K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-11-2014, 23:55   #1
cuenumber716
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2014
Indlæg: 23
Styrke: 10
cuenumber716 er ny på vejen
Fra SDP til AMY til kontanthjælp?

Hej.
Jeg har været på SDP siden Juli, og er blevet meldt rask sidste uge.
Jeg var på AMY før.
Jeg er blevet meldt rask fordi jeg ikke er fuldt uarbejdsdygtig.
Dvs. at jeg ikke er syg nok til at være på SDP, men heller ikke rask nok til at være på AMY.
Jeg skal snakke med A-kassen i morgen. Der skal jeg svare på, om jeg er rask nok til at tage et ordinært arbejde,
hvis jeg ikke svare ja, får jeg ikke udbetalt AMY, men skal på kontanthjælp.
Det har jeg ikke noget i mod. Jeg ejer ikke noget der er over 10.000 værd.

Mit problem er, at jeg ikke ved, om det først er fra den dag, hvor jeg søger kontanthjælp, at jeg får kontanthjælp,
eller det er fra den dag, hvor jeg har meldt mig arbejdssøgende på jobnet.

Min A-kasse er kolde i røven over for, om jeg får nogen anden indkomst, efter at de har lukket kassen i, fordi jeg er for syg til at arbejde.
Det erfarede jeg, da jeg gik fra AMY til SDP, der trak de mig for fjorten dage uden at blinke.
Så jeg kan ikke bruge deres råd til noget, de fortæller mig tilsyneladende hvad som helst, for at få mig hen i en anden kasse.

Er der nogen der ved noget??

Med venlig hilsen Cuenumber716
cuenumber716 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2014, 00:28   #2
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Har du klaget over stop af sygedagpenge?

Har du fået iværksat en arbejdsprøvning? ( Forlænget §27 stk 1 nr 2 - arbejdsprøvning i 69 uger ( tidligere 39 uger)
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2014, 01:16   #3
cuenumber716
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2014
Indlæg: 23
Styrke: 10
cuenumber716 er ny på vejen
Nej.
Jeg har ikke klaget over afgørelsen, og jeg har heller ikke fået iværksat en arbejdsprøvning.
Min læge har også raskmeldt mig, så der er vel ikke noget at komme efter?
cuenumber716 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2014, 01:39   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Fundet på borger.dk ved at søge på kontanthjælp

Citat:
Hvis du allerede har meldt dig ledig på jobnet, kan du her søge kontanthjælp. Bemærk: Når du har sendt din ansøgning, skal du altid møde personligt op i Jobcenteret på den første åbningsdag efter tilmeldingen. Du er først berettiget til kontanthjælp fra den dag, du personligt henvender dig i jobcenteret.
Kilde: https://www.borger.dk/Sider/soeg.asp...tanthj%C3%A6lp

Så det ser ud til at du kan søge online på https://www.borger.dk/Sider/handling...9-e388af629fb6 og man er først berettiget til kontanthjælp efter man har ansøgt om det..

Ovenstående er københavns kommune....du kan selv ændre dette øverst...når du er inde på siden...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2014, 02:19   #5
cuenumber716
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2014
Indlæg: 23
Styrke: 10
cuenumber716 er ny på vejen
Smile Tak

Tak.
Jeg tror, det er det, jeg skal bruge.
Nu ved jeg, hvad jeg skal sige i morgen
cuenumber716 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension