K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-11-2014, 12:57   #1
Tash92
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2014
Indlæg: 11
Styrke: 10
Tash92 er ny på vejen
Smile For syg til at søge?

Nu har jeg aldrig rigtig stået i denne her situation før, så jeg aner ikke hvad jeg skal gøre.

Jeg lider af klinisk depression/bipolar og social angst, hvilket gør at jeg rent faktisk ikke forlader mit hus medmindre det virkelig er vigtigt. Jeg har dog heller ikke særlige mange grunde til det. Udover det, så er transport et kæmpe problem. Det kører en bus kl. 8 og igen kl. 14, så det der med at komme til de møder der nu måtte være når man er på kontanthjælp bliver svært.

Jeg er pt sygemeldt og blev tidligt på efteråret smidt af kontanthjælp pga. jeg ikke kunne komme til et møde, så det er lidt af et problem.

Jeg ville gerne høre om det overhovedet er muligt at søge om kontanthjælp via internettet?
Tash92 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2014, 13:05   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja normalt skal man møde op. Men prøv at maile til kommunen og forklar dit problem og spørg om, hvordan du skal forholde dig.

Kommunen har vejledningsforpligtigelsen.

Sidst redigeret af stampe; 21-11-2014 kl. 13:08.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2014, 13:18   #3
Tash92
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2014
Indlæg: 11
Styrke: 10
Tash92 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Ja normalt skal man møde op. Men prøv at maile til kommunen og forklar dit problem og spørg om, hvordan du skal forholde dig.

Kommunen har vejledningsforpligtigelsen.
Tusinde tak for dit hurtige svar. Rart at man kan komme steder som disse og stille sine spørgsmål.
Tash92 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2014, 19:50   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan godt søge om kontanthjælp online...

Det kan gøres her på broger.dk https://www.borger.dk/Sider/handling...8-12f8ad9a9273

Du skal lige huske at ændre kommunen til din egen kommune...

Jeg ved ikke om man har muligheden for der at få forklaret ens problemer....men ellers må du som forslået skrive en mail til dem...

Jeg vil dog tro at det er ret svært helt at undgå at tage til møde på kommunen...

Sørg for at have lægelig opbakning undervejs...da nogle kommuner er enormt hurtige til at mistro folk...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension