K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-11-2012, 16:42   #1
defekt
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2012
Indlæg: 18
Styrke: 13
defekt er ny på vejen
Jeg har i forbindelse med en arbejdsskade oktober sidste år været sygemeldt lige siden.
Kom til skade med mine fingre og har fået stiftgjort grundleddet i min venstre tommelfinger.
Ydermere betænkes det at jeg lider af PTSD, depression og stress, som alt har noget at gøre med arbejdsskaden, dette er jeg under behandling for hos en psykolog.

Jeg venter på behandling på sygehus
Nerveledningundersøgelse
Og operation der først kan fastlægges efter ovenstående undersøgelse.
Ved denne operation skal jeg enten havetransporteret en stræk sene fra de andre fingre over til tommelfingeren, så jeg kan få gang i mit yderled som ikke virker mere, eller en stivgørelse af yderleddet.
..

Jeg har idag været til opfølgningssamtale med sb, da jeg har været ude i et tilbud igennem kommunen, hvor jeg igennem tilbuddet er blevet sendt ud i praktik/arbejdsprøvning.
Jeg har arbejdet stabilt i 25 timer om ugen i et par uger, og havde så min sidste uge på praktikstedet hvor min konsulent fra tilbuddet kom ud og forhørte mig om jeg havde lyst til at give sidste uge en chance med 37 timer.
Jeg sagde at jeg ikke følte mig klar til at arbejde 37 timer, men at hvis det ingen problemer ville have med mine sygedagpenge at gøre så ville jeg godt prøve at give det en chance, det ville det bestemt ikke have fik jeg så af vide.
Det lykkedes dog ikke at komme afsted pga. psyken og det fysisk også blev for hårdt men sagsbehandler har på skrift at jeg skulle arbejde 37 timer den uge og mener så at jeg er istand til det.

Og så kom vi ind på at jeg rammer varighedsbegrænsningen her den 30. november 2012.

Og at jeg ikke ville være sygedagpenge berettiget mere, trods mine ventende behandlinger????
Det forstår jeg ikke, kan det virkelig være muligt?

Hun siger at eneste mulighed for mig er at komme på kontanthjælp da jeg ingen a kasse har, og at jeg når jeg skal opereres skal sygemelde mig, men at dette også bliver med kontanthjælpsydelse, da jeg ikke mere er sygedagpengeberettiget der.

Hjælp mig, så er i super søde!

SB har kontaktet min læge for at høre om min arbejdsevne og hvornår jeg er klar igen.
Lægen har forklaret hende at han først kan tage stilling til det om mindst 2 måneder, da han skal have svar fra mine undersøgelser og operation.

Arbejdsskaden er sat til 5% i men, men går ud fra at operationer og undersøgelser, skal sendes videre til dem, så sagen genoptages.

Erhvervsevnetabet er sat til under 15%

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når


3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden

Burde denne ikke kunne gælde for mig?
defekt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 12:01   #2
defekt
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2012
Indlæg: 18
Styrke: 13
defekt er ny på vejen
ingen der ved noget?
defekt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2012, 08:05   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg er ikke stiv i sdp-reglerne, men jeg ved, at der står en del om det her:
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Derudover kan du benytte sidens søgefunktion, som findes øverst på siden i højre hjørne.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2012, 08:56   #4
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Du skriver, at lægen først kan tage stilling til din erhvervsevne om mindst 2 måneder, når h*n har fået dine svar fra undersøgelser og operation. Dette gør det nok vanskeligt at blive forlænget efter 3), da denne netop kræver, at lægen vurderer, at behandlingen vil få dig tilbage på arbejdsmarkedet .
Lægen skal således allerede udtale sig nu og helst vurdere, at det lige netop er denne behandling, der får dig tilbage...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2012, 10:04   #5
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Defekt

Du skriver flg.:

Citat:
Jeg venter på behandling på sygehus
Nerveledningundersøgelse
Og operation der først kan fastlægges efter ovenstående undersøgelse.
Jeg har ikke svaret før nu, da din situation er lidt tricky i forhold til forlængelse efter § 27, stk. 1, 3, som du selv referer til i din tråd.

Denne paragraf taler om behandling og ikke undersøgelse. Dvs. du afventer en undersøgelse og det er måske (?) uvist, hvilken behandling (operation el. ikke) du efterfølgende skal have.

Hvilket fremgår af flg. skriv:

Citat:
SB har kontaktet min læge for at høre om min arbejdsevne og hvornår jeg er klar igen.
Lægen har forklaret hende at han først kan tage stilling til det om mindst 2 måneder, da han skal have svar fra mine undersøgelser og operation.
Havde du derimod allerede været udnersøgt inden varighedsbegrænsning og lægen havde taget stilling til operation og anbefalet denne, at du derpå afventede en operation ved varighedsbegrænsning ville sagen have været en anden.

Dette skriver jeg ud fra tidl. principafgørelser fra Ankestyrelsen og ikke pga. jeg finder det rimeligt.

Så skriver du flg.:

Citat:
i praktik/arbejdsprøvning.
Jeg har arbejdet stabilt i 25 timer om ugen i et par uger, og havde så min sidste uge på praktikstedet hvor min konsulent fra tilbuddet kom ud og forhørte mig om jeg havde lyst til at give sidste uge en chance med 37 timer.
Jeg sagde at jeg ikke følte mig klar til at arbejde 37 timer, men at hvis det ingen problemer ville have med mine sygedagpenge at gøre så ville jeg godt prøve at give det en chance, det ville det bestemt ikke have fik jeg så af vide.
Det lykkedes dog ikke at komme afsted pga. psyken og det fysisk også blev for hårdt men sagsbehandler har på skrift at jeg skulle arbejde 37 timer den uge og mener så at jeg er istand til det.
Som jeg læser det har du været et par uger i praktik, dvs. max. 1 mdr. med sidste uge, hvor du ikke kunne klare det.

Antallet af timer, de 25 timer, tyder på at din arbejdsevne pt. ikke er truet væsentlig. Dette skrevet ud fra dine oplysninger, uden jeg ved noget om hvad du har lavet i praktikken, relle arbejdstimer ect.

Mit eneste bud på en mulig forlængelse (pga. dit helbred endnu ikke er afklaret fremadrettet) er flg.: § 27, stk. 1, 2.


Se min tidl. tråd om netop denne forlængelsesmulighed, hvor det er væsentlig, at du får en lægeudtalelse om at du indenfor 39 uger er opereret og kan blive afklaret.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=18699

Læs meget nøje det fremhævede i min tråd, idet dette er væsentlig for en forlængelse efter denne går igennem.

Husk at det er meget fornuftigt, at din kommunkation m. SB foregår skriftlig, ligeså mel. dine behandlende læger og SB. Bed dem derfor svarer, hvis SB lige ringer: send en statusattest for en udtalelse, og vi svarer gerne på sprøgsmålene. Sørg for at holde tæt kontakt til såvel behandlende som prak. læge i den kommende tid, når statusattest sendes afsted, sørg for at have tid hos lægerne, således disse er baseret på de faktiske forhold, ikke mindst at dine forlængelsesmulighederne afhænger af deres udtalelse, som kan være § 27, stk. 1, 2. Men kun hvis lægerne skriver de finder det realitisk, at du inden for 39 uger kan blive opereret og afklaret.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2012, 14:00   #6
defekt
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2012
Indlæg: 18
Styrke: 13
defekt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej Defekt

Du skriver flg.:



Jeg har ikke svaret før nu, da din situation er lidt tricky i forhold til forlængelse efter § 27, stk. 1, 3, som du selv referer til i din tråd.

Denne paragraf taler om behandling og ikke undersøgelse. Dvs. du afventer en undersøgelse og det er måske (?) uvist, hvilken behandling (operation el. ikke) du efterfølgende skal have.

Hvilket fremgår af flg. skriv:



Havde du derimod allerede været udnersøgt inden varighedsbegrænsning og lægen havde taget stilling til operation og anbefalet denne, at du derpå afventede en operation ved varighedsbegrænsning ville sagen have været en anden.

Dette skriver jeg ud fra tidl. principafgørelser fra Ankestyrelsen og ikke pga. jeg finder det rimeligt.

Så skriver du flg.:



Som jeg læser det har du været et par uger i praktik, dvs. max. 1 mdr. med sidste uge, hvor du ikke kunne klare det.

Antallet af timer, de 25 timer, tyder på at din arbejdsevne pt. ikke er truet væsentlig. Dette skrevet ud fra dine oplysninger, uden jeg ved noget om hvad du har lavet i praktikken, relle arbejdstimer ect.

Mit eneste bud på en mulig forlængelse (pga. dit helbred endnu ikke er afklaret fremadrettet) er flg.: § 27, stk. 1, 2.


Se min tidl. tråd om netop denne forlængelsesmulighed, hvor det er væsentlig, at du får en lægeudtalelse om at du indenfor 39 uger er opereret og kan blive afklaret.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=18699

Læs meget nøje det fremhævede i min tråd, idet dette er væsentlig for en forlængelse efter denne går igennem.

Husk at det er meget fornuftigt, at din kommunkation m. SB foregår skriftlig, ligeså mel. dine behandlende læger og SB. Bed dem derfor svarer, hvis SB lige ringer: send en statusattest for en udtalelse, og vi svarer gerne på sprøgsmålene. Sørg for at holde tæt kontakt til såvel behandlende som prak. læge i den kommende tid, når statusattest sendes afsted, sørg for at have tid hos lægerne, således disse er baseret på de faktiske forhold, ikke mindst at dine forlængelsesmulighederne afhænger af deres udtalelse, som kan være § 27, stk. 1, 2. Men kun hvis lægerne skriver de finder det realitisk, at du inden for 39 uger kan blive opereret og afklaret.

Mange hilsner

Gunvor
Hej Gunvor
Tak for dit svar, det hjælper ihvertfald en del på det.
Jeg har idag været i kontakt med min læge, som mener at jeg går ind under § 27, stk. 1, 3, da jeg efter endt behandling og operation vil være klar inden for de næste 52 uger.
Det vides allerede nu hvilken operation han vil give mig, det eneste den første undersøgelse egentlig går ud på er at finde ud af hvordan mine nerver ser ud i fingrene.
Men at operationen kommer til at lyde på senetransfer fra omkring pegefinger til tommelfinger.

Jeg ved ikke om det gavner mig i § 27, stk. 1, 3, da han heller ikke lige kender sdp loven, kunne han jo heller ikke garantere at han havde ret?

Men ellers siger lægen at jeg også kunne opfylde § 27, stk. 1, 2

Hvad med almindelig genoptræning på et center, er det behandling?

Jeg vil ihvertfald ihærdigt prøve at få udtalelsen på papir, hvad skal jeg så herefter gøre?

Skal jeg vente på min partshøring og vedlægge dokumenter over hvorfor jeg mener sdp skal forlænges, eller er det noget jeg skal give kommunen før partshøringen.

Med venlige hilsner,

Defekt

Citat:
Oprindeligt indsendt af frup Se meddelelser
Du skriver, at lægen først kan tage stilling til din erhvervsevne om mindst 2 måneder, når h*n har fået dine svar fra undersøgelser og operation. Dette gør det nok vanskeligt at blive forlænget efter 3), da denne netop kræver, at lægen vurderer, at behandlingen vil få dig tilbage på arbejdsmarkedet .
Lægen skal således allerede udtale sig nu og helst vurdere, at det lige netop er denne behandling, der får dig tilbage...
Hej frup, tak for dit svar
Jeg har været i kontakt med lægen, og han vurdere ihvertfald at det er det der kan få mig tilbage, og at det bliver inden for tidsrammen i det punkt.
Med venlig hilsen,
Defekt

Kan jeg ringe og bede min sagsbehandler om at sende en statusattest til lægen?
defekt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2012, 12:00   #7
defekt
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2012
Indlæg: 18
Styrke: 13
defekt er ny på vejen
Jeg har fået bestilt operation
får den ind af døren de kommende dage
defekt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2012, 13:23   #8
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Defekt

Svarer i din tråd, som svar på din private mail.

Hvis det er hospitalet, der har fastfast en dato for din operation, afventer du nu behandling, hvorfor jeg vil mene, du burde kunne forlænges efter § 27,stk.1, 3.

Du bør derfor straks aflevere et skriftlig brev til Jobcentret mod kvitering på din kopi af brevet, hvori du oplyser, at du nu afventer operation (vedlagt bilag på denne) pr. xx.xx.xx, hvorfor du mener, at dine SDP kan forlængelse iflg. § 27, stk. 1, 3.

Citat:
3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,
Link: https://www.retsinformation.dk/Forms...id=142423#Kap9

Min fremhævning.

Din SB skal derefter forholde sig til disse nye oplysninger i din sag. Evt. indhente nye statusattest omkr. din behandlende læge el. prak.læge mener, at du kan vende tilbage til ordinær beskfætigelse inden for i første omgang 1 år.

På baggrund af dit tidl. forløb vil jeg udbede mig skriftligt svar medmindre din SB mener, at I bør have et møde. Hvis det bliver et møde bør du finde dig en bisidder at tage med.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2012, 13:35   #9
defekt
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2012
Indlæg: 18
Styrke: 13
defekt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej Defekt

Svarer i din tråd, som svar på din private mail.

Hvis det er hospitalet, der har fastfast en dato for din operation, afventer du nu behandling, hvorfor jeg vil mene, du burde kunne forlænges efter § 27,stk.1, 3.

Du bør derfor straks aflevere et skriftlig brev til Jobcentret mod kvitering på din kopi af brevet, hvori du oplyser, at du nu afventer operation (vedlagt bilag på denne) pr. xx.xx.xx, hvorfor du mener, at dine SDP kan forlængelse iflg. § 27, stk. 1, 3.



Link: https://www.retsinformation.dk/Forms...id=142423#Kap9

Min fremhævning.

Din SB skal derefter forholde sig til disse nye oplysninger i din sag. Evt. indhente nye statusattest omkr. din behandlende læge el. prak.læge mener, at du kan vende tilbage til ordinær beskfætigelse inden for i første omgang 1 år.

På baggrund af dit tidl. forløb vil jeg udbede mig skriftligt svar medmindre din SB mener, at I bør have et møde. Hvis det bliver et møde bør du finde dig en bisidder at tage med.

Mange hilsner

Gunvor
Hej Gunvor, tak for dit hurtige svar
Jeg vil tage ned på Jobcenteret med det idag.
Jeg er ikke så god til at skrive breve.
Men det står vidst beskrevet, hvad der kort skal stå ud fra det du skriver

Med venlig hilsen,

Defekt
defekt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2012, 19:06   #10
defekt
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2012
Indlæg: 18
Styrke: 13
defekt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej Defekt

Svarer i din tråd, som svar på din private mail.

Hvis det er hospitalet, der har fastfast en dato for din operation, afventer du nu behandling, hvorfor jeg vil mene, du burde kunne forlænges efter § 27,stk.1, 3.

Du bør derfor straks aflevere et skriftlig brev til Jobcentret mod kvitering på din kopi af brevet, hvori du oplyser, at du nu afventer operation (vedlagt bilag på denne) pr. xx.xx.xx, hvorfor du mener, at dine SDP kan forlængelse iflg. § 27, stk. 1, 3.



Link: https://www.retsinformation.dk/Forms...id=142423#Kap9

Min fremhævning.

Din SB skal derefter forholde sig til disse nye oplysninger i din sag. Evt. indhente nye statusattest omkr. din behandlende læge el. prak.læge mener, at du kan vende tilbage til ordinær beskfætigelse inden for i første omgang 1 år.

På baggrund af dit tidl. forløb vil jeg udbede mig skriftligt svar medmindre din SB mener, at I bør have et møde. Hvis det bliver et møde bør du finde dig en bisidder at tage med.

Mange hilsner

Gunvor
Hej Gunvor.

Min SB har udsendt partshøring og har fejet forlængelsesmulighederne af bordet, mere kan ses her, hvis du får tid til at hjælpe mig herinde, vil jeg være utrolig taknemmelig: >>> http://www.k10.dk/showthread.php?t=25001

Venlig hilsen,

Defekt
defekt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjæææælp ;) janr Spørgsmål ang fleksjob 12 11-03-2012 20:29
hjæææælp!!! jordbærmarie Alt det andet 23 20-02-2012 22:51
hjæææælp!!! cats Spørgsmål ang fleksjob 3 14-01-2012 12:31
Hjæææælp! buster Alt det andet 12 08-08-2010 13:25
Hjæææælp.... MissMurphey Alt det andet 30 12-01-2010 18:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension