K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-09-2008, 22:00   #11
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Ja Vim.. jeg sad og tænkte det samme, da jeg læste den.

Men jeg har nu " papir" fra både ressourceprofil og læge, på at der skal tages hensyn til transport, men jeg er alligevel ikke sikker på at, kommunen tager det alvorligt i sidste ende, derfor har jeg hele tiden min læge med, indover/ opdateret, hvor jeg er LIGE NU er henne i systemet, hvis de" skulle finde på at, sende mig laaanngt væk mht. til transport.

Knus fra Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2008, 22:59   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er ganske rigtig fra lov om aktiv socialpolitik og i samme lov kan i også se os selv (flekser) hvis i går helt ned i § 74 ....

Så også flekser er repræsenteret af lov om aktiv socialpolitik
  Besvar med citat
Gammel 25-09-2008, 13:16   #13
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
hej

Tak for svar Hejdien
mvh baldur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2008, 17:22   #14
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Heidien, den link du har henvist til er som Vim siger, gælder kun for dem, som er i starthjælp og kontanthjælp(der står i §13, at den gælder for dem i §25 bla., og i §25 nævnes starthjælp og kontanthjælpmodtagere).

§74 i Lov om socialpolitik retter sig godt nok til fleksjobbere, men handler om ledighedsydelse. Jeg kan ikke lige se, det handler om transport til og fra arbejde. Hvis jeg har overset noget, må du bare rette mig...

Jeg har længe savnet en lov til fleksjobbere angående transport til arbejdet, hvis der er langt samt feks. spisepauser, om det også indgår i timeantallet.

Der står i kapitel 3 i fleksjob vejledningen, at arbejdsevnen først vurderes, når man skal ansættes i den konkrete job:
https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=19354#K4
Med ovenstående mener jeg derfor, at hvis man er visiteret til feks. 20 timer om ugen, men føler det er for hårdt at klare 20 timer pga. transporten. Jamen så må man vurdere og at gå lidt ned for at klare det, feks. vælge at arbejde 17 timer om ugen istedet for. Arbejdsgiveren skal jo vide, hvor mange timer, fleksjobberen er der. Arbejdsgiveren betaler jo logisk nok ikke løn for transporten. Så jeg mener, man må bare vurdere det sammen med jobkonsulelnten, hvad der er rimeligt og finde frem til timeantallet, når man har langt til arbejdet.
Da jeg skulle ansættes i mit nuværende job, var jeg og jobkonsulenten også ved at ændre timeantallet, på grund at afstanden til det nye arbejde var en smule længere. Jeg valgte dog selv at fastholde det samme antal timer som før.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2008, 18:09   #15
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Der står noget her, Curls:

Citat:
Ved vurderingen af ressourcerne (arbejdsevnen) skal restitueringsmulighederne overvejes. Fx kan en fysisk eller psykisk handicappet borger ved varetagelse af et job/fleksjob blive så fysisk eller psykisk afkræftet, at vedkommende varigt ikke vil være i stand til at restituere sig. Dette skal indgå i vurderingen af, om den pågældende er i besiddelse af en reel arbejdsevne, som kan benyttes på arbejdsmarkedet.

Borgere, der er i stand til at varetage et job eller fleksjob, men som på grund af restitueringsbehovet og deres nedsatte funktionsevne ikke magter at klare visse opgaver i hjemmet, vil, såfremt de opfylder betingelserne, kunne få hjælp efter servicelovens regler om personlig og praktisk hjælp. Hvis der er tale om personer med en varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne, vil der eventuelt kunne ydes dækning af nødvendige merudgifter ved den daglige livsførelse efter servicelovens § 84.
http://www.social.dk/lovgivning/Fors..._23102002.html

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2008, 01:02   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tak Zuza der var den korrekte formulering

Og § 13 har jeg selv brugt pga for lang transporttid så den kan bruges, men om mere juridiske kommuner vil komme med indsigelser skal jeg ikke kunne sige, her gik den i hvert fald , skal senere prøve at kigge på sm afgørelser for jeg mener bestemt også der ligger en der

Citat:
Curls skriver

Med ovenstående mener jeg derfor, at hvis man er visiteret til feks. 20 timer om ugen, men føler det er for hårdt at klare 20 timer pga. transporten. Jamen så må man vurdere og at gå lidt ned for at klare det, feks. vælge at arbejde 17 timer om ugen istedet for. Arbejdsgiveren skal jo vide, hvor mange timer, fleksjobberen er der. Arbejdsgiveren betaler jo logisk nok ikke løn for transporten. Så jeg mener, man må bare vurdere det sammen med jobkonsulelnten, hvad der er rimeligt og finde frem til timeantallet, når man har langt til arbejdet.
Da jeg skulle ansættes i mit nuværende job, var jeg og jobkonsulenten også ved at ændre timeantallet, på grund at afstanden til det nye arbejde var en smule længere. Jeg valgte dog selv at fastholde det samme antal timer som før.
Det har du 110% ret i .. jeg har også prøvet at være visitret til mellem 15-20 timer og der blev vi enige om at skulle det blive til noget så var det de 20 timer der gjaldt netop fordi virksomheden lå 5 min gang fra mig
  Besvar med citat
Gammel 26-09-2008, 11:47   #17
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 64
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Synes det er en lidt rodet diskussion som vel i virkeligheden ikke har så meget med paragraffer at gøre når det kommer til stykket.

Det man så vidt jeg ved gør i praksis er at prøve en given person af i forhold til et givent arbejde og i den afprøvning finde ud af hvor mange timers arbejde man kan holde til.

Om grunden til at man kun kan holde til 18 timer i stedet for 20 er støj på arbejdspladsen eller besværlig transport eller at man har indledt en ny behandling er vel fuldstændigt underordnet.

Sagt med andre ord transporttiden kan have stor betydning for en person der let bliver træt men hvis det er en person der hvis han/hun får lov lov til at arbejde i nedsat tempo uden problemer kan holde til en hel dag ja der vil en rimelig transport nok blive vurderet på samme måde som på resten af arbejdsmarkedet og der tæller detfaktum at man har børn der skal afleveres osv jo ikke det store.
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2008, 12:00   #18
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det kan du have ret i, THJ.

Hvis man skal lave en konklusion, så må det være, at man samlet set skal kunne blive VARIGT SELVFORSØRGENDE.

Og man bliver IKKE varigt selvforsørgende, hvis der IKKE er tid til restituering osv., hvis der IKKE tages hensyn til helheden i hverdagen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension