K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-11-2009, 23:04   #11
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Det er utroligt så hurtigt kommunerne kan handle og fatte når det er noget de kan bruge imod os..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2009, 23:59   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Irini får du noget på skrift omkring det ..

Det de har lavet med den ast er så selvmodsigende så det gør ondt, hvis jeg var jer så ville jeg prøve om jeg kunne få en aftale med en advokat for evt sagsanlæg mod kommune og social ankestyrelse, man skal aldrig sige aldrig man kan jo se at det er lykkedes med den dom i Helsingør ..

Og jeg mener helt klart at det er så selvmodsigende det de har lavet her at der burde være en klar sag ..

Hold da kæft jeg er så harm på jeres vegne at jeg lige nu slet ikke kan finde ord for det...

Jeg vil meget gerne hvis du vil sætte dig ned og i korte træk skrive de ting ned til mig som i har oplevet INKL at den nye ast afgørelse allerede er i brug hvad var det Støjberg udtalte for et par dage siden , det bliver ikke noget problem kommunerne overholder tidsfristerne og allerede et par dage senere ser vi at den bliver brugt ...

Det bliver det sidste nye store kassetæknings scam det her ... og det er velsignet af ankestyrelsen og med klapsalver fra regeringen
  Besvar med citat
Gammel 07-11-2009, 00:13   #13
Liberg
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-11 2009
Lokation: Blovstrød,Allerød Kommune
Indlæg: 22
Styrke: 15
Liberg er ny på vejen
Hej Develler. Sikke dog en redelighed.Men som andre har skrevet må de ikke bare stoppe dine sdp uden de 2 ugers varsel der skulle give rum for partshøring.Endvidere er det sådan såvidt jeg er orienteret at sdp ikke må stoppes uden at din kommune har anvendt arbejdsevnemodellen,dvs komme med et bud på hvad din arbejdsevne er.Det er sådan at sygedagpenge kan forlænges i ialt 2 x 13 uger ud over de 52 uger du allerede har fået siden ulykken.Jeg mener du skal henvende dig SKRIFTLIGT til din sagsbehandler og forlange at de lever op til loven og får afklaret din arbejdsevne.
Liberg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2009, 00:29   #14
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Kommunnen glemmer? vist ofte reglerne

Citat:
§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.
https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=30746
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2009, 00:49   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tanja læs den her tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=10425 og lyt til udsendelsen og læs ast afgørelsen så vil du blive lige så chokkeret som os andre , der er lavet en afgørelse omkring § 28 der nu gør at kommunerne kan lade være med at lave arbejdsevnevuderingen og så kan stoppe sygedagpengene helt legetimit det vil sige de kan lade være at lave deres del af arbejdet og så sætter man den syge borger til at betale prisen ..

Hvis du høre udsendelsen så vil du også kunne høre at det er helt og aldels med Inger Støjbergs billigelse for hun tror ikke på at nogen kommune ikke skynder sig alt hvad de kan og som kalkulere i at bruge den nye ast afgørelse ..

Og så kan du læse den her tråd og se at den afgørelse nu bruges frisk fra pressen ...

Så § 28 er hermed dømt ude og endnu et slag mod de syges retssikkerhed er ført igennem ...
  Besvar med citat
Gammel 07-11-2009, 02:01   #16
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Det er virkelig chockerende, og desværre sandt.
Jeg er virkelig rystet!!
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2009, 02:05   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tja måske det er på tide at vi ikke nøjes med at være chokkeret og prøver at sige fra...

Måske ved at håbe at Irini kan få et civilt søgsmål igennem hvis de ønsker det og har mulighed for det, ellers er det sq snart på tide at vi placere vores legmesdele på trappen til Christiansborg og bliver der til nogen kommer til fornuft ...

Det her er i hvertfald ved at tage overhånd men det må vi vist heller tage nede i den anden tråd så de ikke sletter vores indlæg for at være politiske
  Besvar med citat
Gammel 07-11-2009, 09:16   #18
Irini
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-11 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
Irini er ny på vejen
Hejdien,

Jeg har ikke noget skriftligt - var en af den slags samtaler man læser om herinde, hvor sagsbehandler mente det var mere vigtigt at der skete noget videre i sagen end at forholde sig til de klager der lå. Man er jo også afhængig af at de hjælper en.....
sagsbehandler nævnte blot at der forelå n principafgørelse; men ikke hvilken.

I min kones sag er der ingen fagforening/A-kasse, advokat eller lign. Om vi har energien til et civilt søgsmål ved jeg ikke p.t.

EDIT: Så lige hvad du faktisk skrev. Jeg bad dem selvfølgelig om stadigt at forholde sig skriftligt til mine klager. Hvornår jeg så får svar på dem ved jeg ikke. Hvor lang tid har kommunen til at svare - 4 uger?

Sidst redigeret af Irini; 07-11-2009 kl. 09:19.
Irini er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2009, 10:35   #19
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Irini Se meddelelser
Hvor lang tid har kommunen til at svare - 4 uger?
Min sagsbehandler oplyste mig om, at de havde 14 dage til at svare på en henvendelse, men på min kommunes hjemmeside står der 8 dage.

Kig på din kommunes hjemmeside og se om du kan finde noget der.

Ellers kan du jo rykke for svar når du har ventet i en uges tid, så fortæller de dig jo nok hvis deres svarfrist er over en uge.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2009, 14:56   #20
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvis jeg forstår dig ret så er det en anke du har sendt til kommunen og den har de fire uger til at revurdere og giver de dig ikke medhold så skal de sende den videre til ankestyrelsen der ...

Så ja det må være fire uger hvis jeg har forstået dig rigtigt , jeg ved godt at i er afhængige af deres hjælp men den kan de godt give jer mens i anker og for min del ville jeg også som du fastholde anken så kan vi jo også se om ankestyrelsen også henviser til den nye ast afgørelse
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ups! Mini-fleksjobbere kan fyres uden varsel gunvor Fremtiden for fleksjob og førtidspension 3 08-05-2012 09:49
stop af sygedp uden resourceprofil??? Guldfax Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 17-02-2011 23:52
sygedagpenge stop 3 uger tilbage i tiden uden partshøring og uden afgørelse Miz Alt det andet 5 20-10-2010 19:26
Sygedagpengeudbetaling stopper uden varsel develler Alt det andet 2 05-11-2009 23:18
hjælp sygedapenge stoppet uden varsel???????? laurana Alt det andet 24 14-04-2008 00:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension