K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-05-2014, 09:12   #1
HJD
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2010
Indlæg: 13
Styrke: 14
HJD er ny på vejen
Ny sygemelding

Jeg har desværre ikke noget svar til tråden, men derimod spørgsmål som passer rimeligt til tråden, derfor skriver jeg her...

Jeg har været sygemeldt fra 31 jan.12 til 1 sep.13 overgik der over til revalidering som virksomhedspraktik frem til 9 feb.14 hvor jeg af Kommunen blev raskmeldt og er nu ledig i A-kasse, hvordan ser det ud i forhold til en evt. ny sygemelding...jeg er kroniker med dårlig venstre skulder og højre underarm og højre hofte og knæ, men i sidste del af min praktik begyndte jeg at døje med min raske skulder og troede efter endt praktik at når den fik lidt fred ville det gå, med tvært om...Og jeg syntes jeg har kigget efter svar, men bliver bare mere forvirret....

Dette nedenunder opfylder jeg men hvordan udregnes min periode i forhold til tidl. sygeperiode...se det er jo der jeg går sort.

Jeg ved godt jeg kan tale med jobcenter om det, men her kan jeg være anonym i forhold til jobcenter og a-kasse.

Beskæftigelseskravet er 13 ugers uafbrudt tilknytning til arbejdsmarkedet i mindst 120 timer umiddelbart op til sygemeldingen. Hvis personen ikke opfylder kravet over for arbejdsgiver, men derimod over for kommunen, udbetaler kommunen sygedagpenge fra 1. fraværsdag.

Ledige opfylder beskæftigelseskravet, hvis de var berettiget til arbejdsløshedsdagpenge eller midlertidig arbejdsmarkedsydelse, fra en a-kasse, umiddelbart før sygemeldingen.
vh. HJD
HJD er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2014, 12:37   #2
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Sygedagpenge er en ydelse som er højere end kontanthjælpen, er du syg er du syg!
Og har du ikke optjent ret til sygedagpenge kan du som syg stadig søge kontanthjælp.

bliv i akassen indtil de siger , at du ikke står til rådighed, prøv at søge job du kan magte inden du smider håndklædet i ringen. Træk en sygemeldinger så langt som muligt.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2014, 00:14   #3
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Jeg kan ikke rigtig se hvad der skulle ske ved at kontakte kommunen... deres ydelseskontor kan trykke på en knap og så er svaret der.

Når du spørger her om så specifikt spørgsmål, kommer der rigtige og forkerte svar, og svar om hvordan det burde være... fejlmarginen er således gigantisk her og ingen på kommunen.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension