K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-06-2014, 20:22   #11
Tove Nik
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2014
Indlæg: 36
Styrke: 10
Tove Nik er ny på vejen
okay
Tak for svar
Tove Nik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2014, 20:53   #12
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tove Nik Se meddelelser
Hej igen, jeg har lige et spørgsmål mere.

Er der andre regler for hvad man må bruge erstatningen på?
F.eks. købe hø til min hest, hvis beløbet bliver betalt direkte fra den kreditorbeskyttede konto?

Mvh Tove
Det kan jeg da ikke se at der er noget i vejen for. Du kan hæve pengene og bruge af dem som du har lyst til.

Mig bekendt skal du ikke aflevere kontoudtog løbende.

Kommunen kan da være ligeglad med hvad du bruger pengene på. Pengene er dine og du kan have behov for at købe nogle ting der gør det lettere for dig at leve med de skader du nu engang er belemret med.

Man skal huske på at du har jo ikke fået pengene for sjov.

Hesten skal vel også have hø, og jeg kan forestille mig at det er svært at finde penge til ud af en kontanthjælp.

mvh. Suananne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2014, 04:26   #13
Lotus1981
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2014
Lokation: Faaborg-Midtfyn
Indlæg: 40
Styrke: 11
Lotus1981 er ny på vejen
Nu er der godt nok meget forskel fra kommune til kommune, men jeg fik også mén erstatning fra min ulykkesforsikring som blev sat på kreditorbeskyttet konto, de skulle have en kopi af hvor mange penge det var, men ellers har jeg intet hørt. Jeg har købt sko og betalt regninger og sådan noget. Jeg overføres pengene fra den kreditorbeskyttet til min alm konto. Så kan de se at de penge ikke skal regnes med som indkomst. Og det er også mens jeg var på kontanthjælp. De har på intet tidspunkt modregnet noget eller blandet sig i hvad de penge skulle bruges til ��
Lotus1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2014, 13:33   #14
Tove Nik
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2014
Indlæg: 36
Styrke: 10
Tove Nik er ny på vejen
Susanne jeg forstod det bare sådan ud fra de tidligere svar at pengene ikke må blive blandet med min anden økononmi og var derfor itvivl om at de rent faktisk må blive brugt til.
Vil jo meget nødigt have at jeg ender med at blive trukket i min kontanthjælp fordi jeg har gjort noget forkert.
Det med at de ikke er til sjov er jeg meget bevist om, hvilket også var grunden til at jeg ville betale bilen ud. Dels fordi jeg havde regnet med at den så var beskyttet og dels fordi det ville lette min økonomi meget.

Mvh Tove

Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotus1981 Se meddelelser
Nu er der godt nok meget forskel fra kommune til kommune, men jeg fik også mén erstatning fra min ulykkesforsikring som blev sat på kreditorbeskyttet konto, de skulle have en kopi af hvor mange penge det var, men ellers har jeg intet hørt. Jeg har købt sko og betalt regninger og sådan noget. Jeg overføres pengene fra den kreditorbeskyttet til min alm konto. Så kan de se at de penge ikke skal regnes med som indkomst. Og det er også mens jeg var på kontanthjælp. De har på intet tidspunkt modregnet noget eller blandet sig i hvad de penge skulle bruges til ��
Sådan som jeg forstår det du skriver, blander du jo dine beskyttede penge med ikke beskyttede penge og det var der jeg troede at man så ville bliver trukket.
Men dejligt at høre, at nogen godt kan bruge dem.

Tror at jeg vil have fat i min sagsbehandler på mandag, hun må da kunne give mig et endeligt svar?
Tove Nik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2014, 13:53   #15
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Min personlige erfaring:

Trækker du 1-2-3000 kroner udfra den kreditorbeskyttede konto over på din lønkonto så siger kommunen ikke noget.. men trækker du f.eks 30.000 kroner over din løn konto, så kan det godt være at du skal passe lidt på..

Nu ved jeg ikke hvor meget man køber halm for... men små beløb skal du ikke være nervøs for..
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2014, 14:11   #16
Tove Nik
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2014
Indlæg: 36
Styrke: 10
Tove Nik er ny på vejen
okay
Tak for dit svar
Tove Nik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2014, 11:23   #17
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Bilen er ikke beskyttet, hvis den er betalt med delvis beskyttede beløb og andre beløb. Vent til din sag er afklaret. Ideen med en sådan konto er bl.a., at man i givet fald kan bevise, hvad pengene er brugt til og det man så har købt for pengene også er kreditorbeskyttet. Hvis du ikke har kreditorer, der står og ånder dig i nakken, har beskyttelsen ingen egentlig relevans.
Det er ikke muligt at beskytte ting ved at betale det pågældende delvist med beskyttede midler.

Sidst redigeret af stampe; 29-06-2014 kl. 11:47.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2014, 12:16   #18
Tove Nik
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2014
Indlæg: 36
Styrke: 10
Tove Nik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Bilen er ikke beskyttet, hvis den er betalt med delvis beskyttede beløb og andre beløb. Vent til din sag er afklaret. Ideen med en sådan konto er bl.a., at man i givet fald kan bevise, hvad pengene er brugt til og det man så har købt for pengene også er kreditorbeskyttet. Hvis du ikke har kreditorer, der står og ånder dig i nakken, har beskyttelsen ingen egentlig relevans.
Det er ikke muligt at beskytte ting ved at betale det pågældende delvist med beskyttede midler.
Nu skriver du at en kreditorbeskyttet konto ingen relevans har, hvis jeg ikke har kreditorer der ånder mig i nakken. Som jeg har forstået det, ville pengene blive betragtet som formue, hvis de blev sat ind sammen med mine andre penge og jeg ville så skulle leve af dem. Det mener jeg da at der er meget relevant.
Tove Nik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2014, 12:42   #19
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Helt rigtigt

Citat:
Oprindeligt indsendt af Tove Nik Se meddelelser
Nu skriver du at en kreditorbeskyttet konto ingen relevans har, hvis jeg ikke har kreditorer der ånder mig i nakken. Som jeg har forstået det, ville pengene blive betragtet som formue, hvis de blev sat ind sammen med mine andre penge og jeg ville så skulle leve af dem. Det mener jeg da at der er meget relevant.
Det er også en beskyttelse mod kontanthjælps reglerne, som siger at du "intet " må eje som har værdi udover 10000kr , har du det skal du "spise" dem op først.

Men står beløbet på en kreditorbeskyttet konto må kommunen regne det som formue!!!!

Kan du lave en betalingsaftale med banken om månedlig træk på kontoen som går direkte til Billån? (Pas på med at eje og betale til et luksusdyr, der har været krakilske sb som mente at hunde var luksus)
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2014, 12:53   #20
Tove Nik
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2014
Indlæg: 36
Styrke: 10
Tove Nik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
Det er også en beskyttelse mod kontanthjælps reglerne, som siger at du "intet " må eje som har værdi udover 10000kr , har du det skal du "spise" dem op først.

Men står beløbet på en kreditorbeskyttet konto må kommunen regne det som formue!!!!

Kan du lave en betalingsaftale med banken om månedlig træk på kontoen som går direkte til Billån? (Pas på med at eje og betale til et luksusdyr, der har været krakilske sb som mente at hunde var luksus)
Jeg skal lige være sikker på at jeg forstår dig rigtigt, du mener at kommunen IKKE må regne det som formue ikke?

Det med at der bliver trukker til bilen på kontoen, var en god ide, men må man det?

Kommunen og sb er informeret om at jeg har hest, så intet problem der. Men tak for at du siger det
Tove Nik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension