K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-06-2010, 22:44   #1
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Jeg gik tidligt hjem idag fra min aktivering og kom også lidt sent. Burde egentlig være blevet hjemme, men man gør jo hvad man kan og lidt til...

Da jeg ankom til min lokale netto gik jeg ind efter brød, og da jeg kom ud af butikken stod en af medarbejderne lige uden for butikken.... mig bekendt bor hun ikke her i byen og jeg bor ikke specielt centralt... det er ikke sikkert at det havde noget med mig at gøre men det får en til at tænke... ikke så positive tanker om det sansynlige i at det skulle være en tilfældighed... hun hilste ikke en gang... Jeg har intet at skjule... det eneste jeg har sjult i gennem 13 år er hvordan jeg i virkeligheden har det rent fysisk. Men det er jo også en slags snyd....ss men ikke lige frem strafbart.

Jeg bryder mig ikke om tilfældigheder der ligger lige i forlængelse af at jeg har bedt om at der bliver taget hensyn til at jeg ikke kan holde til aktiveringskravet.... Men det jeg er mest træt af er den mistillid man udvikler til de der har kompetencen til at træffe afgørende beslutninger i mit liv. Vel og mærket på områder hvor jeg ikke selv har kompetencen.

For knap 10 år siden hyggede kommunen sig med at prøve at knalde mig for socialt bedragerri... de kunne slet ikke forestille sig at 2-3 år på ægtefælleforsørgelse og stærke smerter kan drive alt liv ud af to der elsker hinanden.... Den gang kunne jeg more mig kongeligt over hvordan patruljevognene rullede ind over parkeringspladsen for at se om min ex var hos mig....DOOOOoooo.

Ja undskyld, der var ligesom ikke noget spørgsmål i det... Er så ked af at mit liv fyldes med mistillid... det er ikke noget der bidrager til at man har en god tilværelse trods de livsvilkår man er udstyret med. Hvordan holder man mistilliden fra livet. Jeg er et positivt mennske og vil så gerne vedblive at være det

Sidst redigeret af Stezu; 30-06-2010 kl. 00:15. Årsag: indlæg lagt sammen - skriv venligst til flere i samme indlæg og brug rediger-funktion ved tilføjelser
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2010, 11:11   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af empowerment Se meddelelser

Da jeg ankom til min lokale netto gik jeg ind efter brød, og da jeg kom ud af butikken stod en af medarbejderne lige uden for butikken.... mig bekendt bor hun ikke her i byen og jeg bor ikke specielt centralt... det er ikke sikkert at det havde noget med mig at gøre men det får en til at tænke... ikke så positive tanker om det sansynlige i at det skulle være en tilfældighed... hun hilste ikke en gang... Jeg har intet at skjule... det eneste jeg har sjult i gennem 13 år er hvordan jeg i virkeligheden har det rent fysisk. Men det er jo også en slags snyd....ss men ikke lige frem strafbart.

Jeg bryder mig ikke om tilfældigheder der ligger lige i forlængelse af at jeg har bedt om at der bliver taget hensyn til at jeg ikke kan holde til aktiveringskravet.... Men det jeg er mest træt af er den mistillid man udvikler til de der har kompetencen til at træffe afgørende beslutninger i mit liv. Vel og mærket på områder hvor jeg ikke selv har kompetencen.
Den kan jeg udmærket nikke genkendende til.

Jeg går ud fra, at du skriver dagbog, så du kan dokumentere hvordan tingene hænger sammen.
Selvom det ikke direkte er en arbejdsprøvning mener jeg, at det kan være en god idé at føre dagbog, og sende kopi af den til sagsbehandler og evt. jobkonsulent med jævne mellemrum (hver eller hver anden uge).

Så kan de ikke på et senere tidspunkt påstå, at de ikke var klar over hvor slemt du havde det.

I min sidste praktik/arbejdsprøvning handlede jeg altid ind på vej hjem, uanset at jeg gik før tid, da alternativet ville være, at jeg skulle gøre det når jeg havde været hjemme og hvile, og så ville jeg slet ikke orke mere den dag.

Men jeg skrev det simpelthen i dagbogen, hvad jeg gjorde og hvorfor, på den måde kom jeg et evt. møde med sagsbehandleren i Netto ell.l. i forkøbet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2010, 11:48   #3
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Helt ærligt... -man må da godt handle ind, selv om man går tidligere, for det er jo en nødvendig del af vores liv...

En person i arbejdsprøvning kan måske også blive en halv/hel time mere hvis de betaler en taxa hjem...

Kan godt følge jer... -og de bruger selvfølgelig(for de ved ikke bedre) "stasi metoder" i deres kamp, for at knuse alt det naturlige samarbejde der burde være mellem begge parter
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2010, 14:39   #4
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
empower......

pas nu på ikke og se spøgelser.... altså når din sti er ren ... så ville jeg godt nok ikke spilde tid på hvad en kommune kan finde på at give deres driftige medarbejdere af "fornøjelser".......

du skal lige huske på i det tilfælde er det kommunen der har bevisbyrden.... prøver de og bilde dig andet ind .... er det løgn.....

den med dagbogen er slet ikke dum, fordi, især mange af os smertepatienter går rundt med en lille demens light. pga medikamenter vi er tvungen til og æde med mælk på om morgenen, for og holde det værste fra døren.....

jeg har i min telefon (model n 95) de koster ikke mange basseøre for tiden .... og der er simpelthen alarmer til det ene og det andet .... en kalender (med alarm naturligvis).... så har jeg desforuden oprettet en ovi på nettet, hvor jeg kan læsse en masse af .....

desforuden har jeg oprettet en mappe (til special effects).... så som,,, mødt medarbejder v. lokal netto kl ??????....

men hold nu spøgelserne på afstand.... sorter i sagerne.... ellers får du nok og se til..

mvh eders ace dk

ps. der er vist grupper med råd og dåd, vedr: ting og sager herinde, og med den moderne billige teknologi, er der ingen grund til og holde sig tilbage, har du først mobilos og en pc... så er du kørende....mth og gemme info til senere brug, eller sletning når du mener, datofristen er udløbet.....
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2010, 15:27   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det kan sagtens være spionage.

Forsikringsselskaber bruger det i stor stil, når der skal kontrolleres for diverse erstatningssager, og kommunerne "investerer" jo også i flere og flere "kontrolgrupper".

Men... en kommunalt ansat skal jo også have mad - og handler måske også i Netto m.fl.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2010, 16:08   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Helt ærligt... -man må da godt handle ind, selv om man går tidligere, for det er jo en nødvendig del af vores liv...
Helt enig.

Men når man nu har mødt indtil flere emsige sagsbehandlere, så ku' jeg da meget nemt forestille mig, at en sådan ville kunne finde på, at stille spørgsmålstegn ved, hvordan jeg kan gå i supermarked og handle ind (stor kundevogn og alting), når jeg lige har forladt arbejdspladsen p.g.a smerter så kraftige at jeg ikke kunne holde ud at være der længere.

Ja-ja, kald det bare paranoia, men så er jeg vist ikke den eneste her på sitet der er paranoid.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2010, 21:41   #7
Bette
På vej til at lære K10
 
Bettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
Bette er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Helt enig.

Men når man nu har mødt indtil flere emsige sagsbehandlere, så ku' jeg da meget nemt forestille mig, at en sådan ville kunne finde på, at stille spørgsmålstegn ved, hvordan jeg kan gå i supermarked og handle ind (stor kundevogn og alting), når jeg lige har forladt arbejdspladsen p.g.a smerter så kraftige at jeg ikke kunne holde ud at være der længere.

Ja-ja, kald det bare paranoia, men så er jeg vist ikke den eneste her på sitet der er paranoid.
Åh DET kender jeg også godt.... man kan ikke holde til mere pga. smerter, men der skal jo handles ind, og man ved bare at tager man først hjem, er det bare umuligt at komme afsted... så klart man gør det på hjemvejen, men ja.. jeg har vist også paranoia
__________________
Bette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2010, 23:06   #8
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Hej og tusind tak til jer alle for jere svar. Og ih hvor det hjælper. Det er så befriende at få tingene vendt med nogle der forstår (forhåbentligt) det meste af det man skriver. Alene det at man ikke behøver at forklare alt fra begyndelsen af igen og igen.
Jeg har en veninde/nabo som jeg af og til får vendt dette og hint med.... Men i en god mening er jeg helt sikker på, så var det ikke sådan da hun var igennem det (min. 3 år siden) og det ender med at jeg skal sidde og forsvare et system som jeg bestemt ikke bryder mig om... de følger jo bare reglerne og har ikke lavet desideret fejl i min sag, hvilket jeg er taknemmelig for. Men det dræner mig at have brugt 6 måneder på at forsvare et system som hun ikke forstår som det er nu... jeg mister lysten til at være sammen med hende af helt forkerte årsager.

Jeg har aftalt med min vejleder at jeg fører så meget dagbog som jeg overkommer, hvilket forhåbentligt bliver bedre. Jeg har nemlig officielt fra idag lov til at være i aktivering i mindre end 10 timer. Det er godt da mine gamle skavanker er blusset op pga. aktiveringen.
Alt i alt så føler jeg mig overbevist om at jeg fremover kan genfinde min evne til at sige PYT!
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2010, 23:28   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af empowerment Se meddelelser

Men i en god mening er jeg helt sikker på, så var det ikke sådan da hun var igennem det (min. 3 år siden) og det ender med at jeg skal sidde og forsvare et system som jeg bestemt ikke bryder mig om... de følger jo bare reglerne og har ikke lavet desideret fejl i min sag, hvilket jeg er taknemmelig for. Men det dræner mig at have brugt 6 måneder på at forsvare et system som hun ikke forstår som det er nu...
Hmmm, jeg sloges med systemet i 15 år, fik fp for et års tid siden, på mange punkter synes jeg ikke det har ændret sig særligt meget gennem årene.

Men når man læser forskellige menneskers historier, synes jeg der er stor forskel på hvordan deres sager er blevet kørt.

Nogen oplever en ordentlig og reel sagsbehandling fra dag ét, og får deres sag afgjort indenfor en overskuelig periode/årrække, andre bliver trukket gennem den ene meningsløse aktivering/afprøvning efter den ene, krydret med div. sagsbehandleres løgnehistorier, og andre "sjove" ting, og får endelig en afklaring efter 12, 16 måske 20 år.

Så hvis din veninde/nabo har en anden oplevelse af systemet end du har, behøver det ikke være p.g.a. ændringer i systemet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2010, 00:05   #10
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Jeg tror den store forskel ligger i ændringerne lov om sygedagpenge, anvendelsen af anden aktør. Her har anden aktør i hvert til fælde først kommet ind i billedet i en egentlig afklaring, altså før 1.1.2010

Men ellers har du helt sikkert ret. Det er meget afhængigt af hvor man lander og de mennesker der har med sagen at gøre.
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Liberale mennesker der hader kvinder supersus Politik og Samfund 1 21-01-2013 19:22
Man hader psykisk syge logikeren Politik og Samfund 7 15-05-2011 17:23
Drop mistillid og kommunal big brother-virksomhed buster Politik og Samfund 0 05-08-2010 09:43
Mistillid..... Sejemor Dit og Dat 7 23-04-2010 10:13
Lovgivnings-paranoia, eller...? zuza Politik og Samfund 1 29-10-2007 12:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension