K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-02-2015, 14:31   #1
MRI
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2014
Indlæg: 10
Styrke: 10
MRI er ny på vejen
Sygedagpenge stop og kontanthjælp

Kære Alle,

Jeg har kigget rundt og har ikke rigtigt kunne finde, det jeg har brug for trods mange tråder omkring det.

Jeg har fået mine sygedagpenge stoppet pr 31-01-2015 af Kbh kommunen og en læge konsultent ved navn Anders Ottar Jensen. Jeg er stadig meget syg og kan derfor ikke få alm dagpenge selvom jeg har dem tilgode. Jeg har derfor søgt kontanthjælp og håber stadig på at de vil ændre deres udspil gennem partshøring og anke. Her er mine spørgsmål:

1) Må lægekonsulteten ikke kun oversætte, hvad der står i mine lægeakter og ikke tilføje nyt samt tolke på det der står?

Hvis, dette er korrekt, hvor finder jeg evidens/bevis for det?

2) Hvis jeg har søgt førtidspension dagen efter min sagsbehandler fortalte mig at de ville indstille til sygedagpenge stop, men inden mine sagedagpenge ophører og under partshøringenstiden, bør jeg så ikke stadig modtage sygedagpenge i perioden, hvor ansøgningen om førtidspensionen behandles?

Hvor kan jeg finde bevis på det?

3) Må kommunen bede mig hæve og bruge min pension før jeg får kontanthjælp, hvis mit indestående (bare et ekstempel) f.eks. er 110.000 kr fordelt på tre konti f.eks. 15.000 kr på en, 51.000 kr på en anden og resten dvs. 44.000 kr på en anden? og hvis, må de så gøre det mens min sag er sendt til ankestyrelsen?

Hvor kan jeg finde bevis på det?

Jeg tænker på at få jeg medhold vil jeg jo få penge tilbage, men jeg ville aldrig få de pensionsopsparinger igen, da man skal betale store gebyr og 60% i skat på dem.

Jeg håber at I kan hjælpe,

Kh Maria
MRI er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2015, 14:42   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MRI Se meddelelser
Jeg har fået mine sygedagpenge stoppet pr 31-01-2015 af Kbh kommunen


2) Hvis jeg har søgt førtidspension dagen efter min sagsbehandler fortalte mig at de ville indstille til sygedagpenge stop, men inden mine sagedagpenge ophører og under partshøringenstiden, bør jeg så ikke stadig modtage sygedagpenge i perioden, hvor ansøgningen om førtidspensionen behandles?

Hvor kan jeg finde bevis på det?
Du skal over på jobafklaringsforløb hvis du ikke er rask nok til at vende tilbage til arbejdsmarkedet og ikke kan få sygedagpengene forlænget efter Sygedagpengelovens § 27

Mht til dit spørgsmål om at søge førtidspension, så er det rigtigt at dine sygedagpenge vil blive forlænget, hvis du ansøger om pension på det foreliggende grundlag, før sygedagpengene stopper. Det står i Sygedagpengelovens §27.1.7.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2015, 17:14   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.790
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Lægekonsulenten information

http://www.k10.dk/showthread.php?t=30036

http://kpnet.dk/artikler/indland/200...ulentsagen.htm

"I radioudsendelsen "Firmaets mand" den 1. februar udtalte lægekonsulent Anders Ottar Jensen, at han masser af gange har konkluderet i en førtidspensionssag.

På journalisten Tom Heinemanns spørgsmål om hvor mange gange, svarer han først lidt vagt, men ender med at erklære "2000 gange, f.eks. i Københavns kommune, og det er der mange andre, der har gjort. Det er sådan en skematisk form, man har brugt. Og hvis nogen nægter, at de har gjort det, så lyver de
."

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 06-02-2015 kl. 17:16.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 06-02-2015, 17:46   #4
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Bingo

Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
http://www.k10.dk/showthread.php?t=30036

http://kpnet.dk/artikler/indland/200...ulentsagen.htm

"I radioudsendelsen "Firmaets mand" den 1. februar udtalte lægekonsulent Anders Ottar Jensen, at han masser af gange har konkluderet i en førtidspensionssag.

På journalisten Tom Heinemanns spørgsmål om hvor mange gange, svarer han først lidt vagt, men ender med at erklære "2000 gange, f.eks. i Københavns kommune, og det er der mange andre, der har gjort. Det er sådan en skematisk form, man har brugt. Og hvis nogen nægter, at de har gjort det, så lyver de
."

Hilsen Peter
Brug den oplysning , han har gjort noget han ikke mås
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2015, 09:43   #5
MAX-KBH
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2015
Indlæg: 3
Styrke: 0
MAX-KBH er ny på vejen
Hej MIR
Er der mulighed for at du lige poster datoen for udskrivelse af brevet !?
Fik ikke medhold i min sidste ansøgning og ja "tak" til Anders Ottar Jensen
D. 27/1.2015 Forsikrede en Fuldmægtig (Lars Jensen) mig og min bisider i at
Anders Ottar Jensen ikke mere er som Lægefaglig konsulent i København
Håber at du lige finder datoen for fremsendelse , for ja den der "FEST"
SKAL STOPPE NU !!!
Kan så tilføje at jeg ha været i systemet i 15 År OG varighedsbegrebet er ?
Men PM mig gerne dine oplysninger , for så er der andre end os der har ET PROBLEM !!!

Sidst redigeret af MAX-KBH; 14-03-2015 kl. 10:17.
MAX-KBH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2015, 12:30   #6
MRI
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2014
Indlæg: 10
Styrke: 10
MRI er ny på vejen
Hej MAX-KBH

Det var den 25. november 2014 og så har der været en unavngiven lægekonsultet (de skriver det som det er den samme) til min vurdering om fuldt arbejdsdygtighed den 29 Januar 2015. Er der noget i det du har der kan hjælpe mig? Kh Maria
MRI er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2015, 13:18   #7
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hej Maria

Hvordan er det gået? Fik du søgt om førtidspension og genoptaget dine sygedagpenge?

vh Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2015, 18:10   #8
MRI
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2014
Indlæg: 10
Styrke: 10
MRI er ny på vejen
Hej Aquamarin,

Jeg søgte om førtidspension, men fik ikke genoptaget mine sygedagpenge, da de jo havde besluttet at jeg var "rask",

Kh Maria
MRI er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2015, 22:21   #9
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MRI Se meddelelser
Hej Aquamarin,

Jeg søgte om førtidspension, men fik ikke genoptaget mine sygedagpenge, da de jo havde besluttet at jeg var "rask",

Kh Maria
Og du søgte før sygedagpengene stoppede?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2015, 13:40   #10
MRI
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2014
Indlæg: 10
Styrke: 10
MRI er ny på vejen
Ja, det ved jeg... men de siger noget andet og det bliver jo gerne som de vil have det. Det blev det hvertfald i dette tilfælde.
MRI er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension