K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-08-2012, 15:11   #1
USP
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Indlæg: 5
Styrke: 0
USP er ny på vejen
Sygedagpengestop

Hej med jer,

Min mor er sygemeldt, og hendes sygedagpengeperiode slutter ultimo oktober, og jeg står derfor i en vanskelig situation, da min mor intet kan overskue, og som datter er jeg derfor nødsaget til at hjælpe min mor så godt som overhovedet muligt. Ikke nok med at hun kæmper mod sin sygdom, skal hun også kæmpe mod den økonomiske situation.

Min mor sygdom forløber sig således:
Som lille pige har min mor haft det meget svært. Hun er født og opvokset i Iran, hvor krigen slår til i 1980’erne. Min mor oplever kaos, krise & en masse traumer, og hendes bror dør i krigen. Efter et par år mister hun sig anden bror. Min mor og far flygter fra krigen til Danmark i 1986, og prøver på at få en hverdag til at køre her i landet. Min far og mor tager på sprogskole og lærer det danske sprog, og min far finder efterfølgende et arbejde, som han stadigvæk har den dag i dag. Min mor til gengæld bliver smidt fra job til job, men finder endelig et job, hun får lov til at beholde i 10 år, men i 2010 smider de hende på dagpenge i forbindelse med nedskæringer. Min mors psyke er meget ramt, og det står meget skidt til med hendes tilstand. Hun er på mange måder stadigvæk ramt af de traumer, hun har oplevet i sin fortid, og det er kun blevet værre og værre med årene. Til sidst kunne hun simpelthen ikke magte mere, og hun sygemeldte sig selv. Den dag i dag er hun ramt af svær depression, sindsforstyrrelser, angst og muligvis posttraumatisk stres syndrom, og hun er absolut ikke i stand til at have et job på normale vilkår.

Nu kommer jeg til mine frustrationer. Jeg vil meget gerne have hende visiteret til flexjob, men jeg kan forstå på mange, at det kan være en kamp. Det sidste jeg vil have, er at hun kommer på kontanthjælp, hvilket hun jo egentlig ikke kan pga. min fars indtægt. Det skaber problemer, da de har et hus, de skal betale til.

Situationen lige nu er således, at SB har bedt psykiater om et skriv. Jeg skal tale med psykiateren på fredag, og jeg får lov til at se papirerne inden de sendes til SB. Derudover har jeg tænkt mig at be SB om aktindsigt, så jeg er sikker på alt er korrekt. Er der noget jeg skal være opmærksom på udover de ting der står i afsnittet om sygedagpengestoppet?
Jeg har i sinde at kæmpe for at det lykkedes for hende!
USP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2012, 15:23   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Nu ved jeg ikke, hvor meget din mor har fået hjælp til sine traumer.

Men ville lige oplyse den her, som jeg har fået kendskab til via mit arbejde. Jeg fornemmer nemlig, at ikke ret mange læger her i Danmark kender til disse centre for folk, som har oplevet f.eks. krig. En tanke, hvis det var noget:

http://www.rct.dk/rehabilitering/vej...ilitering.aspx
(hendes læge kan henvise hende dertil, men måske er der andre tilsvarende i landet tættere på din mors hjem)

Du vil gerne bede om aktindsigt. Husk at få din mors fuldmagt, som bør vises til jobcentret. (din mor kan skrive under på, at du må søge aktindsigt på hendes vegne). Dette også for din mors skyld.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpengestop...... Damgaard Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 08-10-2012 20:41
Sygedagpengestop USP Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 16-09-2012 11:35
Sygedagpengestop Rosaline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 19-07-2012 07:44
sygedagpengestop karsten kran Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 29-07-2011 00:37
sygedagpengestop og § 17 køkkenleder Alt det andet 0 10-06-2010 22:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension