K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-09-2014, 21:23   #1
Desmond007
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Indlæg: 274
Styrke: 13
Desmond007 er ny på vejen
Arbejdsprøvning - blir jeg pludselig raskmeldt?

Hej med jer

Jeg er desværre røget på dagpenge, som mange andre herinde.
De sidste 5-6 år har jeg forsøgt at tage en uddannelse og fastholde arbejde, men pga. angst og stress og en masse fysiske symptomer som dårlig ryg, har jeg været været på kontanthjælp det meste af tiden. Jeg har gjort alt hvad jeg kunne for at tage en uddannelse og været samarbejdsvillig overfor kommunen og været til en masse kurser, virksomhedspraktik, løntilskud osv.

Nu er jeg så på dagpenge og er udbrændt. Mine sidste kræfter blev brugt til, imod alle odds, at finde en voksenlæreplads som kok. Jeg var ansat mindre end 2 måneder, før jeg blev nødt til at stoppe pga. dødsangst og nervesammenbrud. Fødevarer er det jeg elsker at arbejde med, så det er stadig min drøm at blive så mentalt stærk at jeg kan tage en uddannelse som fødevareteknolog om et år.

Alt dette har jeg sagt til mødet med min sagsbehandler og jeg er i udredning hos min læge, er startet til psykolog og har en tid hos en dygtig psykiater i næste måned, så jeg får nok diagnoserne angst og post traumatisk stress syndrom.

Mit eneste håb for at vende tilbage til arbejdsmarkedet er at tage uddannelsen til fødevareteknolog, da jeg har masser af erfaring fra området og fordi det er det som interesserer mig aller mest. Jeg har for meget lyst til at lære, til at leve resten af mine dage som ufaglært eller på kontanthjælp. Jeg vil bare gerne udredes, komme af med angst og stress og blive stærk nok til at gennemføre uddannelsen, som forøvrigt har gode fremtidsmuligheder mht. job.

Min sagsbehandler snakker om at jeg skal i arbejdsprøvning og at der vil blive taget hensyn til mine skånebehov.
Min største frygt er at jeg en uge eller to kommer til at arbejde et par timer for meget i forhold til hvad jeg kan klare og VOILA, bliver vurderet delvis arbejdsdygtig og fra den ene dag til den anden, bliver smidt på kontanthjælp.

Hvad kan jeg forvente af en arbejdsprøvning, hvad siger reglerne for delvis arbejdsdygtighed og hvordan får jeg hjælp til at tage min drømmeuddannelse?

Jeg havner forresten efter al sandsynlighed i kategori 2.

På forhånd tak og have en god aften allesammen.

Mvh

Mig

Sidst redigeret af Desmond007; 04-09-2014 kl. 21:58.
Desmond007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2014, 22:40   #2
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Halløj Desmond


Start med at bruge 'SØG' her på k10 - der er BUNKER af info om arbejdsprøvning tilgængeligt.

Og du vil erfare, at også på dette område, er mulighederne for idioti, løgne og svigt fra systemets side umulige at sætte tal på.

Du er din egen tovholder så brug dine ressourcer på at læse mest muligt, og google også på din egen kommunes 'filialer' indenfor 'næsetrækning', 2.aktører, samarbejdspartnere, og hvad de ellers kaldes.

Når du har læst et par dage vil dine spørgsmål pludselig blive mere målrettede og det vil derfor være nemmere at hjælpe dig.

Del evt. læsning op i småbidder så du ikke går helt i mental overophedning.

Og der ER mere hjælp at hente her, der er bare skrevet så meget godt allerede, så start dér.

OBS: Vær obs på forskellen imellem 'jeg mener og synes', og rådgivningen med henvisning/link til relevante paragraffer.
Og længere svar betyder ikke altid mere rigtige svar.




husk:
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension