K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-01-2013, 21:19   #1
Jeanette1972
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
Jeanette1972 er ny på vejen
Fanget i systemet :-(

Jeg starter med at lige sætte den tekst ind jeg har skrevet til jobcenteret for den siger meget.

"Jeg skriver til jer fordi jeg er ved at være godt og grundig rasende over jeres manglende samarbejde i er til for os og ikke omvendt.

Jeg står pt i klemme i jeres sytem fordi i ikke kan se jeg har været inde og tilmelde mig retidigt til jeg kan få mine dagpenge helt tilbage fra den 21-12 lige siden jeg opdagede der at jeg ikke fik mine penge pga jeres systemer har jeg kæmpet en kamp for at få dem
I kan ikke forklare hvorfor ikke kan se min sygemelding og heller ikke min raskmelding selvom at min rådgiver på jobcenteret har raskmeldt mig i systemet så kan i heller ikke se det !!! jeg er raskmeldt fra den 18-11-12 men ingen i jeres hus kan se det, men sjovt nok får kommunen besked og i kan heller ikke forklare hvorfor og hvordan min fagforening kan se det og at jeg stadig stod som sygemeldt hos dem

Hvorfor er det så svært at indrømme i har gjort en fejl eller systemet har svigtet det sker for alt og alle men jeg VED med sikkerhed fra fagforeningen at i har haft systemfejl med disse raskmeldinger og sygemeldinger …så fagforeningen stopper den udbetaling jeg skulle have haft den 21 dec fordi jeg ikke kan få noget ud af jer !

Så nu står jeg her en hel måned uden penge jeg kan ikke betale husleje tlf tandlæge mm og for ikke at snakke om jeg intet mad har og jeg har altså en 4 årig pige der skal have mad !! og bliver huslejen ikke betalt inden 1 uge står jeg på gaden hvad hvis det var jer selv ???

Tak siger jeg bare fordi i ikke vil indrømme en simpel lille fejl.

Jeg er 100 % i min sag her så sker der ikke noget promte fra jeres side med at skrive de enkelte ord om jeres systemfejl til fagforeningen så går jeg videre med det til medierne og stopper ikke før jeg får mine penge "

Hjælp jeg går her uden penge til mig og min datter og snart tom for mad og medicin kan jeg heller ik få som jeg skal have dagligt...

Mvh
Jeanette
Jeanette1972 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2013, 22:23   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Altså det jeg tænker du kan gøre lige nu, er at søge om en akut enkeltydelse til huslejen.

Hvis kommunen opdager at det kommer til at koste dem penge ikke at hitte ud af fejlen, hjælper det måske.. og alternativt får du så du kan betale husleje.

Hvis du fortæller at du ikke kan give dit barn mad, tilbyder de sikkert at lade de sociale myndigheder tage over, så den vej skal du nok ikke gå, de kan være pænt hardcore.

En anden gang skal du sørge for at have beviser ved at lave skærmdump eller lignende når du raskmelder/tilmelder dig osv.. altid sørge for at have dokumentation... og stol aldrig på IT-systemer.

Når du ikke kan bevise det står du meget svagt..

Du skal nok også gå ind og tilmelde dig nu, istedet for at satse på at de giver dig ret..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2013, 00:20   #3
Jeanette1972
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
Jeanette1972 er ny på vejen
Jeg har været på kommunen og søgt enkelydelse til alle mine udgifter for januar + mad og hun ville tage min sag imorgen så jeg krydser alt hvad jeg kan pt.



Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Altså det jeg tænker du kan gøre lige nu, er at søge om en akut enkeltydelse til huslejen.

Hvis kommunen opdager at det kommer til at koste dem penge ikke at hitte ud af fejlen, hjælper det måske.. og alternativt får du så du kan betale husleje.

Hvis du fortæller at du ikke kan give dit barn mad, tilbyder de sikkert at lade de sociale myndigheder tage over, så den vej skal du nok ikke gå, de kan være pænt hardcore.

En anden gang skal du sørge for at have beviser ved at lave skærmdump eller lignende når du raskmelder/tilmelder dig osv.. altid sørge for at have dokumentation... og stol aldrig på IT-systemer.

Når du ikke kan bevise det står du meget svagt..

Du skal nok også gå ind og tilmelde dig nu, istedet for at satse på at de giver dig ret..
Og skal denne ydelse betales tilbage el hvordan for har aldrig prøvet dette før....

Citat:
Oprindeligt indsendt af Jeanette1972 Se meddelelser
Jeg har været på kommunen og søgt enkelydelse til alle mine udgifter for januar + mad og hun ville tage min sag imorgen så jeg krydser alt hvad jeg kan pt.
Jeanette1972 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2013, 00:34   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er forskelligt, det kommer også an på om du måske ender med at få en ydelse med tilbagevirkende kraft, der kan bruges til at dække beløbet.

Men det vigtigste lige nu er også at overleve..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2013, 07:52   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jeanette1972 Se meddelelser
Jeg har været på kommunen og søgt enkelydelse til alle mine udgifter for januar + mad og hun ville tage min sag imorgen så jeg krydser alt hvad jeg kan pt.
Husk, at hvis du får afslag kan du anke det, selvom det så vil betyde, at pengene i givet fald først kommer senere.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fanget og forvirret RockDitten Din historie 1 29-06-2013 10:31
Fanget i systemet på livstid???? Gekko Alt det andet 4 05-01-2012 08:19
Sådan undgår du at blive fanget i systemet Pyt Politik og Samfund 2 10-08-2011 08:27
Indvandrere fanget på førtidspension sniffeline Politik og Samfund 25 15-02-2011 00:36
Ung mor fanget i systemet´s net Dandanell Din historie 16 07-05-2009 16:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension