASK og kommune selvmodsiger sig selv!
Hunting er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2015, 16:46   #26
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hunting Se meddelelser
Nu har jeg igen brug kloge hoveder ��

Siden sidst er der sket det at jeg alligevel fik mine sygedagpenge forlænget på baggrund at verserende sag hos ASK. Jeg har i hele perioden været i praktik, der er gået nogenlunde, men ikke vist en øgning i tid, trods flere forsøg.
Nu vurdere kommunen at jeg er stationær, hvilket det bliver støttet op om i speciallægeerklæring, og de vil derfor have mig for rehabiliteringsudvalget. Jeg har fået oplyst at jeg sandsynligvis ender på fleksjob eller i et ressourceforløb.

Mit store spørgsmål er så: Når der ikke er kommet nogen afgørelse på erhvervsevnetab fra ASK endnu, kan kommunen så godt sætte mig på anden ydelse? Det var jo derfor jeg fik sygedagpengene forlænget for et år siden.

Har fået besked fra ASK om at de har min sag på skrivebordet, men har travlt, så der kan gå op til et halvt år endnu.
Synes at både ASK og kommune selvmodsiger sig selv!
Du har ikke krav på at være på sygedagpenge hvis du kan arbejde i et fleksjob. Men jeg tror, at hvis du skal afklares yderligere i et ressourceforløb skal de gøre det på sygedagpenge. Men hvis du er stationær både lægeligt og mht arbejdsevne, så kan jeg ikke se hvad du skal i et ressourceforløb.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2015, 20:00   #27
Hunting
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2013
Indlæg: 21
Styrke: 12
Hunting er ny på vejen
Tak for svar Akvamarin.
Hunting er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2015, 07:14   #28
Hunting
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2013
Indlæg: 21
Styrke: 12
Hunting er ny på vejen
Så er der igen sket noget i min sag.
Har været i rehabiliteringsteamet, og de anbefaler fleksjob. Er selvfølgelig meget lettet, og føler mig rigtig godt behandlet af min kommune, de har virkelig taget mig seriøs og været meget omsorgsfulde i deres sagsbehandling, skal dog siges at jeg har skiftet kommune i forløbet, og min gamle kommune taklede ikke tingene på samme måde overhovedet.
Tør slet ikke tænke på hvad sagen var endt med, hvis jeg ikke havde skiftet kommune.

Men nu melder der sig selvfølgelig en masse nye spørgsmål.

Jeg har i det sidste halve år modtaget mdr ydelse for erhvervsevnetab, og troede egentlig at der ville komme en endelig afgørelse, når jeg finder et fleksjob, men jeg kom til at læse på ASK hjemmeside, at i og med at fleksjob er midlertidig de første 5 år, så vil ydelsen blive ved med at være midlertidig, indtil fleksjobbet er bevilliget permanent.

Er der nogen der ved om det er praksis, eller det er forskelligt hvornår der bliver truffet en endelig afgørelse.

Er også i tvivl om de 5 år regnes fra man får fleksjob bevilliget, eller om det først regnes fra man har været ansat i et fleksjob i 5 år.
Hunting er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2015, 10:36   #29
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Jeg ved de 5 år er fra fleksjob bevillingen. Det med ASK ved jeg ikke noget om.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension