K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-05-2014, 13:55   #11
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Hvis man er varig og har nedsat arbejdsevne og ikke kan forsørge sig selv skal man jo ikke på kontanthjælp så skal der tages stilling til resourceforløb/ fleks eller pension .
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2014, 13:59   #12
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej,

Det er det jeg vil at forlænge sygedagpenge fordi min sagsbehandler er meget imod for det i min sag. Jeg har ikke flere muligheder end at tage de tre måneder efter paragraf 17, og gå videre med behandling af min sag.
Her navne jeg bl.a at jeg har muligheder til at blive indstillet til rehabiliteringsteamet og jeg forventer at få svar på hvad skal jeg fremover i min sag.
I DF's fik jeg også brev fra kommunen hvor de siger at min sag er begyndt at blive behandlet under sygedagpenge regi og op til den 26/05 . 2014 skal jeg bla udfylder rehabiliteringsplanen og aflevere det til sagsbehandler. Så jeg håber at det gå. Tak. M.v.h. Eln

Hej Heidik,
Det er rigtigt det du siger, men min sagsbehandler vil ikke indstiller mig til nogen som helst, alligevel dokumentation er nok og ny til det.
Jeg er i gang med at klage over for det beslutning, men min sygedagpenge udløbet i dag faktisk. Derfor jeg har selv søgt førtidspension paragraf 17, d. 13/05, også gå jeg videre med min sag.
Det tager rigtigt langt tid at klage osv og jeg har ikke ret til kontanthjælp eller anden form for økonomisk støtte. Tak.m.v.h eln
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2014, 14:16   #13
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Jeg er ikke så klog i det men håber for dig at der går de 3 mdr. Som du snakker om så,du kan nå at komme ind under den nye lov.
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2014, 14:20   #14
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej,
Je jeg fik i dag brev fra kommunen hvor de siger at min sag skal behandles i sygedagpenge afdeling og ikke i job og kompentencer afdeling.
Jeg håber også at de give mig de tre måneder. Tak.m.v.h eln
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2014, 17:14   #15
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Dog skal den forberedne del, stadig laves i samarbejde med dig, da denne skal bruges til teamet.


Bekendtgørelse om rehabiliteringsplan og rehabiliteringsteamets indstilling :

§ 13. Ansøger borgeren om førtidspension efter § 17, stk. 2, i lov om social pension, behandles sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag. Rehabiliteringsplanens forberedende del udarbejdes ud fra sagens oplysninger.


Så desværre kan der heller ikke her tilføjes yderligere information.

Sidst redigeret af stampe; 19-05-2014 kl. 17:33.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2014, 17:21   #16
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej,
Jeg har ikke søgt på 17 stk2, men kun på 17. Så derfor er lidt anden angående sagsbehandling.
Jeg er i gang med at udfylde rehabiliteringsplanen og ja det er rigtigt på grundlæggende dokumentation.
Jeg har nok med speciallæge attester og egen lægeattest, smerterklinik attest og Reva vurderinger.
Det har jeg og alle siger det sammen.
Der er ikke mere arbejdsevne tilbage, min sygdom er varig og der findes ikke behandlingsmuligheder osv.
Men jeg har søgt efter 17, på forelligende grundlag og ikke 17 stk 2.
Tak for din hjælp. Eln

Hej stampe, jeg har ikke læst rigtigt , hvad mener du med at det rehabiliteringsplan skal laves i samarbejde med mig. Min sb skrive at det skal udfyldes og skal returnerer indtil dato... Dvs at jeg skal selv udfylder det. I brevet står ikke at vi skal udfylde det rehpl. Sammen.
Uppssss. Igen problemer. Eln
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2014, 17:43   #17
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Eln Se meddelelser
Hej stampe, jeg har ikke læst rigtigt , hvad mener du med at det rehabiliteringsplan skal laves i samarbejde med mig. Min sb skrive at det skal udfyldes og skal returnerer indtil dato... Dvs at jeg skal selv udfylder det. I brevet står ikke at vi skal udfylde det rehpl. Sammen.
Uppssss. Igen problemer. Eln
Skemaet skal udfyldes af sagsbehandler sammen med dig. Ofte prøver sagabehandlere dog af få borgeren til selv af udfylde skemaet istedet for at gøre deres eget arbejde.

Loven er meget klar på det punkt.

Se skema her, øverst står " udfyldes af sagsbehandler": http://ams.dk/~/media/AMS/Dokumenter...170113doc.ashx

Se loven her, specielt kap 2: https://www.retsinformation.dk/Forms...id=144514#Kap2
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2014, 17:52   #18
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Tak for det. Skal jeg nu kontakte min sagsbehandler eller skal jeg udfylde det rehabiliteringsplan selv og afleveret det som der står i brevet fra kommunen.
Hilsen eln
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2014, 18:45   #19
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Eln Se meddelelser
Tak for det. Skal jeg nu kontakte min sagsbehandler eller skal jeg udfylde det rehabiliteringsplan selv og afleveret det som der står i brevet fra kommunen.
Hilsen eln
Det er jo op til dig selv - nogle synes de har så meget styr på det at de hellere selv vil

- min partsrepræsentant forlangte at sagsbehandler selv lavede sit arbejde og udfyldte skemaet.
Og det viste sig at være rigtig godt for skemaet blev udfyldt mere nuanceret ved at sagsbehandler interwievede mig og så udfyldte skemaet end hvis jeg havde siddet med det selv.

Men det kommer an på hvad du helst selv vil, jeg skrev det bare så du vidste at de ikke kan pålægge dig at gøre deres arbejde.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2014, 18:55   #20
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Tak fordi du hjælpe mig. Jeg synes ikke at min sb vil gøre det mere nuanceret. Jeg har styr tror jeg på alle de oplysninger i min sag og bla. Jeg har søgt også aktindsigt så har jeg lidt til at udfylder det ok.
Det resourceplan skulle faktisk udføre fØr at jeg selv søgt førtidspension.
Men som sagt min sb har intet gjort i min sag.
Hun bla har rask mig og sendt mig til at kontakte a- kasse.
Jeg er i gang også med at klage over for det behandling, men nu vil jeg meget koncentrere at få min sag igennem rehabiliteringteamet.
Det er meget nyt for mig det med rehabiliteringteamet aldrig har været igennem i en sådan kompliceret situation.
Tak for din hjælp. Jeg håber på at gå videre med det opfyldning. Eln
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension