K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-05-2014, 13:17   #1
moniulven
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2013
Indlæg: 1
Styrke: 0
moniulven er ny på vejen
sygedagpenge

jeg kom sidste år tilskade med min skulder og beskadige en af de nerver der går ud i arm. armen er derfor delvis lammet. nu trækker det op til at jeg skal opereres i odense. ud over at jeg i starten skal gå med armen i slynge skal nerven også gro ud igen og det tager lang lang tid samtidig med at der også komme genoptræning at de berørte muskler.
der kan derfor gå op imod et år før jeg er klar igen.
i min ansættelseskontral kan jeg se at de kan fyre mig efter 120 sygedag og med en månedsvarsel. det betyder at jeg vil få løn de første 5 måneder. jeg havde så regnet med at jeg kunne komme på sygedag penge i de 5 måneder som folketinget har skåret det ned til. men jeg har nu læst at sygedagpengebegrænsningen starter i det øjeblik at kommunen efter 30 dags sygemelding begynder at refunderer lønnen til min arbejdsgiver. det vil sige efter 30 dages hvor arbejdsgiver betaler løn og fem måneder giver at mine sygedagpenge periode udløber efter 6 måneders sygemeldig. da jeg som sagt for løn de første 5 måneder vil jeg derfor kun kunne få sygedagpenge i en måned inden jeg ryger på den kontantlignende sats

en anden ting er muligheden for en forlængelse af sygedagpenge når de udløber. der er jo udsigt til en rastmelding inden for nogle måneder da nerven skal gro ud og jeg skal genoptræne musklerne, så jeg kan vel gå ind under en af de syv grunde til at forlænge
moniulven er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension