K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-02-2008, 15:40   #11
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
ja...ved det godt...det er jo regeringens afskaffelse af alle muligheder for syge...de afskaffer bare sygdommen og så er du på herrens mark og bed din mor om hjælp eller din ven...sådan er minimalstaten som Anders Fogh er ved at gøre DK til.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2008, 19:34   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nu har jeg jo taget ''lykkepiller'' lige siden de kom på det danske marked og har så ledes taget Cipramil, Seroxat (som nu er sat i forbindelse med øget selvmordsrisiko), Fontex/Prozac, Zoloft, Remeron og ofte har jeg mixet dem med Nosinan (som man nu har fundet ud af giver kraftigt hukommelsestab sammen med lykkepiller), jeg har også taget andre mærker som er mindre kendt.
Cipramil gjorde mig pludselig aggressiv - jeg smadrede umotiveret en hel lejlighed i Ryesgade og blive skrigende kørt bort i en ambulance. Jeg kunne ikke tåle pillerne, blev trappet ned og holdt op, men kan stadig blive aggressiv - en bivirkning som nu er kronisk.
Pillerne hjalp mig ALDRIG med at blive min angst og OCD kvit, faktisk fik jeg det på mange områder markant værre - og jeg døjer med efterveerne endnu, selvom jeg blev trappet ud i 2001.
Mht til depression, så hjælper pillerne så MIG, men jeg får også længerevarende depressioner - den sidste i Juni 2006 varede 9 mdr og sluttede Februar 2007 - ubehandlet! Dét tør jeg IKKE prøve mere. Med lykkepiller kan jeg overstå en ellers svær depression på måske 3 mdr. Men jeg skal tage pillerne når depressionen begynder - andre tager dem altid forebyggende, men det er slet ikke nødvendigt i mit tilfælde.
Nu vil min sagsbehandler have at jeg skal tage pillerne igen, men jeg tør simpelthen ikke udsætte mig for de piller når jeg ikke fejler noget de kan helbrede. Min læge er enig. Men jeg har endnu ikke fået 'vendt den' med min sagsbehandler som nok vil kræve en behandling......
HVIS hun kræver en behandling, så må jeg jo bare få en recept og lade være med at tage pillerne, for jeg tør ikke tage flere chancer med de piller og jeg synes heller ikke det er fair når jeg nu har taget dem i 12-15 år uden effekt. Der er heller ikke kommet nye og 'banebrydende' piller frem siden 2001. De indeholder ofte det samme, det er kun måden de går ind i signalstofferne i hjernen på, der er forskellen.

Og det er korrekt, der er netop kommet en rapport fra England der tydeligt siger at lykkepiller ikke hjælper - de fleste får lige så meget ud af det som at æde en kalktablet. Effekten ligger ofte i, at tro flytter bjerge. Men for mig fjernede de intet - men gav mig ekstra paranoia/angst og bivirkninger, om det så er reelt, eller ''tro flytter bjerge'' håber jeg videnskaben senere finder ud af.
Det er farligt at eksperimentere med psykofarmaka, pillerne er ens, men hjernerne de påvirker er jo forskellige, så hvad der gavner den ene, kan ende med selvmord hos den anden....

Min læge sagde igår, at min sagsbehandler IKKE må sige at jeg skal i behandling!! HVIS der skal tales om behandling udenfor min læge/psykiaters kontor, skal anmodningen velbegrundes af LÆGEKONSULENTEN - det er ét jeg skal finde ud af på et tidspunkt. Om det er hendes egen ide, eller om det er lægekonsulentens. Er det lægekonsulentens må han begrunde det overfor min læge!! Så det bliver spændende......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2008, 23:31   #13
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Nogen prøver at gøre noget ved uligheden.

Men svaret er ikke kommet endnu.

Citat:
Spm. Nr. S 804
Til ministeren for sundhed og forebyggelse (Jakob Axel Nielsen (KF)) . ( 28/2 08 ) af: Per Clausen (EL)
Spm i fuld tekst: Vil ministeren tage initiativ til at sikre, at alle danskere, der lider af en depression, får mulighed for at blive henvist til gratis kognitiv terapi af deres læge i lighed med det system, der er blevet indført i England?
Skr begrundelse: Ingen
http://www.ft.dk/doc.aspx?/samling/2...S804/index.htm
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2008, 23:43   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
...Tja som 38årig ville man jo gerne kunne blive tilbudt hjælp, men det kan jeg ikke få nu pga alderen.

Det engeske system er i det hele taget meget bedre end vores, så gid vi kunne lære af det og få integreret det her! Tænker også på deres ordninger mht medicin. I England skal man kun betale ca 10 kr for sin medicin uanset hvad det er for medicin eller hvor meget, de 10 kr er et fast beløb og skal KUN betales af arbejdende mennesker. ALLE andre får medicinen helt gratis.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2008, 23:58   #15
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det lyder for godt til at være sandt, så det bliver sikkert også ændret, så alle i EU får samme laveste fællesnævner... bistået af "den danske model" med privatisering.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2008, 01:48   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja! Der er sikkert drøje hug i vente..

Husker den gang man kunne ringe til lægevagten - og så kom de!
I dag skal man med 40 i feber finde vej til vagtlægen kl lort om natten, også dér har 2001 regeringen fået kappet hoveder med den spade de lovede skulle bruges som første stik til en bedre tilværelse for alle.

I Frankrig SKAL lægevagten komme indenfor en time! I Danmark kommer de KUN hvis der er tale om småbørn der simpelthen ikke kan tvinges i en skidragt og om bag på cyklen, eller hvis der er tale om meget dårlige ældre.....(og det endda ikke altid!).

Vil lige poste et ret fint link apropos lykkepiller : http://www.lykkepiller.info/ vil dog lige advare folk med sarte nerver!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Motion hjælper ikke på depression Lunasdatter Politik og Samfund 36 15-06-2012 11:50
40 år som kronisk smertepatient, orker snart ikke mere.Gode råd er mere end velkomne. Roedspaetten Alt det andet 50 02-12-2011 08:07
Depression--frygter en mere! Stressogjag Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 22-07-2011 19:26
Mon kontrollen ikke bliver mere og mere hverdag.... Zastrow Politik og Samfund 13 22-03-2011 17:52
Jeg kan ikke mere.. magter ikke mere.. frhansen Dit og Dat 18 23-11-2008 14:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension