K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-04-2010, 16:43   #41
omar
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
omar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Ragdoll
er helt enig i dit synspunkt

Omar

man kan også vende den om. når nogen har betalt skat hele livet og måske ingen børn har og arbejdet i det private erhvervsliv.
hvorfor skal de betale 70 procent i skat til samfundet og måske selv skal betale alt når de bliver gamle.
hvis man ikke vil betale til samfundet, må man flytte.
grunden til vi har et velfærdsstat er fordi man betaler skat og helst ikke koste mere end man har ydet. Når man så bliver syg, har vi heldigvis et sikkerhedsnet.
også selvom der er lidt huller i.
jeg vil nødig blive syg i et andet land, foreksempel hvis jeg bosat mig i kenya

Men hvis du har betalt over 50 mio i skat på 4 år, må du også have bare lidt tilbage.
ellers forstå jeg ingen ting
du har vel solgt dit firma. kan ikke forstille mig du er har betalt 50 mio i skat og gået konkurs fra dag et på grund af din sygdom
ellers må du i hvertfald forklar mig det
jeg svaver at jeg har ikke engang en krone eller 25 ore tilbage. Alle pengene gik til nul, paa grund af aksher i amerikansk marked.


hvis jeg havde noget tilbage en eller to mio. saa vil jeg har flyttet fra Danmark og begynde at tjene penge i new york eller london. og jeg er ligeglad med det der 8 tusind brokpension de 8000 brugte jeg paa en resturant til at spise med mine venner i weekenden.


nogen af de forantnings maend som jeg har hjulpet , en af dem betaler alle mine afgifter til medecin og den anden gav mig en gratis bil i sidste uge. og den tredje gav mig toj fra England det var alt .
__________________
brøk pension er et livsfaengsel i fatigdom , og politikerne nyder at en der er brøkpensionist drømmer om at sidde i en cafe og drikke en kop kaffe ligsom almindelige mennesker \ og det sker i Danmark mozambique !!!!!!
omar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2010, 20:34   #42
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Ja undskyld, men jeg orker ikke læse hele tråden igennem efter svar.

Hvorfor må man tjene penge ved siden af en førtidspension? Burde man så ikke have flexjob?

Er det ikke korrekt forstået, at man ikke må tjene noget ved siden af kontanthjælp? I så fald giver det ingen som helst mening at måtte på pension.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2010, 20:39   #43
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Undskyld mig Omar, men hvordan pokker kan du også finde på at bruge 8000 kr på restaurant?
Det kan jeg slet ikke sætte mig ind i. Jeg har været på kontanthjælp i flere år på grund af psykisk sygdom, og har klaret mig for mine 7000 efter skat - kunne ikke drømme om at smide så mange penge væk på restaurant eller lignende; ikke en gang hvis jeg vandt en million.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2010, 22:52   #44
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Annagw...

Man må tjene lidt på førtidspension, men modregnes, hvis man tjener for meget.

På fleksjob kan man være VARIGT SELVFORSØRGENDE, ifølge loven.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2010, 08:23   #45
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Omar
8000 brugte jeg paa en resturant på en resturant
så kan jeg godt forstå du synes det lidt.

Men selv da jeg på SU engang komme jeg spare penge sammen.
I de 2 år jeg har været syg har jeg sparet en masse kr sammen.
jeg havde også meget mere inden jeg blev syg.
vi skal bare være heldig vi kan fået noget

Men må sætte tæring efter næring, når man er på pension.
ja en brøk pension er lille og det kan jeg ikke gøre noget ved.

Men selvom du så fik fuld på pension, så er det alså ikke nok.
hvis du skal bruge 8000 kr på mad sammen med vennerne

Handler selv aktier og har aldrig tjent så mange som penge under krisen.
de fleste jeg havde har jeg tjent 400 procent på, efter markedet er gået op
solgte alt hvad jeg havde 14 dage efter nedturen og købte meget stort op da bunden var nær
det har jeg gjort i 12 år og der har været oppe og ned ture.
men mit overskud er altid sat i noget sikkert
Men aktier er ikke noget man basere sin økonomi på

Sidst redigeret af MTVRV1; 15-04-2010 kl. 08:30.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejde ved siden af sin pension... SanneHansen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 19-02-2014 20:40
Løn/arbejde ved siden af FtP?! Bato Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 15-11-2011 22:04
Førtidspension og arbejde ved siden af ernasoul Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 09-04-2010 09:51
arbejde ved siden af førtidspension? feline Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-08-2009 14:06
Arbejde ved siden af kontanthjælp? akizuri Alt det andet 4 06-05-2009 15:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension