K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-03-2015, 13:44   #1
Phtls
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2012
Indlæg: 9
Styrke: 0
Phtls er ny på vejen
Stop sygedagpenge og arbejdsskadesag.

Hvis man er på sygedagpenge, så forlænges denne automatisk, så længe der ikke er fundet en mengrad og udbetalt en erstatning. Korrekt???

Men når mengraden er fundet og erstatningen er udbetalt, har man ikke længere ret til forlængelse, vel, ej heller hvis ens erhvevsevnetab ikke er fundet!!??
Phtls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2015, 13:50   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Fra sygedagpengeloven:
Hvis der ved varighedsbegrænsningens indtræden er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade, kan udbetalingen af sygedagpenge fortsætte, indtil Arbejdsskadestyrelsen har truffet (evt. midlertidig) afgørelse om erhvervsevnetabserstatning.

Sidst redigeret af stampe; 03-03-2015 kl. 13:55.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2015, 15:40   #3
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Jeg fik sygedagpenge i 4,5 år i træk ...også selv om men graden blev opgjort efter ca 12 mdr ,,så forsatte de ..

Kommunen prøvede 1 gang at stoppe dem .,men det bremsede advokaten ..
Da ask ikke ville opgøre erhversevne tabet før kommunen var færdig med mig ,,

Jeg var igang alle de 4.5 år med operationer .genoptræning .smerteklinik osv ..
Fik forlænget dem 26 uger ad gangen sygedagpengene hvis jeg husker ret og efter den ene gang de ville tage dem fra mig hørte jeg ikke mere .

3 mdr efter jeg var FTP afgjorde ask min sag .

Så det kan lade sig gøre at få dem i flere år ..mit var en arbejdsskade med skadevolder .
Men havde som sagt advokat hele forløbet

Midlertig afgørelser så stopper de også .sdp .det får mange og får udbetalt et vist beløb hver mdr .det gjorde de ikke ved mig .men forsikringen betalte resten op til alm løn


Mvh stribe FTP
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension