K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-07-2014, 16:32   #1
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
vurderes om man er helt eller delvist raskmeldt

Kan man først få post fra Jobcenteret om at man har sygedagpenge ret 4 mndr. frem, for derefter at få brev om at det skal vurderes om man er helt eller delvist raskmeldt? Min sagsbehandler er på ferie, så det er en anden jeg skal tale med.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2014, 16:12   #2
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Undskyld jeg lige rykker min tråd op i håb om lidt respons

Kan det virkelig passe at jeg fik et brev om at mine sygedagpenge skulle revurderes d. 28 oktober i forrige uge og nu får jeg brev om at jeg skal have et TELEFONMØDE om en uge for at se om jeg kan helt/ delvist raskmeldes mv. ? Med en anden end min sagsbehandler!
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2014, 17:07   #3
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Dit revurderingstidspunkt er i oktober, såfremt du stadig opfylder betingelserne for at modtage sygedagpenge. Det er helt normalt at det bliver vurderet løbende, typisk ved opfølgning hver 3. Måned. Kan det tænkes du har fået ny sagsbehandler? Eller at din sagsbehandler er syg/har ferie siden en anden tager over? Hvornår har du sidst haft opfølgningsmøde?
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2014, 20:01   #4
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tazoom Se meddelelser
Dit revurderingstidspunkt er i oktober, såfremt du stadig opfylder betingelserne for at modtage sygedagpenge. Det er helt normalt at det bliver vurderet løbende, typisk ved opfølgning hver 3. Måned. Kan det tænkes du har fået ny sagsbehandler? Eller at din sagsbehandler er syg/har ferie siden en anden tager over? Hvornår har du sidst haft opfølgningsmøde?
Tak for svaret. Det er max. en måned siden jeg har haft et opfølgningsmøde og jo min sagsbehandler har ferie, talte dog med ham for ca. 1 uge siden på telefonen, så er lidt bekymret. Der er udarbejdet en vurdering fra anden aktør, der siger jeg har mange skånehensyn og skal starte på 6 timer om ugen. Så det undre mig at jeg skal vurderes for om jeg evt. skal delvist eller helt raskmeldes. De er også ved at finde et praktik sted til mig, så at den lige pludselig skal ordnes over telefonen med en ny sagsbehandler bekymrer mig.

Sidst redigeret af de7smådværge; 15-07-2014 kl. 20:06.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2014, 20:52   #5
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af de7smådværge Se meddelelser
Tak for svaret. Det er max. en måned siden jeg har haft et opfølgningsmøde og jo min sagsbehandler har ferie, talte dog med ham for ca. 1 uge siden på telefonen, så er lidt bekymret. Der er udarbejdet en vurdering fra anden aktør, der siger jeg har mange skånehensyn og skal starte på 6 timer om ugen. Så det undre mig at jeg skal vurderes for om jeg evt. skal delvist eller helt raskmeldes. De er også ved at finde et praktik sted til mig, så at den lige pludselig skal ordnes over telefonen med en ny sagsbehandler bekymrer mig.
Hvis der ikke er kommet nye oplysninger på dig siden sidste møde, må der næsten være tale om en fejl, eller en formalitet der skal på plads så de kan få deres tilskud. Hvis det giver dig ro på kan du evt ringe i telefontiden i morgen (eller torsdag hvis de ligesom min kommune ikke tager telefonen om onsdagen) og spørge til årsagen til telefonmødet så du kan forberede dig. Men ud fra det du fortæller ser jeg ingen grund til bekymring.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2014, 23:26   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hvis du er sendt til anden aktør ,så køre anden aktør deres forløb og jobcentret køre sideløbende deres forløb med opfølning af samtaler m.m.

jeg er selv sygemeldt flex visiteret men skal alligevel til samtale med en jobkunsulent-huld i hovedet men de har deres skemaer de indkalder folk efter,og den ene ved ikke hvad den anden har gang i sådanne er det i hverfald hvor jeg er
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension