K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-12-2014, 16:56   #41
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Godt de har besluttet at tage deres beslutning op til revurdering. Dejligt at det nytter noget at gøre indsigelser og klager.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2014, 16:30   #42
iben38
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2014
Indlæg: 31
Styrke: 10
iben38 er ny på vejen
Møde i kontanthj. afd.

Jeg skal til møde i morgen i kontanthjælpsafdelingen.
Samtidig venter jeg på resultatet af revurderingen af min sygedagpengesag. Jeg er fortsat af den mening, at jeg ikke er rask og at jeg er uarbejdsdygtig.

Hvad skal jeg især være opmærksom på til det møde?
Jeg frygter, at de vil presse mig til, at søge job på det ordinære arbejdsmarked og at hvis jeg ikke gør det, vil stoppe kontanthjælpen. De vil måske sige, at jeg bare kan arbejde 10 timer om uge og leve af det - at det er mit eget problem.

Jeg tænker, at jeg vil bede om, at komme i et jobafklaringsforløb /ressourceforløb.
Har jeg ikke krav på det?
Jeg er jo sygemeldt og kan ikke stille mig til rådighed for arbejdsmarkedet - for så havde jeg selvfølgelig gjort det i min A-kasse.

Jeg frygter virkelig det værste. Jeg kan godt se, at Sortepigen har forsøgt at berolige mig i et tidligere indlæg. Men alligevel...jeg er virkelig bange og især bange for, at sagsbehandleren vil manipulerer med mig, så jeg bliver forvirret og helt ude af den.
Kh Iben38
iben38 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2014, 22:59   #43
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
jeg er hverken spåkone eller clairvoyante, men jeg forudser at mødet i morgen blir ret fredeligt....

hvorfor,,,jo fordi der er sat ting igang omkring dig, bla. der skal jo indhentes den second opinion, du har beskrevet, og fordi du har lægedokumentation på at du stadig er syg, oven i købet har du en god ansvarlig psykiater, som har gjort indsigelse for at hjælpe dig, og jobc. har lyttet.

har du modtaget aktindsigten du bad om ? tag de papirer med du har , fordi du så er sikker på at kontanthjælpsafd. er opdateret om hvad der sker.

kontanthjælpsafd. kan ikke presse dig til at raskmelde dig, de skal formentlig imorgen ha placeret dig i en "kasse", hvor du kommer til at stå som sygemeldt på kontanthjælp, det skete for mig, og faktisk gav det en ro, da der ikke som på sygedagp. er en bagkant mht. antal uger man kan være sygemeldt.

prøv at få en god nattesøvn, krydser fingre for at det bliver et godt møde.
lad os høre hvordan det går.

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2014, 11:18   #44
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du bør inddrage din fagforening, hurtigst mulig.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2014, 18:36   #45
iben38
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2014
Indlæg: 31
Styrke: 10
iben38 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Du bør inddrage din fagforening, hurtigst mulig.

VH Popiae
Hej popiae
Min fagforening har ikke ressourcer til at hjælpe mig. Jeg skriver mere senere, om mødet o dag. Lige nu skal jeg lige komme mig. Det var kanon hårdt.
iben38 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2014, 20:32   #46
iben38
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2014
Indlæg: 31
Styrke: 10
iben38 er ny på vejen
Møde i Jobcenter kontanthj.afd.

Hej igen.

Til Sortepigen - tak for dine ord. De gjorde, at jeg fik en god nattesøvn.

Til Popiae - min fagforening har givet udtryk for, at de ikke har ressourcer til at være bisidder ved møderne i Jobcenter. Ydermer, så bad jeg om hjælp til juridisk bistand, da jeg skulle lave min anke. Dette kunne de ikke tilbyde i dagpengesager og henvist til min A-kasse, som jeg i forvejen har kontakt med.

Mødet i dag!
Min nye sagsbehandler ændrede min status fra aktivitetsparat til jobparat og sagde, at jeg skulle registrere mig på jobnet. Det er vigtigt, at jeg opdatere mig der, for ellers stopper kontanthjælpen. Han siger, at jeg ikke er sygemeldt længere jfr. afgørelsen i omkring ophør med sygedagpenge. Jeg sagde, at uanset hvad han siger, så betragter jeg mig fortsat som sygemeldt og bad ham om at notere min holdning i journalen.
Hans plan er: at jeg i løbet af 3 måneder er klar til at raskmelde mig i A-kassen. I de 3 måneder skal jeg i virksomhedspraktik....og disse praktikker skal resultere i, at jeg skal være i praktik 37 timer ugentligt.

Jeg oplever det, som om, at jeg ingen indflydelse har. Dog er jeg glad for, at jeg kan starte roligt op i virksomhedspraktik. Desværre er jeg ret overbevist om, at jeg ikke vil kunne magte 37 timer og at jeg heller ikke vil kunne stille mig fuldt til rådighed om 3 måneder. Men i alverden skal jeg gøre?

Jeg spurgte om ressourceforløb, men det kan ikke komme på tale, for det er kun for dem, som er i risiko for, at ryge ud af arbejdsmarkedet eller eventuelt vil komme i betragtning til flexjob eller pension.

Jeg har alt for mange ressourcer, siger han.

Når jeg fortæller ham, at jeg har det skidt, stress, angst og depression, så siger han, at stresscoaching og ændring af mine tankemønstre er vejen frem for mig og han er sikker på, at jeg er klar om 3 måneder.

Jeg kan fortælle, at jeg under mødte var synligt angst. Min mand var med og sagde, at jeg sad og rystede over hele kroppen.

Hjælp!


Iben38
iben38 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2014, 21:29   #47
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
for hulen da hva sker der lige .....det er da en noget overraskende udvikling, men det hjælper dig jo ikke spor at jeg siger det.

jeg forstår ikke de kan dette, da du jo har lægepapirer på at du stadig er syg, og uarbejdsdygtig....

synes du hurtigst muligt skal have kontaktet din læge, og psykiater og fortælle dem hvad der er sket, og så må de kunne hjælpe dig.

ved Peter herinde flere gange har nævnt en lægeerklæring Læ 165, som er en blanket hvor lægen (den praktiserende) kan udfylde denne til kommunen, og hvor lægen , som den eneste læge der må udtale sig om ens arbejdsevne .
ved ikke om den kan bruges her, eller den kun gælder når ens sag skal for rehab.teamet. håber andre herinde vil byde ind med viden om dette.

har desværre ikke yderligere råd til dig, kun at du skal passe på dig selv, og ikke lade dig presse til noget du ikke er klar til og magter, og hold en god kontakt til din læge.

mange hilsner og
sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2014, 21:34   #48
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Når du starter i virksomhedspraktik kan din læge sygemelde dig fra den.

Jeg skulle deltage i et forløb ved anden aktør engang og det kunne jeg ikke holde til.
Derfor mødte jeg op til formødet og den første gang, herefter sygemeldte min læge mig fra forløbet
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2014, 10:15   #49
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Til Popiae - min fagforening har givet udtryk for, at de ikke har ressourcer til at være bisidder ved møderne i Jobcenter. Ydermer, så bad jeg om hjælp til juridisk bistand, da jeg skulle lave min anke. Dette kunne de ikke tilbyde i dagpengesager og henvist til min A-kasse, som jeg i forvejen har kontakt med." citat.

Du har indbetalt til denne forsikring, at kunne få hjælp til den tybe sager. Du kan ringe til landsforeningen og (brokke dig) be om at du får den berettiget hjælp, fordi det har STOR betydning for hvordan din sag behandles af kommunen!

Vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2014, 11:35   #50
Frk.madsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2014
Indlæg: 16
Styrke: 10
Frk.madsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af iben38 Se meddelelser
Hej alle. Tak for hjælpen. Jeg bliver rørt af jeres svar, idet det er længe siden nogen har gidet lytte på mig.

Jeg har ikke klaget endnu, men jeg har nogle uger tilbage indtil fristen udløber. Jeg bliver forvirret når jeg læser begrundelsen for at jeg fik stoppet sygedagpengene. Her er der en citat fra brevet jeg fik fra min sagsbehandler:

”I vurderingen af din fortsatte ret til sygedagpenge har vi indhentet vedlagte:
Statusattest fra den behandlende psykiater som efterfølgende har været forelagt Kommunes sundhedsfaglige konsulent.
Vi finder det ikke nødvendigt at kontakte andre, da vi anser din sag for tilstrækkeligt belyst.
På denne baggrund og en samlet vurdering har vi vurderet, at du ikke længere kan betragtes som fuldt uarbejdsdygtig. Ved denne vurdering har vi lagt vægt på, at der er dokumentation en varig tilstand med en væsentligt nedsat funktionsevne i sygeplejeerhverv hvorimod der ikke er dokumentation for specifik nedsættelse i butiksassistentjob med skånehensyn for arbejdspres/stress.
Desuden, skønnes det, at evt. skånehensyn ville kunne afhjælpes med støtte fra de sociale lovgivninger – (eksempelvis § 56-aftale, mentorordning, arbejdspladsindretning, hjælpemidler eller personlig assistent) samt efter andre støtte foranstaltninger – (eksempelvis de sociale kapitler).
På denne baggrund vurderes det således, at en arbejdsprøvning ikke skønnes at være nødvendig, idet, der på forhånd, er beskrevet skånehensyn som skønnes at ville kunne afhjælpes med ovennævnte foranstaltninger.
En arbejdspsykologisk undersøgelse skønnes heller ikke at være nødvendig at samme årsag.”

Synes I ikke at hun modsiger sig selv? Jeg har prøvet adskillige gange også i forbindelse med partshøringen at forklare min sagsbehandler, at jeg heller ikke kan klare et butiksarbejde længere pga. at det er for stressende et arbejde, og min psykiater har også frarådet dette. Min sagsbehandler indrømmer også at jeg har behov for skånehensyn... skal man så ikke afklares igennem en arbejdsprøvning i sådan en situation, som bl.a. min psykiater har anbefalet?
Prøv at kontakte Bisidderhjælpen.dk ( ved godt at de er lidt dyre, men i forhold til din fremtid så er det ikk)
De er kanon dygtige og søde og de er helt ærlige om de kan hjælpe dig eller ej. Skynd dig at få udfyld formularen på deres hjemme side så kontakter de dig

Frk. Madsen
Frk.madsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension