K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-12-2014, 17:00   #1
josefine
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2008
Indlæg: 7
Styrke: 0
josefine er ny på vejen
Fyring af fleksjobber

Hej, jeg har bare brug for gode råd.. Historien kort:

Jeg startede på et plejehjem i terapien i praktik 1. juli 2013, var 3 mdr. i praktik, derefter 9 mdr. fleksjob, hvor jeg var alene det meste af tiden, 2 fik job, begge valgte at stoppe, den ene efter 3 uger og den anden efter 3 dage.

Så blev jeg fastansat 1. juli i år, og den 10.10. gik jeg ned med stress, svimmelhed, bihulebetændelse mm. Min chef ringede mange gange i forløbet, og var så til rundbordssamtale sidst i november med en fra Jobcentret, FOA samt en Arbejdsmarkedsrådgiver og min skønne chef

Her blev det aftalt at jeg skulle starte i praktik 1. december, og komme de dage jeg kunne og timeantal efter helbredet. Har været til 2 ørelæger, og er henvist til neurolog nu.

Nu kommer vi til sagen: Jobcentret ville få mig hurtigt frem til neorolog, fik at vide at det skulle jeg ikke kloge i, siger de ikke har fået henvisningen, min læge har sendt den 2 gange. Så bliver jeg kaldt til møde med Jobcentret og min chef med et brev om at vi skal aftale videre praktikforløb, så jeg tager ikke FOA med, men får i stedet at vide at jeg bliver fyret først i januar, da de ikke kan vente længere, og at jeg er "en lille klovn" at jeg ikke har fået tid hos neurolog. Arghh..

Nu har Jobcentret meldt ud, at de trækker sig, da jeg er i praktik i mit ordinære arbejde, og arbejdspladsen skal betale for de timer jeg magter og ikke mere.. FOA siger, at de er på lav bemandning pga. julen, så kan ringe igen 29. december..

Min chef siger så, at jeg skal komme 22. 23 samt 24. december, samt 29. 30 og 31. Jeg tænker så det knager, hvis der bliver en sag ud af dette, er det så bedst at møde op, men de har jo bestemt sig for at fyre mig, og neurolog er først sidst i januar, kan jeg ikke nå jo..

Sidst redigeret af Webmaster; 24-12-2014 kl. 16:00. Årsag: Har lavet afsnit så det er nemmere at læse
josefine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2014, 17:14   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
er du ansat eller i arbejdes prøvning/ praktik

du er godkendt til fleks?

som jeg læser det er du i praktik og du skal stoppe den 1/1 hvis det er rigtigt vil jeg holde på mit og syge melde mig, frem for at være gratis arbejdes kraft i julen.

hvis du laver nogle pauser og lignie afstand, ville det være letter at læse

men er du ansat og har fået din fyrings seddel, vil jeg også holde på min ret til at være syg, pas på ens helbred. men er du rask, ja så er du jo rask
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2014, 17:57   #3
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Jeg har nogle spørgsmål for at forstå din situation.

Har du arbejdet 3 dage om ugen hele december?
Er det din normale arbejdstid?
Arbejder du sædvanligvis 3 dage i træk?

Det jeg sigter mod er at forstå om de dage de vil du skal arbejde i julen er hvad der er forventeligt i forhold til din ansættelse eller ej.

Hvis du er for syg til at arbejde skal du selvfølgelig melde dig syg.

mvh Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2014, 18:15   #4
josefine
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2008
Indlæg: 7
Styrke: 0
josefine er ny på vejen
Hej Akvamarin.. Jeg har arbejdet 2 dage om ugen indtil denne uge hvor det er 3 dage.

Nej arbejder 2 dage i træk en dag fri osv. Og nej min normale arbejdstid er 4 eller 5 timer om dagen, afhængig af lørdagstimer. Men jeg er jo fastansat og kun i praktik fordi jeg har det bedre, men det går tilbage nu, hvor de er så stride..

Tak..

Hej jjsonn. Ja kan godt se det er svært at læse, laver afstand nu. Nej er fastansat men i praktik indtil jeg får neorolog tid, men nu vil de jo ikke vente på det.. ja er godkendt siden 2007. Tak for svar.
josefine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2014, 18:27   #5
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
OK, tak.

Jeg forstår ikke det at man kan være i praktik et sted man er fastansat, men det er nok fordi jeg ikke selv er fleksjobber endnu og ikke helt har sat mig ind i alle regler.
Som almindelig ansat kan man være i noget de kalder delvis raskmelding når man er på vej tilbage i sit arbejde. Hvor man arbejder så meget man kan og så er sygemeldt resten af timerne.

Umiddelbart lyder det mærkeligt at du bliver sat til at arbejde mere i julen end du gør når du er rask (før oktober). Er din ansættelse ikke på et fast timetal?

Hvis du har et skånebehov på ikke at arbejde mere end 2 dage i træk og ikke har gjort det forud for julen, er det da fuldstændigt urimeligt at sætte dig på 3 dage i træk.

Er der heller ikke et varsel for hvor lang tid i forvejen du skal kende din arbejdsplan? Det står i din overenskomst. Hvor jeg arbejdede før jeg blev syg havde man ret til at kende sin arbejdsplan 4 uger i forvejen.

Jeg synes du skal tilbyde at komme det du mener du vil kunne magte i julen. Men ikke mere end din ansættelse lyder på. Måske du kan tilbyde at komme en af dagene, hvis du tænker du kan magte det?

Sidst redigeret af Akvamarin; 20-12-2014 kl. 18:30.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2014, 22:06   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
å det er lavet om som en praktik mens du er syg, du er nu fyret men skal lige have lidt ekstra arbejde i julen? så vil jeg nok takke nej af hensyn til mit helbred, så du kan blive rask til næste job
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension