K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-04-2014, 11:06   #21
TBQ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2012
Indlæg: 105
Styrke: 12
TBQ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Har du kopi af alle lægepapirer?

Kan der tænkes at stå noget om træning, som du kan bruge overfor kommunen?

Jeg tænker, at hvis nu en læge engang har skrevet, at det vil kræve vedvarende træning at bibeholde dit nuværende funktionsniveau, ell.l., så vil dette kunne bruges overfor kommunen.
Ja jeg har alle mine papirer... Og det er anført siden 2003, hvor jeg første gang fik foretaget undersøgelser af min ryg, at det er en stationær tilstand, som ikke kan behandles, og der derfor kun er tilbage at vedligeholde ryggen ved hjælp af træning.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Næ.. men man kan forlange at den ligger udenfor arbejdstid, når det er et livslangt tiltag, så hvis det er træning i dagtiden, kan de forlange at du finder noget om aftenen eller weekenden istedet. Hvis du får fleksjob kan du jo heller ikke fremadrettet få fri 3 gange om ugen..

Du kan godt kæmpe.. men du risikerer blot at du trækker din udredning i langdrag.

Imø vil det være bedre at stoppe træningen i det halve år udredningen højst tager, og da de selv har bedt dig stoppe, kan de ikke bruge det som grund til afslag.. og så få den afklaring så du kan komme videre.

Det er før set at der er givet afslag pga hjemmeboende børn med særlige behov eller små børn, da de antager at erhvervsevnen vil øges når de flytter hjemmefra 15 år ude i fremtiden.. så du kommer længst med udstrakt samarbejde.

Ellers risikerer du en lang og hård arbejdsprøvning, hvorefter du får afslag da du har fritidsinteresser der påvirker din erhvervsevne.. og du vil ikke kunne modvise det før du har gennemført en afprøvning uden at have det ved siden af.
Jeg er slet ikke i stand til at være på en arbejdsplads mere end 1 dag om ugen, så de behøver slet ikke at tænke over at skal give mig fri.
For mig er det ikke en fritidsinteresse at træne, men en nødvendighed på baggrund af en livslang lidelse... Som det er nu, så har jeg slet ikke overskud til en fritidsinteresse, hvilket der jo rent faktisk også burde være plads/overskud til.

Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Alternativt kontakter du din læge, for at han kan redegøre overfor kommunen, om det er nødvendigt med træning, også fremadrettet og i hvilket omfang.

Dette skal du nemlig kunne klare samtidig med evt arbejde.

Du har selvsagt KRAV på, at du dels, i nogen omfang, kan varetage din daglige gøremål, herunder hvis du skal træne, resten af dit liv.

Mange gør den fejl, at de bruger ALLE ressourcerne på afklaringen, og får således problemer bagefter, når det viser sig, at man fremadrettet, slet ikke har de kræfter, som afklaringen har vist.

Det er en balancegang, da man som syg/tilskadekommet, jo uanset, ikke har de samme kræfter, som førhen. Man kan derfor ikke ubetinget gøre krav på at kunne det samme. Men feks nødvendig træning, passe evt sine børn, er jo noget, der ikke kan tilsidesættes.

Og det er netop min frygt, at det vil give et forkert billede af hvad jeg kan klare, hvis jeg ikke holder fast på nødvendigheden af min træning... Og som det er nu, så er der ikke overskud til andet, så jeg har enormt svært ved at se mig selv have et arbejde oveni, når der ikke en gang er overskud til at være noget for min familie.

Jeg skal til lægen idag, og så må jeg bede hende pænt om at notere det i min sag...

Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Klinisk funktion er en uafhænig enhed som er "ejet" af Regionerne.

Jobcenterne skal bruge dem til helhedsvurderinger af ens sag og speciallægeudtaleser til brug i rehabiliteringsteamene.

Min sag blev sendt dertil fordi jobcenteret ville vide om jeg var lægeligt nok udredt og fordi de ikke forstod hvorfor min skade var forværret.

På klinisk funktion er ansat samfunds/socialmediciner, gigtlæger, psykologer, socialrådgivereg andre speciallæger alt efter behov.

Netop fordi de hører under regionen og jobcenterne ikke kan fravælge dem selv hvis de ikke bryder sig om deres rapporter, kan de holde sig uafhænig af jobcenterne.

Det er også fra klinisk funktion at der sendes en sundhedskoordinator som deltager i rehabiliteringsmødet.

Se kap 4 & 5 i linket. https://www.retsinformation.dk/Forms...id=152538#Kap4


Her er lidt om funktionsevnebeskrivelsen (godt nok fra min kommune): http://www.jobafklaring.dk/jobcentre...tionsevne.aspx

Det vil jo alt andet lige, være den bedste måde for mig, at de kan se på mit funktions-niveau... Jeg har aldrig hørt om det før, men jeg vil da helt klart anbefale min sagsbehandler at blive tilknyttet dem.
Det er nemlig meget svært at fortælle om sine vanskeligheder, når de fleste af dem kommer til syne i dagligdagen i hjemmet, når jeg er hjemme i trygge omgivelser, og det hele så kommer frem.
TBQ er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension